1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Slecht lopende CX 25 GTI
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 12 juni 2013 10:12 AM

Goedemorgen,

na twee jaar stilstand heb ik sinds 3 maanden mijn CX 25 GTI weer rijdend. De eerste maand liep ze perfect maar sinds de laatste 3 weken loopt ze ontzettend belabberd en het wordt steeds slechter. Ik heb inmiddels de oude verdroogde bougie kabels vervangen en de bougies maar helaas zonder succes.
De motor slaat regelmatig een klap over en loopt soms zelfs op maar twee cylinders. Gaarne tips waar ik moet beginnen met storingzoeken?

Bedankt!

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 juni 2013 10:23 AM
  [ # 1 ]

Tank wel schoon?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 12 juni 2013 10:27 AM
  [ # 2 ]

of als gevolg van niet: benzinefilter dicht?

Profiel  
 
Gepost: 12 juni 2013 10:29 AM
  [ # 3 ]

Bram, het lijkt op een euvel die ik in mijn vorige CX25GTI ook heb gehad. De dealer in Z-Frasnkrijk kon het probleem niet vinden, dus afgesleept door ANWB naar mijn dealer. (Destijds Janssen in Heythuysen). Daar werd binnen een kwartier geconstateerd dat een bobine defect was. Dus wellicht de moeite waard dit ook eens te proberen! Succes!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 juni 2013 11:19 AM
  [ # 4 ]

zoals je wellicht al gelezen hebt hier in dit CX deel check eerst je BDP sensoren, alle electrische stekker verbindingen, en je luchtinlaattraject. Meestal ben je dan wel wat verder, of heb je wat uitgesloten.
met een bobine wissel weet je ook meer, of het daar van komt.

suc6.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 12 juni 2013 12:30 PM
  [ # 5 ]

Dank voor de snelle reactie. Tank/benzine is iig niet het probleem lijkt me (heb inmiddels 5x tot een kwart) leeg gereden en gevuld. Zodra ik weer in nederland ben ga ik maar weer eens aan de gang!

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 12 juni 2013 01:02 PM
  [ # 6 ]

even ook de relais’s nalopen die durven ook begeven

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 12 juni 2013 03:16 PM
  [ # 7 ]
Bram-id19B schreef:

De motor slaat regelmatig een klap over en loopt soms zelfs op maar twee cylinders.

Er zitten twee bobines op, waarbij het ene exemplaar de vonken voor cilinder 1 en 4 verzorgt en de andere de vonken voor cilinders 2 + 3. Check dus goed stekkeraansluitingen op beide bobines en vervang ze desnoods als test door een bewezen goede set. (je kunt ze ook per stuk wisselen, als je weet welke van de twee weigerachtig is.)

Er bestaat ook een beter alternatief op het origineel: Bobines

Zeker niet dat ik daar aandelen heb, maar het is gewoon een grote verbetering. De originele bobines die Citroën monteerde geven zeer vaak storingen en kunnen spontaan uitvallen. Zelf dikwijls meegemaakt.


Overigens is een scheur in een luchtslang ook niet uit te sluiten bij een hakkelende motor, maar dat verklaart niet direct het op twee cilinders lopen.


Succes!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 23 september 2014 09:58 PM
  [ # 8 ]

Ben weer begonnen maar na initieel prima te starten en te rijden uit de winterberging heb ik er de volgende dag helemaal geen leven meer in de wagen weten te krijgen. 1 Bobine heeft een kleine scheur dus deze is verdacht, hoe meet ik deze dingen door (conventionele meet je op de twee kleine boutjes en op de kabel aansluiting maar deze hebben drie schuif stekkers en twee pennen dus ik heb geen idee)?

Verder de relais verdacht, kan iemand vertellen welk relais bij wat hoort:
- voor onder de koplampen zitten 3 relais
- op de linker wielkast zitten 4 relais

Ik heb ze allemaal schoongemaakt en lijken te werken.

Heb helaas mijn werkplaatshandboek in frankrijk liggen en de wagen hier.

Bedankt voor de hulp!

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 23 september 2014 10:05 PM
  [ # 9 ]

Denk ook bobines. Ook eens gehad. Beste even andere halen. Meten lastig zeker als het probleem niet altijd gelijk is.
En inderdaad de rubbere slang van luchtfilter naar inlaat huis.
BDP kan ook, maar dan nokt ie meestal helemaal.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 02 oktober 2014 09:24 AM
  [ # 10 ]

Gister avond eindelijk nieuwe bobines aangesloten, was nog een heel gesodemieter en eigenlijk voornamelijk door het niet hebben van de juiste krimptang:
- Afgelopen donderdag, stad en land afgereden op zoek naar 3-polige bosch stekkers (nee meneer we hebben wel 2-polige) en uiteindelijk via internet besteld

- Zaterdag ontvangen per post en door het niet hebben van de juiste krimptang (rol type) de krimp inserts kapot geknepen met een gewone krimptang

- Maandag nieuwe krimptang gehaald (kraftwerk met verwisselbare matrijs) en er thuis pas achterkomend dat het juiste matrijs er niet bij zat. De extra tijd maar gelijk gebruikt om de ophang beugel aan te passen voor de nieuwe bobines (zie ook TRXKE ), gelijk nog maar een stapje verder gegaan en ook de oude gaatjes dicht gelast en er een nieuw stuk aangelast zodat alle 3 de gaatjes van de nieuwe bobine gebruikt worden.

- Dinsdag nieuwe matrijs besteld

- Woensdag opgehaald, nieuwe stekkers gemoteerd en 1x starten en lopen Smile. En ook weer erg mooi, onregelmatige loop is er uit.

Allemaal bedankt, cx25gtit2 bedankt voor advies en mtrl!

maandag laten keuren en rijden maar weer!

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 02 oktober 2014 11:27 AM
  [ # 11 ]

Hèhè..... dus een lekker klusje gebleken.
Maar super mooi dat dat het was, en dat ze nu goed regelmatig loopt !

bravo bye

nu kan het zweven beginnen !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 oktober 2014 08:02 AM
  [ # 12 ]
Bram-id19B schreef:

Gister avond eindelijk nieuwe bobines aangesloten, was nog een heel gesodemieter en eigenlijk voornamelijk door het niet hebben van de juiste krimptang:


Normaal zeggen ze goed gereedschap is het halve werk…...

 


Veel plezier met je nieuwe krimptang!

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 06 januari 2015 12:03 AM
  [ # 13 ]

Na lange tijd weer eens een update. Na even gelopen te hebben deed de wagen het op de dag van de geplande APK het wederom niet. Ik heb nu werkelijk alles nagekeken en ze blijft te onbetrouwbaar voor inzet, gecombineerd met de nieuwe belasting regeling en mijn gebrekkige aanwezigheid van tijd in Nederland geeft de doorslag…..ding gaat in de verkoop ik ben er klaar mee. Geen APK en niet rijdend Sad jammer dat het zo moet eindigen.

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 06 januari 2015 12:33 AM
  [ # 14 ]

ik heb ook zoiets wel eens meegemaakt, en toen bleek ook na een hoop zoekwerk de de aansluitingen in de connector naar de ontstekingcomputer niet goed kontakt maken (bleek een stukje van het metaal van 1 pinnetje afgebroken te zijn).

Het is die computer die bij de accu zit, daar zitten 2 langwerpige connectoren op. als ie slecht loopt moet je de die connectoren eens rustig op en neer bewegen (zijwaarts).

suk6, nog ff niet verkopen he Smile

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 06 januari 2015 05:34 PM
  [ # 15 ]

Dag Bram.

Ik heb in mijn CX25GTI destijds de slang kapot gehad de dikke van de luchtmassameter naar volgens mij het blok , het was zo’n soort van monikaslang hierin zat een scheurtje dat ervoor zorgde dat als de motor schudde hij afsloeg maar ook onder het rijden af en toe horte en stoote.Misschien is dat bij jou ook het geval.Deze rekt bij beweging maar als er dan een scheurtje in zit draait hij niet fatsoendelijk of slaat af .Kijk ook dan naar de onderkant van die slang daar was die van mij kapot Wink

Groeten Patrick

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook