20 van de 20
« Eerste  < Vorige 18 19 20
   
Felice’s BX 16 Valve 1988
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 748
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 26 december 2017 04:57 PM
  [ # 286 ]

Weinig kilometers de laatste tijd. Auto staat wel op 165mm winterbanden en deed het voortreffelijk in de paar dagen sneeuw die we onlangs hadden. Olie deze week verwisseld bij 260.000 km. Nu kwam afgelopen week het stop-lampje aan, hydrauliekolie niveau te laag. Bijgevuld en citroen-gymnastiek gedaan en er staat een mooi plasje net achter mijn rechter voorwiel… Octopus?... Binnenkort verder op onderzoek uit.

Profiel  
 
Timo1990
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8719
Geregistreerd: 05-04-2007

- CX 22 TRS
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
Gepost: 26 december 2017 06:02 PM
  [ # 287 ]

Net achter het wiel klinkt als een veerpoot retour, 2 slangetjes net achter je wiel. Drogen vaak uit. Doorgaans hoort er niet veel retour doorheen te lopen, tenzij je veerpoten heel slecht zijn.

Hier ook een foto van twee afgescheurde:


Foto-0172 by Timo van Vuurde, on Flickr

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Clio Estate 2017 wit, NK-146-V
CX 22 TRS 1986 wit, PS-74-KS
Xantia 1.8i SX 1994 blauw, HP-FH-26
BX 16 TZI 1991 wit, ZD-48-VT
1/6 BX 14 1989 blauw, XK-65-YK

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 748
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 27 december 2017 04:55 PM
  [ # 288 ]

Die heb ik het voorjaar nog vervangen, dus ik vermoed dat het uit de richting van het grote octopusknooppunt komt. Het plasje LHM ligt vanuit bestuurdersoogpunt gezien links achter het rechter voorwiel.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 748
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 11 februari 2018 09:01 PM
  [ # 289 ]

De kap bij de fuseekogel, die het fuseekogelvet en -rubber beschermen tegen de hitte van de remschijf, achten jullie dat ding noodzakelijk?

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA GSA CLUB Berline
- AX 1.1 spot 5 deurs
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1.6 Chic
Gepost: 11 februari 2018 09:58 PM
  [ # 290 ]

Nee hoor, rijd zelf al jaren zonder met mijn BX CHIC en AX

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 17-04-2009

- BX 16Valve
Gepost: 11 februari 2018 10:43 PM
  [ # 291 ]

maar tot roodgloeiende schijven in de ankers gaan zal de hoes niet leuk vinden (uit mijn hoofd zit die fusee er dicht op). Andere kant hoe vaak komt zoiets voor. Afgezien van dat zal het geen kwaad kunnen lijkt me. Je rijdt met een snelle bx, hoewel dat niks zegt over of je dat vermogen ook gebruikt. Normaal rijden zal het geen kwaad kunnen.

BX 16Valve | Renault 5 Alpine Turbo | Renault 5 GT TURBO | Renault 21 Turbo | Renault Clio III RS

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1308
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 12 februari 2018 12:37 PM
  [ # 292 ]

Roodgloeiende schijven vinden de stalen schijven zelf ook niet leuk

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
 
20 van de 20
« Eerste  < Vorige 18 19 20
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook