
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 01-06-2013
- ID/DS D Special
- CX Prestige
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso Ligne Business eHDi
- C3 1.4i Ligne Prestige
Na 10 jaar stil staan ben ik bezig mijn DS Special uit 72 weer de weg op te krijgen. In de garage en de oprit gaat alles goed, maar de weg op slaat de motor al binnen 200m af, even wachten (+/- 3 min), starten en weer klein stukje rijden voor hij weer afslaat. Een nieuwe benzine pomp leek aanvankelijk te werken, maar bleek toch niet de oplossing. Benzine is vers. Wat kan het nog zijn?














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
aanzuig filter in de tank verstopt. Zit achter de 21 mm aftapdop in de tank. Die moet je even goed checken. In je werkplaatshandboek staat hoe het in elkaar zit
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Probeer eens te rijden zonder benzinedop.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
beste, heb al eens nagezien of het filtertje van de carburator niet verstopt is (die zeef aan de aanvoerleiding) draai de grote koperen moer uit en u zal deze zien.
groeten
Na tien jaar stilstand ga ik voor waterman. Ik zou die benzine sowieso weggooien, dus aftappen die handel.
Han S schreef:Na tien jaar stilstand ga ik voor waterman. Ik zou die benzine sowieso weggooien, dus aftappen die handel.
Menne schreef:. Benzine is vers. Wat kan het nog zijn?
Je kan natuurlijk ook stiekum even met een blik benzine in de houder voor het olieblik proberen, dan weet je of het aan de tank ligt. niet optimaal qua veiligheid, maar je hoeft er niet de wereld mee rond.
Overheen gelezen, maar dat filter kan vol zitten met drab van die oude benzine.
Helemaal mee eens, het kan geen kwaad om de filters van tank en carburateur eens te bekijken.
Met dat blik omzeil je ook eventueel vacuüm in de tank wat Jan opperde.
Ik heb een can met vijf liter benzine bij me en een lange slang, zodat ik bij problemen een alternatieve tank kan aansluiten voor een kilometer of 50. Het is ook handig om in dat geval een klein trechtertje bij je te hebben zodat je eerst de vlotterkamer kunt vullen.
En een gereedschapskist neem ik aan
Al die spullen heb ik nooit nodig! (klop klop)
Vooral de DS is eigenlijk bij mij altijd wel betrouwbaar gebleken…














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou mannen, of de TS nog gaat reageren…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Misschien met een lucifer gekeken hoe vol de tank nog was??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
H@ns schreef:En een gereedschapskist neem ik aan
![]()
Al die spullen heb ik nooit nodig! (klop klop)
Vooral de DS is eigenlijk bij mij altijd wel betrouwbaar gebleken…
Ik heb met zowel de Jaguar (al 37 jaar) als de DS genoeg gereedschap bij me om de hele auto onderweg te repareren. Doppendoos, set ring en steeksleutels, set schroevendraaiers, grote en kleine Bahco, tangen, slangen, slangklemmen diverse leidingrubbertjes, vloeistoffen, assteunen, hydro krik van 12 ton, zekeringen, lampjes, parkers, M5-6-7-8 en 9 boutjes en moertjes, rolletjes draad, connectortjes, rolletje ijzerdraad, rol gaffa tape, verdeelkap, rotor en puntjes, een bobine, voetpomp, blokjes hout en uiteraard de onmisbare brandblusser van 6 kg.
Vergeet ook geen handcleaner en doeken, een zeil voor als je moet liggen en een regencape voor als je een wiel moet verwisselen in de stromende regen.
En ik heb het nog niet nodig gehad op de rotor na die midden op een kruising doorsloeg. Testlampje is dan ook handig om te hebben.
Maar de TS is kennelijk doorgespoeld, gebeurt vaker op forums en dat vind ik jammer.
Nou Han, je kan je auto’s wel geel spuiten!
Heb je nog wel ruimte voor gewone bagage?
@Menne: heb je al wat geprobeerd?
Ik denk trouwens dat het vacuüm verhaal pas na een paar kilometer zou kunnen optreden, dus ik denk ook dat vuil in de filters waarschijnlijker is.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat je gelijk hebt. Tenzij de tank heeelemaal vol is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.