3 van de 20
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Felice’s BX 16 Valve 1988
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 17 juni 2013 07:39 PM
  [ # 31 ]

Dan zou ik eerst zekering F4 controleren en daarna relais R1.

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 17 juni 2013 07:45 PM
  [ # 32 ]

Als ik zulke dingen hoor als Vermond zegt, ben ik toch weer enorm blij met dit forum!
Very Happy

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 17 juni 2013 07:49 PM
  [ # 33 ]

Die zijn prima in orde Vermond. Toch zal ik wel iets sufs over het hoofd zien. Komt goed. Het is een hobby auto Smile

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 24 juni 2013 11:09 PM
  [ # 34 ]

Koelvin draait. De draden gevolgd en de tekening in de Haynes-manual blijkt niet te kloppen. De sensor zit in de plus-zijde van het circuit en niet in de min zoals in het getoonde bedradingsschema. Sensor vervangen en hij werkt weer Smile Moet ik me zorgen maken over de plekken waar zichtbaar KVS heeft gelekt (blauw)?

Hiervoor moest wel heel de radiateur eruit, want met er was totaal geen ruimte voor een sleutel of dop (29 mm :S, aparte maat)


Helaas APK afgekeurd afgelopen vrijdag:
- onderdeel brandstofsysteem onveilig/ondeugdelijk/slijtage -> scheurtje in ingaande slang brandstofpomp, slang van tank naar pomp zal vervangen moeten worden
- stofhoes stuurhuis-/kogel dicht niet af -> hoes stuurhuis zat niet juist (scheef) vast -> reeds gefixt
- werking/toestand toegestaan licht/retroreflector -> één mistlamp werkt niet, al een beetje mee gerotzooid, maar de aansluiting van de fitting van de lamp luistert nogal nauw, anders sluiting. Komt goed. Voor zover ik had gegoogeld zou het geen afkeur moeten zijn, maar goed.
- onderdeel reminrichting ondeugdelijk. Remleidingen naar remklauwen achter te ver verroest -> nieuwe leidingen in bestelling. Moet geen probleem zijn om te vervangen:

Deze nummers bestellen (20 euro per stuk ongeveer bij Citroën)

Aandachtspunten:
- handremkabels -> al een keer vervangen bij m’n 14 TE, geen probleem.
- draagarm rechts kraakt (wonderbaarlijk genezen sinds de APK :S) Wellicht een keer andere lagers erin en flink wat vet erin

Verder nog een paar nare rotte plekken gevonden:
- gat in dorpel linksvoor
- gat in dorpel rechtachter
- gat bij uitlaatophang punt en een 20 cm verder naar voren nog een gaatje

Eerst apk, dan laswerk laten doen.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 30 juni 2013 10:53 PM
  [ # 35 ]

- mistlamp gefixt: nieuw lampje erin à 1,30 euro
- brandstofslang van tank naar pomp en van pomp naar filter vernieuwd (tevens nieuw filter en alle klemmetjes nieuw). Viel nog niet mee, want ik heb de tank wat moeten laten zakken om de slang goed naar het aanzuigpunt in de tank te krijgen. Ook had ik niet exact de juiste diameter slang. Maar met een beetje oprekken en wat siliconenspray toch gelukt. Wilde aanvankelijk ook de slang van het filter naar de drukregelaar doen, maar toch maar van af gezien. Deze vertoonde toch geen droogtescheurtjes, en die drukregelaar zit echt goed weggewerkt. Alleen lange dunne armen met kinderhandjes kunnen daar enigszins bij.
- handremkabels vervangen
- olie + oliefilter
- schuifdak gesmeerd
- stuurhuishoes nog eens vastgemaakt. Het lijkt erop dat er niet het juiste type hoes op zit. Als de hoes volledig wordt ingedrukt, heeft ie te weinig ruimte en tjoept ie de tie rap eraf.
- contactslot, portierslot links en rechts, slot dashboardkastje en slot tankdopklep vervangen. Nu heb ik tenminste 1 sleutel voor alles, en niet 3!
- vogelstront verwijderd. K**beesten!

Voor de remleidingen la en ra moet ik wachten tot komend weekend. Die konden pas 5 juli geleverd worden.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6063
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 juni 2013 11:04 PM
  [ # 36 ]
Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 07 juli 2013 01:24 AM
  [ # 37 ]

Vandaag remleidingen van de remklauwen achter naar het T-stukje in het midden vervangen. In theorie een makkelijke klus, in de praktijk kun je weer lekker overal net niet lekker bij Smile

Stuurhuishoes blijft loskomen aan een kant. Volgens mij is het geen originele BX-hoes. Ik zie ook knip-/snijsporen aan een kant. De loskomende kant maar vastgezet met een slangklem: die komt niet meer los!

Donderdag herkansing voor de apk. Fingers crossed!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 07 juli 2013 01:28 AM
  [ # 38 ]

Wat bij mij het geval was: originele hoezen van Citroën kan je het beste vast zetten met de originele klemmen, dus die metalen dingen. Als je hokiepokie hoezen hebt, deze blijven beter zitten met bijv. een tiewrap.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 07 mei 2014 10:48 PM
  [ # 39 ]

Na zeer lange tijd van inactiviteit weer eens wat gedaan. De afgelopen 10 maanden alleen de auto af en toe verplaatst, accu bijgeladen en even laten lopen. Ook heb ik mondjesmaat van binnen een hoop gedemonteerd om bij wat roestplekken te komen, en om bedrading voor speakers achter en een ooit geïnstalleerd alarm te verwijderen. De auto heeft al die tijd overigens niet veel geleden, altijd in garage en onder carport gestaan.

Sinds de thermostaat vorig jaar is vervangen, is het thermostaathuis nooit goed dicht geweest. Twee nieuwe pakkingringen waren op zich niet voldoende, met wat toegevoegde vloeibare pakking is hij nu wel mooi dicht.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 mei 2014 08:30 AM
  [ # 40 ]

Ik heb laatst een thermostaat voor mijn turbo diesel gekocht en daar zaten 3 pakkingringen bij, maar geen een paste goed, alleen een ring van citroen zelf. Misschien is dat bij jou ook het geval.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 20 mei 2014 10:59 PM
  [ # 41 ]

Afgelopen weekend wat bijgebeund:
- proefrit gemaakt. Rijdt prima. Vermogen nog volop aanwezig Wink
- bumpertank verwijderd. Dit om de roestende ring bij de tankdopopening te inspecteren. Was behoorlijk weggeroest. Kaalgestuurd en in Fertan gezet. Moet nog her te gebruiken zijn. De bumpertank komt waarschijnlijk onder mijn 14TE.
- draagarmen achter eronderuit en nieuwe lagers erin. Aan de ene kant waren de lagers totaal verrot, maar de draagarm zelf nog goed. Aan de andere kant zaten de lagers er nog in zoals het hoort. Toch maar vervangen door nieuwe. Zoals bekend was het eruit krijgen van de buitenste lagerschalen niet makkelijk, maar met een goed passende pijp en wat fikse hamerslagen toch gelukt.
Terwijl de draagarmen er onder uit waren, moest ik, om de voorkant op te krikken, de auto in een hogere stand zetten. De veercilinders achter zijn dus maximaal verlengd, weet iemand of dit kwaad kan met gedemonteerde draagarmen?
- LHM-lek opgespoord. Bleek het T-stuk van de retourleidingen van de achterste veercilinders te zijn. Om hier goed bij te kunnen, heb ik de tank moeten demonteren. Het T-stukje ligt namelijk op het subframe achter. Kon er met geen mogelijkheid bij zonder de tank te demonteren. T-stukje besteld bij de Citroën-dealer (28 euro!).
- Nieuwe remslangen voor. In eentje zaten heel kleine droogtescheurtjes.
- handrem gesteld. In 2013 nieuwe kabels gemonteerd
- Stuurhuishoes vervangen. De oude schoot er steeds vanaf bij volledige stuuruitslag. Het monteren van de nieuwe viel niet mee, omdat deze over de nok van de bekrachtigingscilinder moet. Gelukkig was de hoes voldoende flexibel en is het me met een half uur pielen toch gelukt.

Grootste probleem en kostenpost wordt de roest rond de tankdop. Onder de tankdop zit nu een gat van ongeveer 10 x 15. Een vervangend paneel heb ik al op zolder liggen (origineel Citroën-vervangpaneel)

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 20 mei 2014 11:46 PM
  [ # 42 ]

Weer goed werk verricht! very good

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 21 mei 2014 08:52 AM
  [ # 43 ]

Goed bezig!

Pas op met de stand van de vering als de veerpoten achter niet ‘opgesloten’ zitten. Als je ‘m in de hoogste stand zet belandt de zuiger zo in je lekzak (ervaringsdeskundige). Er is geen aanslag die de slag beperkt.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 21 mei 2014 09:10 AM
  [ # 44 ]

Lekker bezig hoor.

Wat betreft je bumpertank: ga je zonder rijden in je 16v? Dan beperk je de actieradius wel nog verder vrees ik.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 21 mei 2014 02:08 PM
  [ # 45 ]
Vermond schreef:

Goed bezig!

Pas op met de stand van de vering als de veerpoten achter niet ‘opgesloten’ zitten. Als je ‘m in de hoogste stand zet belandt de zuiger zo in je lekzak (ervaringsdeskundige). Er is geen aanslag die de slag beperkt.

Ik denk dat dit is gebeurd. Heb ik nu iets beschadigd? Voor het correct terugmonteren zeker eerst de lekzak eraf?

Profiel  
 
 
3 van de 20
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook