1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Lassen in de buurt van de benzinetank?
TVS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 16 mei 2013 11:40 PM

Hallo,

Ik ben op de technische controle afgekeurd op een gaatje in de bodem rechts achter.
Ik kan dit zonder problemen dicht maken, maar ik weet niet hoe dicht het bij de benzinetank is, en of ik deze moet uitbouwen voor dit te maken.

Het gat bevind zich in de gele kader rechts op deze foto. Dit is niet mijn onderkant voor de duidelijkheid.

Afbeelding Bijlagen
DSC_9981 met kader.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 16 mei 2013 11:49 PM
  [ # 1 ]

Je tank zit dus 10 centimeter verder, weliswaar achter plaatmateriaal. Ik zou het niet gokken, maar gewoon even je tank eruit halen is net zo veilig.

Ik heb zelf een keer wat in de brand gehad en neem sinds die keer geen enkel risico.

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 17 mei 2013 12:41 AM
  [ # 2 ]

Helemaal mee eens, en een brandende benzinetank blus je niet meer.

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
TVS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 19 mei 2013 11:49 PM
  [ # 3 ]

We hebben het toch gewaagt met een natte spons in de buurt, vooral ivm tijdgebrek om de tank volledig te verwijderen.
Op voorhand alles zuiver gemaakt zodat er geen bitumen in de buurt zijn. Uiteindelijk geen probleem gehad. maar alleen zou ik het niet doen. Met vier ogen zie je natuurlijk meer.

Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 mei 2013 10:37 AM
  [ # 4 ]

Levensgevaarlijke actie in mijn (ervaren!) ogen….  help

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 20 mei 2013 11:45 AM
  [ # 5 ]

Vaak gaat het goed, maar vaak gaat het ook mis. Echter die beslissing moet jezelf maken. Het zal niet de eerste keer zijn dat de zaak vlam vat en een spons niet meer helpt. Zelf een brandblusapparaat kan dan in veel gevallen geen hulp bieden.

Zoals gezegd.. je moet het aan den lijve ondervinden of mee hebben gemaakt. Mijn advies blijft in elk geval overeind: gewoon de gok niet nemen, dan maar een weekje langer bezig. Zoals bij onze godinnen wel vaker is: laat je haasten of overhaasten Wink

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 20 mei 2013 11:57 AM
  [ # 6 ]

Hobby is leuk, maar je moet het wel overleven.

Het is net zoals met beleggen: geen garanties voor de toekomst!

knuffel

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 20 mei 2013 01:57 PM
  [ # 7 ]
TVS schreef:

We hebben het toch gewaagt met een natte spons in de buurt, vooral ivm tijdgebrek om de tank volledig te verwijderen.
Op voorhand alles zuiver gemaakt zodat er geen bitumen in de buurt zijn. Uiteindelijk geen probleem gehad. maar alleen zou ik het niet doen. Met vier ogen zie je natuurlijk meer.

Voor hetzelfde geld hadden jullie vier ogen nooit meer iets gezien…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 mei 2013 02:03 PM
  [ # 8 ]

Mensen vergeten vaak dat de DS tank in een soort van afgesloten ruimte zit. Neem daar bij de brakke afdichtingen van de aanvoer, uitgang en beluchtingslangen van de ds-tank en je kunt zelf bedenken dat die afgesloten ruimte waar de tank in ligt vrijwel altijd met enige benzinedamp gevuld zal zijn, vooral als de auto stil staat. De bak waar de tank in zit wordt voornamelijk met rijwind geventileerd namelijk.

Goed: afgesloten ruimte, benzinetank, beetje benzinedamp, vonkje:

dussssssssssss

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 20 mei 2013 02:18 PM
  [ # 9 ]

Ik heb precies die plek ook gelast. Met de tank erin, halfvol benzine. Geen problemen ondervonden, en wel apk goedkeur ermee gehaald Smile

Ik zeg niet dat het verstandig is, maar het kan dus wel.

Profiel  
 
Gepost: 20 mei 2013 02:27 PM
  [ # 10 ]

De vraag was niet of het kon.
De vraag was -zoals ik hem begreep- of het verstandig was.  Wink

Grappig Eigenaardig om te zien dat er hier dus een eigenlijk vraag gesteld werd waarbij de zonder uitzondering gegeven negatieve adviezen uiteindelijk toch gewoon in de wind werden geslagen werden omwille van wat tijdwinst.

Waarom vraag je het dan, vraag ik mij dan af?....  huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 20 mei 2013 02:49 PM
  [ # 11 ]

Dat vroeg ik mij idd. ook af. Bizar.

Profiel  
 
TVS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 21 mei 2013 01:03 PM
  [ # 12 ]

Ik heb het uiteindleijk toch zo gedaan na overleg met een ervaren ds garagist.
De reden dat het voor mij niet mogelijk is om de ds niet rijdend te hebben omdat het mijn enige rijdende/gekeurde auto is.
En omdat deze naar de technische keuring moet, zonder gat in de bodem.

Ik heb ook net zoals bij Wilfred en Geesje gelast met benzine in de tank ondat dit minder gevaarlijk is met een bijna lege tank. Dit door de benzinedampen.

Ter info, het lassen was nu ook maar een snel oplap middel om door de belgische keuring te komen. De bodem gaat ergens in de volgende maanden opnieuw en gelast worden rekening houdende met de onderligende profielen. Hiervoor moet ik eerst een tweede auto hebben waarmee ik op de weg mag (normaal deze week). Hierbij ga ik de tank natuurlijk wel verwijderen.

Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 21 mei 2013 01:22 PM
  [ # 13 ]

Ik ben het 100% met waterman eens, je hebt een groot risico gelopen. Als er benzinedampen in de tankruimte waren geweest (een DS stinkt wel eens naar benzine) en je had een brandbaar mengsel gehad, was er een explosie geweest welke de tank had kunnen doen scheuren.

En het enige wat je dan kan redden is als je heel hard kunt lopen want blussen kun je vergeten met je handblussertje. En de tuinslang maakt het alleen maar erger.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 21 mei 2013 02:42 PM
  [ # 14 ]

Benzine damp is veel gevaarlijker dan benzine overigens hoor. Risico’s altijd vermijden, altijd.

Maar een andere vraag (ik ben geen DS kundige-kenner)

Dus domme vraag, waarschijnlijk, maar waarom werd er afgekeurd, is dit een dragend gedeelte dan?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 mei 2013 03:06 PM
  [ # 15 ]

Omdat ze bij de belgische keuring gek zijn? In NL is dat gaatje geen enkel probleem!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook