3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
DS3-facelift 2014: Xenon-LED koplampen
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 22 mei 2014 10:38 AM
  [ # 31 ]

Ik denk de smalle strook (haak) om de lichtunits heen. Dat is denk ik zowel stadslicht als knipperlicht. Zoals sommige Audi’s ook hebben.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 22 mei 2014 10:40 AM
  [ # 32 ]

Trouwens, die regen- en lichtsensor achter de voorruit is volgens mij ook een stuk groter geworden.  Meer functies of gewoon een iets andere voorruit. We zullen zien…

Profiel  
 
Rivanov
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 22 mei 2014 11:10 AM
  [ # 33 ]

Koplampunits zullen wel een smak geld kosten. Zal m’n baas niet mee instemmen om die over te zetten. Wink
Hoop verder dat het hier bij blijft.. wil niet ineens in een ‘oude’ DS3 rondrijden. Razz

Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 22 mei 2014 11:48 AM
  [ # 34 ]

Hier nog wat ander beelden

http://www.autoweek.nl/nieuws/28361/gelekt-citroen-ds3-facelift

toch wel mooi zo ......

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
schanulleke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012

- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
Gepost: 22 mei 2014 12:22 PM
  [ # 35 ]

facelift hier staan ze dan…...

DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl

mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 mei 2014 12:42 PM
  [ # 36 ]

van de voorpagina

DS 3 kijkt nog brutaler

De DS 3 en de DS 3 Cabrio maken een statement tegen de gevestigde orde en krijgen een nog duidelijkere persoonlijkheid met een nieuwe lichtsignatuur. De nieuwe look wordt gecombineerd met nieuwe technieken zoals “Active City Brake”, nieuwe Euro6-motorisaties en nieuwe customizing-opties. Zo wordt de DS 3 nog onweerstaanbaarder.

Als eerste model van DS heeft de DS 3 de codes van de gevestigde orde aardig omvergeworpen. De stijl, de dynamiek en de mogelijkheden tot personaliseren hebben van dit model een waar icoon gemaakt met bijna 300.000 verkochte exemplaren sinds de introductie. Maar liefst 66% van de eigenaren reed hiervoor een ander merk.

Een hypnotiserende blik
In de koplampen van de DS 3 en de DS 3 Cabrio is bijzondere lichttechniek verwerkt: LED en Xenon worden gecombineerd met nieuwe, sequentiële richtingaanwijzers: een primeur. Deze koplampen geven de DS 3 een sterke en doordringende blik en een uitzonderlijk goede lichtkwaliteit, zowel bij dimlicht als bij grootlicht. Het gelijktijdige gebruik van drie LED-modules en een Xenon-module maakt de lichtbundel sterk, breed, homogeen en wit, zodat ‘s nachts het zicht beter en rustiger is. Dankzij de nieuwe techniek neemt het energieverbruik bij dimlicht met 35% af en bij grootlicht met maar liefst 75%. Met een standaard levensduur van 20.000 uur zijn de LED-modules 20 keer duurzamer dan halogeenlampen. Geïnspireerd door de concept cars Numéro 9 en Wild Rubis, doen de nieuwe lichtunits magisch aan met hun diamantvormige LED-modules. Deze nieuwe lichtsignatuur is compleet dankzij de LED-dagrijverlichting in de luchtinlaten die de DS 3 en de DS 3 Cabrio zo herkenbaar maken. Aan de achterkant onderscheiden de DS 3 en de DS 3 Cabrio zich met de LED-achterlichten met 3D-effect. Ultiem raffinement: deze 3D-achterlichten zijn voorzien van een verchroomd DS-logo op een zwarte achtergrond in reliëf. Daarmee hebben de DS 3 en de DS 3 Cabrio nu een krachtige en bijzondere lichtsignatuur.

Nieuw raffinement
Om de DS 3 en de DS 3 Cabrio uniek te houden en nog aantrekkelijker te maken, komt DS met een nieuw aanbod en nieuwe mogelijkheden voor personaliseren. Zo kan bij de DS 3 een lasergravure op het dashboardpaneel worden aangebracht en ook een zeefdruk op de zijruiten achter. Deze twee innovaties zijn een knipoog naar de Parijse wortels van DS. Deze vorm van personaliseren wordt ‘Irrésistible Paris’ genoemd en weerspiegelt het raffinement van de Parijse architectuur via een aantal symbolische monumenten zoals de Eiffeltoren en de Arc de Triomphe. Er is ook een nieuwe carrosseriekleur leverbaar voor de DS 3 - Blanc Nacré, evenals een nieuwe bekleding en een nieuw 17” lichtmetalen wiel met diamantglans. Het prachtige leder Nappa Crescendo (‘Confection Bracelet’ - gemaakt als een horlogebandje) is nog steeds beschikbaar. Achter deze ledersoort van uitzonderlijk hoge kwaliteit gaat een ambacht schuil dat kenmerkend is voor de knowhow van DS, gebaseerd op het werk van de beste zadelmakers en een lange traditie van Franse lederwaren. 

wordt vervolgd

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 mei 2014 12:44 PM
  [ # 37 ]

vervolg

Nieuwe motoren
De DS 3 en de DS 3 Cabrio bieden een pittig rijgedrag dankzij een strak en verlaagd onderstel dat snel reageert onder alle omstandigheden. De precieze afstelling en de nauwkeurige stuurbekrachtiging zorgen voor een perfecte koersstabiliteit, waardoor de bestuurder voortdurend het gevoel heeft de auto optimaal te beheersen en veilig te rijden. Deze perfecte combinatie van dynamiek en comfort zorgt voor veel rijplezier. Om nog mooiere dynamische ervaringen te bieden is het motoraanbod voor de DS 3 uitgebreid met nieuwe benzine- en dieselmotoren die nu al aan de Euro6-norm voldoen. De BlueHDi 120 en de BlueHDi 100 zijn de nieuwe dieselmotoren. Deze hightech motoren zijn krachtiger en milieuvriendelijker doordat ze zijn uitgerust met een SCR (Selective Catalytic Reduction) module, de techniek die NOx-uitstoot (-90%) aanzienlijk terugdringt en de CO2-emissie verlaagt. Daarmee kent de DS 3 de schoonste motoren in dit segment: de BlueHDi 100 met een uitstoot van 79 g/km CO2, goed voor 14% bijtelling, en de BlueHDi 120 met een uitstoot van 94 g/km CO2. Bovendien zijn ze zuinig (3,0 l/100 km voor de BlueHDi 100 en 3,6 l/100 km voor de BlueHDi 120), terwijl ze uitzonderlijk presteren. De DS 3 blijft leverbaar als ‘Racing’ met de 207 pk motor en als Sport Chic met de THP 155 motor, die beide bekend staan om hun pit en souplesse vanaf de laagste toerentallen. Bovendien is er de e-VTi 82 ETG PureTech, die voldoet aan de Euro6-norm. Een motor die zowel zuing (4,1 l /100 km bij gecombineerd gebruik) als milieuvriendelijk rijdt (95 g CO2/km). Hij wordt geleverd met een elektronisch bediende versnellingsbak: de ETG (Efficient Tronic Gearbox). Deze 5-bak heeft een kruipfunctie en betere pedaalafstellingen. Daardoor kan beter worden gedoseerd en rustiger worden weggereden.

Rijkere uitrustingen
De DS 3 staat bekend om zijn gebruiksgemak dankzij de vijf echte zitplaatsen en de grootste bagageruimte in zijn klasse, zowel in de hatchback als in de cabrioversie. Er zijn nieuwe voorzieningen leverbaar om rijden in de stad makkelijker te maken. Zo wordt de nieuwe PSA-technologie Active City Brake leverbaar voor de DS 3 en DS 3 Cabrio, een automatisch remsysteem dat lichte aanrijdingen bij lage snelheid voorkomt. Een lasersensor bovenin de voorruit detecteert rijdende en stilstaande auto’s voor de auto. Als de auto trager rijdt dan 30 km/h, activeert de sensor het remsysteem automatisch, zodat een aanrijding wordt voorkomen. Om dagelijkse manoeuvres te vergemakkelijken, kunnen de DS 3 en de DS 3 Cabrio worden geleverd met een achteruitrijcamera die wordt gekoppeld aan het eMyWay-navigatiesysteem.

bron: persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
kaibilly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 16-06-2008

- DS 3 1.6 HDi 66kW Airdream So Chic
- DS 3 thp sport chic
Gepost: 22 mei 2014 01:36 PM
  [ # 38 ]

hier is een filmpje van de DS 3 New Xenon Full-LED Signature : http://www.youtube.com/watch?v=X2LmmVvPRUQ#t=31

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 22 mei 2014 09:40 PM
  [ # 39 ]

