15 van de 20
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Felice’s BX 16 Valve 1988
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 29 mei 2016 05:45 PM
  [ # 211 ]

Heb nu die reactiestangetjes voor de stabilisatorstang vervangen. De nieuwe exemplaren zijn iets korter (1 tot 2 cm) dan de oude. De auto staat nog op bokken, maar ik ontkom er zeker niet aan de rijhoogte opnieuw te moeten instellen? Aangezien met de kortere reactiestangen de stabilisatorstang nu ietwat is verdraaid?

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 03 juni 2016 09:22 PM
  [ # 212 ]

Altijd weer even spannend als een 28 jaar oude auto op moet voor z’n jaarlijkse apk, maar hij heeft weer een jaartje erbij gekregen Smile

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 04 juni 2016 01:18 PM
  [ # 213 ]

Gefeliciteerd! cool smirk

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 05 juni 2016 12:55 PM
  [ # 214 ]

Gefeliciteerd! En van die stabilisatorstangen, dat is wel opvallend. Waar komen ze vandaan? Want dan moet ik misschien ook eens gaan meten Wink. Als ik zo even de verhoudingen inschat zal de auto tussen 2 en 3 cm lager staan dan initieel (zal wel mooi staan bij een 16Soupapen). Ik zou het wel even aanpassen. Toevallig heb ik dat gisteren ook moeten doen. Ik heb de auto op oprijbokken gereden en gekeken of ik er ruim onder kon liggen met de BX in de laagste stand. Toen een rechte lat onder de wielvlakken geklemd zodat je in het midden kan meten. Werkt best goed. En stel ‘m wel bij bij de beugel op de stabilisatorstangen, en niet met het klipje wat schuift over die stang die aan je bediening vast zit Wink.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 05 juni 2016 04:25 PM
  [ # 215 ]

Zal m zeker bijstellen bij de bevestiging op de stabilisatorstang. Voorkant is voor mijn gevoel minimaal lager geworden. Als je niet zou weten dat ik die dingen vervangen zou hebben, zou je het niet zien. Ik ga hem zo veel hoger zetten dat voor en achterkant visueel weer in balans zijn. De reactiestangetjes zijn van het merk NK. Net als de oude lijkt het alsof je de lengte kunt aanpassen maar ze laten zich niet verstellen.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 19 juli 2016 08:48 PM
  [ # 216 ]

Gisterenavond om tien uur bij stevig doorrijden op de snelweg sloeg de motor af. Motor draaide mooi rond op de starter, maar hij wilde niet meer aanslaan. ANWB erbij. Conclusie: BDP-sensor overleden.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 19 juli 2016 09:44 PM
  [ # 217 ]

Oei, dat is minder! Gelukkig is het een relatief eenvoudige fix Smile

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 21 juli 2016 11:26 PM
  [ # 218 ]

Gemakkelijk alleen als je kinderhandjes hebt of de HD-pomp demonteert Wink

Afgaand op de diagnose van de wegenwacht dus de BDP-sensor vervangen, maar… zonder resultaat. Ik heb geen vonk. Ook van de bobine komt geen hoogspanning. Ik had nog een zelfde bobine liggen, werkt ook niet. Ik moet elders gaan zoeken, ontstekingsmodule? Hebben jullie enig idee?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 juli 2016 11:34 PM
  [ # 219 ]

Hield hij er ineens mee op?
Viel de toerenteller ook ineens terug naar 0 terwijl je nog wel uitrolde op de motor?
(misschien van de schrik niet op gelet)

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 22 juli 2016 08:18 AM
  [ # 220 ]

Hij hield er inderdaad ineens mee op. Toerenteller viel naar 0. Deze heeft nu nog steeds geen signaal. Zelfs als ik start beweegt de naald niet.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 22 juli 2016 09:15 AM
  [ # 221 ]
Felice schreef:

Gemakkelijk alleen als je kinderhandjes hebt of de HD-pomp demonteert Wink

Daarom zei ik relatief eenvoudig Razz Bij een 16v kun je nergens goed bij Laughing

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 22 juli 2016 02:43 PM
  [ # 222 ]

Ik heb eens zo iets vergelijkbaars gehad met mijn bx lang geleden.
Volgens mij loopt er een bosje draden van voor naar achter over het binnen spatbord in een gootje.
Daar was bij mij een van de draden over 10cm totaal weg gesleten door trilling, het maakte geen sluiting (door de verf) maar de kern en isolatie was praktisch helemaal weg. Ook geen ontsteking meer.
Misschien iets om naar te kijken.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 23 juli 2016 12:32 AM
  [ # 223 ]

Als het goed is heeft jouw auto een losse bobine en een losse ontstekingsmodule?
Eerst alle stekkertjes controleren, kijken of er 12V op de bobine komt (draadbreuk?)
Als dat allemaal correct is kan het de ontstekingsmodule zijn, maar vaak begint die met haperen en bokkig rijgedrag.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 23 juli 2016 10:34 AM
  [ # 224 ]

Heren bedankt voor jullie tips voor zover.

Probleem is, ik heb geen 12V op de bobine of ontstekingsmodule…

Volgens dit schema moet het probleem dan tussen het contactslot en de bobine liggen:

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 23 juli 2016 10:53 AM
  [ # 225 ]

Ik kan de scan van het schema niet goed lezen, maar als wat je zegt zo is dan is je contactslot ook nog een verdachte dus samen met alle stekkers die ertussen zitten. Zit er geen vlak na de parafanbak onder je accubak? Daar zat een uit mijn hoofd 8-polige stekker die bij mijn 16V rot was en rare contact gerelateerde storingen gaf.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
 
15 van de 20
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook