Han S schreef:.... en ik heb nog nooit moeten lopen.
Jij bent dan ook enorm handig!
Ik leer het wel…








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Han S schreef:Toon heeft wel gelijk. Als je de DS goed bekijkt verwacht je wel dat je regelmatig met pech ergens strandt, maar ik heb nu mijn twaalfde en ik heb nog nooit moeten lopen.
Als ze echt nooit wat mankeerden, zou je dan niet nog met je eerste rijden?
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Nee, want ik heb ze allemaal verkocht met winst. Ik heb veel auto’s gehad, het is een afwijking of een gevaarlijk virus. Het merkwaardige is dat ik de Jaguar heb gehouden, al 37 jaar. Ik heb deze DS nu ook weer te koop gezet, maar zit erg op de wip want zij is nu wel helemaal en zeer ernstig in orde, loopt als een nieuwe en rijdt als een DS.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Han, de besturing van de cx is zelfs nog aparter. De cx heeft een negatief caster omdat de diravi het stuur weer naar de middenstand stuurt. Als je de kabel van de centrifugaalregelaar er uit haalt komt na een bocht het stuur dus niet vanzelf naar de middenstand. Een vreemde ervaring.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Maar wat is de reden voor een negatief caster, vraag ik me dan af.