Nu ik zie dat de koplampen vooral in een zwarte behuizing zitten vind ik dat best mooi. Wie weet is het over te zetten, maar dat zal aan de prijs zijn vanwege het gebruik van xenon. We zullen zien. Die lampen zullen dan ook niet op elke DS3 zitten denk ik. Verder vind ik de nieuwe velgen mooi, maar niet mooier dan de Bellones (of hoe heten ze ook al weer…) Wel mooi is de achteruitrijcamera en de hulp bij noodstoppen, zo noem ik het maar even. Die etsen op dashboard en achterste zijruiten vind ik kitsch. EN ja aan de achterzijde en binnenin is verder niks veranderd. Dus van een facelift is dus absoluut geen sprake.
En dan valt me nog wat op: de motoren. De nieuwe diesels had ik wel verwacht, maar vreemd is dat de 95 pk versie met de EGS-bak verdwenen is. En dat de E-VTI alleen nog maar leverbaar is met een semi-automaat. Raar. Nog vreemder vind ik het feit dat de E-VTI met turbo (110 pk) niet verkrijgbaar is. Je hebt dus nu alleen nog maar een benzine-DS3 met 82 pk, 155 pk en 207 pk. En dan de twee diesels.
Benieuwd wat het allemaal kosten gaat. Een afgeladen volle DS3 was al niet goedkoop, maar zal met de nieuwe gadgets nog aanzienlijk prijziger zijn denk ik.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 22 mei 2014 10:36 PM
  [ # 40 ]

De DS3 gaat geleverd worden met de e-THP motor. Staat op de site van PSA. Alleen vreemd dat er niet over gesproken wordt in het persbericht. Hoop dat het de e-THP 130 wordt.

The EB Turbo PureTech engine will initially be fitted on the Citroën C4 (110 g/km of CO2) and the Peugeot 308 (105 g/km of CO2) in March 2014, followed by the Citroën C3 and DS3 (105 g/km of CO2) in July 2014.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 22 mei 2014 11:23 PM
  [ # 41 ]

Ja dat had ik ook al ergens op een forum gelezen, het Franse Caradisiac. Daar staat trouwens dat het de 110 pk wordt. Maar wellicht dan niet leverbaar in Nederland gezien het bovenstaande persschrijven. Lijkt me stug, want de 110 pk zal volgens mij het best verkocht worden, omdat het de meest ideale motor voor de DS3 is qua zuinigheid , rijplezier en aanschafkosten. 130 pk is nog mooier, maar dan wordt het gat te klein met de THP 155.
Wat zullen die koplampen kosten trouwens, als ze al over te zetten zijn. Overbouwen zal wel lukken, maar klopt de ‘bekabeling’ (ik weet het, een ouderwets woord in dit geval) nog wel? Hoe dan ook, Ik schat 600 euro per koplamp…

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 22 mei 2014 11:33 PM
  [ # 42 ]

Ik had verwacht:

120 Vti er uit 110 PK e-thp erin.
155 THP er uit 130 PK e-thp erin.

Verwacht niet dat die nieuwe koplampen over te bouwen zijn. Zal nog een heel canbus systeem achter zitten. Citroën belgie heeft het over een lopende richtingaanwijzer: “De DS 3 is ook voorzien van lopende richtingaanwijzers, een unieke innovatie in het segment.”

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 22 mei 2014 11:39 PM
  [ # 43 ]

Denk het ook. Zo’n achteruitrijcamera haak je ook maar niet zo even aan.
Op dat fimpje hier op het forum is heel even te zien hoe het werkt met die knipperlichten. Lijkt leuk. Ik vind de units mooi, maar mooier vind ik dat de lichtopbrengst met led en xenon mooier en veiliger zal zijn.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 23 mei 2014 12:23 AM
  [ # 44 ]

Las zojuist op het Engelse DS3 Forum dat de nieuwe units op de huidige DS3s passen. Zou bevestigd zijn door Citroen UK. De lampen zijn al leverbaar vanaf juni, de pruductie van de ‘gefacelifte’ DS3 begint in juli. Prijzen worden niet genoemd. En dan nog iets: volgens Citroen UK zijn de nieuwe lampen alleen standaard op de duurste uitvoeringen, de Sport Chic dus (daar de DSport) en de Racing, op de overige uitvoeringen zit het niet. Wel te bestellen tegen meerprijs… uiteraard. Dus net als bij de 3D-achterlichten. Die zijn volgens Citroen UK straks overigens wel standaard op alle modellen.
Ga binnenkort toch maar ’ ns bij mijn dealer informeren wat die led-xenonunits kosten. Als hij het al weet. Zal me wel de rambam schrikken…;)

Profiel  
 
DS3R
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 02-01-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 23 mei 2014 12:07 PM
  [ # 45 ]

Als de prijs bekent is, en meer DS3 rijders willen die hebben kunnen we kijken of we extra korting kunnen krijgen.

Groetjes Eric…

Profiel  
 
 
3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook