2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Wat verbruikt jouw C5?
schon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 02-04-2006

- C5 2.0HDI 140pk millenium
Gepost: 10 december 2013 05:09 PM
  [ # 16 ]

hier 955,5 kilometer gereden met een c5 2.0 ltr hdi milenium 140 pk 2011
heb 58 liter getankt niet te hoog in toeren geweest maar ook wel lange en stadswerk gereden

omgerekend 1ltr op 16,4Km omgerekend is dat 6,09ltr op 100Km

Dus dit lijkt mij niet slecht toch??

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 11 december 2013 03:24 PM
  [ # 17 ]

Hebben we het hier over aan de pomp gemeten getallen of lezen we de BC af. na chiptuning kan dat laatste natuurlijk wel eens afwijken.

Ik zit met mijn THP aut tourer op 9,2 l/100 . Het langdurig gemiddelde op de BC is 0,3 gunstiger: 8,9 l/100. Dat is ook consistent met de afwijking per tankbeurt. Ik heb weinig woon-werk, dus mis ik de relatief gunstige snelweg kms in de spits. Als ik snelweg rij is het prive in het weekend en rij ik harder dus onzuiniger.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
Elvis
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 313
Geregistreerd: 20-08-2007

Gepost: 14 december 2013 09:44 AM
  [ # 18 ]

Afgelopen week van Lelystad naar Maastricht, daarna door naar Antwerpen en terug wat dagen naar et werk heen en weer 1020 km gereden, getankt en kwam uit 1 Lt diesel op 18 km. wel op CC gereden en niet harder dan 100 km per uur gewoon lekker rustig gereden

The King is in de building

Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011

Citroen C3 14 exclusief 2003

Profiel  
 
Arnoldvb
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 22-10-2013

Gepost: 13 februari 2014 03:18 PM
  [ # 19 ]

C5 Tourer 1.6 THP :  100 km/ uur cruise control :  17,5 km / liter

Profiel  
 
Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 13 februari 2014 07:09 PM
  [ # 20 ]

Gemiddeld 11.1 liter op 100 km… Met een 3.0 V6 waarmee regelmatig korte afstanden worden gereden.

Op langere afstanden lukt 9 liter op 100 km.

Profiel  
 
boons605
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012

- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gepost: 15 februari 2014 05:35 PM
  [ # 21 ]

Op de snelweg met 115km/h op de cruisecontrol zie ik toch regelmatig voor langere tijd de 5.8l/100km op het display staan en bij 80km/h zo’n 5.0 a 4.9l/100km.

Geen flauw idee wat het werkelijke verbruik is, ik zal de kilometers eens bij gaan houden na de volgende tankbeurt.

People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 22 maart 2014 01:07 AM
  [ # 22 ]

1 op 8.1 gereden vandaag, 3.0 V6 automaat op LPG. Vind het best netjes! kan ik toch 400 km rijden met een onderbouwtankje Wink
Toch m’n opslag voor LPG wegenbelasting weer terugverdiend vandaag voor deze maand! En dat met 600 kilometertjes rijden!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 28 maart 2014 09:35 PM
  [ # 23 ]

Sinds ik elke dag den Haag amsterdam rij is mijn verbruik gedaald tot 8l/100. In de drukte rijden en dus nauwelijks boven de 120 komen is kennelijk erg zuinig, ondanks de file af en toe.

Haal ik opeens 800 km op een tank benzine…...

Da’s mooi wel het dubbele van een V6 op LPG. En tegen ongeveer dezelfde kosten/km (ik tank voor 1,63, tank je LPG moet je vaker tanken en dus meer gedwongen om bv ook langs de snelweg te tanken) . Wie is er nu slimmer…..

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 01 april 2014 10:36 PM
  [ # 24 ]

Wie is er nu slimmer…..

Ik vrees dat ik je toch moet vertellen dat ik slimmer ben, in ieder geval kan ik beter rekenen Wink

Allereerst is 8l/100 toch slechts 1 op 12.5 dit tegen 1 op 8.1 van mijn V6 uitgegaan van de huidige brandstofprijzen (0.68 LPG en 1.63 benzine) rij ik behoorlijk wat voordeliger.

laten we eens uitgaan van 25000 kilometer per jaar. Met m’n gasgestookte V6 ben ik dan EUR 2125,- aan brandstof kwijt. Jouw benzineboot heeft dan een slordige EUR 3260,- opgeslurpt. Een verschil van 1135,- Euro’s. Toegegeven ik betaal EUR 400,- meer aan mrb. maar dan nog steeds ben ik een 700 euro voordeliger uit…..

Ik tank trouwens nooit langs de snelweg, want 400 kilomter is actieradius genoeg!

Dus tegen minder kosten kan ik wel elke dag met een dikke 6 cilinder onderweg zijn. Ik hoef me trouwens niet te beperken tot 120 km/uur, gewoon lekker doorrijden.

Wie is er nu slimmer???

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 02 april 2014 12:48 AM
  [ # 25 ]

Ik kan misschien niet rekenen maar jij kan niet tellen. De landelijke adviesprijs van autogas is 87ct en niet 68ct. 
Benzine kost ook al geen 1,63 meer overigens, maar jij moet 3 maal vaker tanken als ik => ergo veel vaker tanken op plekken waar gas duur is (aan de snelweg). Dus ik ga uit van een factor 2 in prijs ten voordeel van jou en een factor ruim 1,5 in verbruik te voordeel van mij, blijft dus maar een klein beetje voordeel over. En dat heb ik niet berekend maar gewoon geschat. 

Voor dat kleine voordeel heb je bovendien:
-een gasinstallatie in moeten bouwen
-geen reservewiel of geen kofferbak (of een beetje van beide)
-Je kan hard rijden maar ik tuf je voorbij als je staat te tanken Smile
-je hebt een installatie in je auto die citroen niet ondersteunt (is niet echt een issue bij een oudere auto overigens….)In elk geval heb je onderhoud en iets wat stuk kan gaan.
- extra wegenbelasting te betalen

Dus tegen dezelfde of zelfs minder kosten kan ik lekker doorrijden en sta jij bij de lpg pomp….
Dat zou voor mij zelfs reden zijn om diesel te rijden, zelfs nog iets fijnere motoren en nog een grote actieradius als bonus. Ga maar eens rekenen hoeveel dat tanken je kost aan gemiddelde snelheid. Dat heb ik wel eens gedaan en ben gauw weer op benzine gaan rijden. 

Ik wist het wel. En ik weet het ook.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 02 april 2014 05:25 AM
  [ # 26 ]

Beste Exroosje,

Misschien moet u geen aannames doen.

Ik tank niet voor de adviesprijs, want mijn tankstation hanteert 20.8 cent korting op LPG (Total Schiebroek) Daarnaast haalt een C5 geen 1200 kilometer op een tank, dus tank ik geen 3x vaker, maar ongeveer 2x, en dat heb ik er graag voor over! Mijn kofferbak is met onderbouw vrijwel net zo groot en de bank kan gewoon plat. Een reservewiel heeft vrijwel geen enkele moderne auto nog vanwege te hoge C02 uitstoot en als ik wil kan het zo meenemen. Vialle heeft dat prima voor elkaar!
Daarnaast zat LPG er al in, dus heb ik er niet extra voor betaald en ondersteuning van Citroën heb ik niet en wil ik ook niet. Ik onderhoud mijn auto zelf! (dat scheelt zo mogelijk nog meer dan op LPG rijden)
De extra wegenbelasting had ik al meegerekend en ik tank strategisch, wat een kul argument dat het aan snelheid scheelt! Mocht u dat niet vinden, dan zal elk nadenkend mens het er mee eens zijn dat na 400 kilometer sturen, het echt wel een keer tijd is om een pauze te houden.

U heeft wel een bijzonder grote plaat voor uw hersens als u beweert dat benzine voordeliger rijdt.

maar eigenlijk interesseert me dat geen moer, want voor het echte leuke rijden zit ik toch niet in de C5. Dan pak ik liever de CX, de 2cv of binnenkort de SM. Oja die rijden allemaal op benzine, 98 octaan welteverstaan! Als ik dan toch in een C5 moet zitten, dan liever in een V6, dan een basismodelletje (met alle respect voor mensen die van een basisversie genieten) LPG maakt dat net allemaal nog net iets aangenamer…..
Misschien moet je de berekening nog eens over doen voor je vorige C5, dan heb je pas echt een eerlijk vergelijk! Als er LPG in had gelegen had u die waarschijnlijk nog meer gemist dan nu het geval is Wink

Ontopic! C5 V6 AUT verbruik: gemiddeld ongeveer 1 op 8 Smile

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 02 april 2014 10:35 AM
  [ # 27 ]

Ik rij dagelijks heen en weer tussen den Haag en Amsterdam. Op benzine hoef ik minder dan 1 keer per week te tanken. Op gas ga je dat niet redden. Heb je een 55l tank in het reservewiel, kun je netto 42l tanken . Bij 1 op 8 is dat max 340 km. Dan kom je niet weg met 2 keer/week tanken. Immers helemaal leegrijden is ook niet goed met de huidige installaties. En anders verbruik je benzine (Iets wat ik ook in je calculatie mis)

Juist het punt wat ik probeer te maken (enigzins provocerend) is dat je te voordelig rekent. Bv die 20ct haal je bij een bekend tankstation. Maar door de beperkte actieradius wordt het aantal keren dat je daar niet kunt tanken groter en kun je dus niet er vanuit gaan dat elke liter lpg je dat lage bedrag kost. En dan kan het in jouw specifiek geval wel lukken, maar dat mag je niet algemeniseren. 

Het argument over cit support had ik zelf ook al weggenomen. Maar je moet dit forum nog maar eens kijken in de begindagen . Toen was een van de meest gehoorde klacht dat mensen op LPG problemen hadden en cit niet thuis gaf. En de V6 ie sowieso niet door cit gehomologeerd geweest. En het onderhoudsargument blijft. Vialle opvoerpompen, AG verdampers etc etc. Allemaal stuk na 100-200K km.


Ja natuurlijk is LPG wel voordeliger en hoe meer je auto zuipt hoe groter dat voordeel is. Als je een mazzeltje hebt van een auto waar je de installatie gratis bij krijgt ben je wel gek om ervoor weg te lopen.
Jij rekent echter al jouw voordelen naar jou toe, dus doe ik even het tegenovergestelde en kom op 0 voordeel uit

Het echte punt wat ik wil maken is dat een paar 100 euro voordeel per jaar op je totale autokosten redelijk marginaal is. Wil je echt besparen kun je beter kleiner gaan rijden. Of nog beter helemaal niet.

Ik heb ooit een 2e hands gasauto (Xantia) gehad en reed tussen Groningen en den Haag heen en weer. Naast de frustratie dat ik soms 2 keer op een dag moest tanken (aan de snelweg NB!), rekende ik uiteindelijk uit dat ik minder dan 1000 gulden voordeel per jaar had gehad en toe was aan een prijzige koprevisie. Sindsdien rij ik gelukkig benzine.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 02 april 2014 11:32 AM
  [ # 28 ]

Ik heb het verbruik bij houden opgegeven…..gemiddeld zal ik met mijn break op benzine ergens 1:11 rijden…......het is elke keer weer een verassing….goed de wagen is 12 jaar oud….124.000 km en het is bij mij 80% snelweg   20% bebouwde kom…....

Peter

salut

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 02 april 2014 01:02 PM
  [ # 29 ]

Ik rijd met mijn 2.0 16V (handbak) gemiddeld 1:12,5.

JW

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 02 april 2014 01:07 PM
  [ # 30 ]

Het ontloopt elkaar niet zoveel….ik rijd graag door…...het echte auto rijden ervaar ik in mijn XM of eend…de C5 break is het trouwe transportmiddel van de (hele)familie…ongelooflijk wat er allemaal inpast in de break….

Peter

gooi

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook