2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ik mis 6 diesel PK’s ??
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 29 oktober 2004 11:38 PM
  [ # 16 ]

Kan inderdaad niets meer vinden over een 92PK TD….. Confused

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 30 oktober 2004 12:03 AM
  [ # 17 ]
zandvoorta schreef:

Kan inderdaad niets meer vinden over een 92PK TD….. Confused

Nee…...het was altijd al 90 PK….althans bij de turbo-D in de Xantia en ZX….en de 1769 CC turbo van de BX.
Maar ik zet de gegevens van de 1905-D motor hier even neer, om te vergelijken….de eerste is het type wat zowel in de BX als Xantia zit (en Berlingo’s en Peugeot)

aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1905 cm3
boring x slag 83,0 x 88,0 mm
compressieverh. 23,0:1
max. vermogen 52 kW (71 pk)
  4600tpm
max. koppel 121 Nm
  2000tpm

En nu exact dezelfde motor die in mijn ZX-D ligt :

aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1905 cm3
boring x slag 83,0 x 88,0 mm
compressieverh. 23,5:1
max. vermogen 48 kW (65 pk)
  4600tpm
max. koppel 118 Nm
  2000tpm

Shocked  Schiet mij maar lek…..de motor in mijn ZX heeft zelfs nog een 0.5 bar compressie MEER dan die motor met 71 pk Exclamation ....overigens scheelt het koppel maar 3 NM.

Dan vraag je je wel af….of die EGR echt (alleen!) die 6 PK minder zou veroorzaken…..of zouden er nog andere verschillen zijn qua techniek i.v.m. deze kwestie…..Wie oh wie kan mij er nog meer over vertellen ?

Nog doller wordt het….als je de (gegevens van) 1.9 TD motor en die van de BX (1769 cc) naast elkaar zet….heb ik ook al eens op dat andere forum aan de orde gesteld…..waarom ze er maar 90 PK uit wisten te persen, terwijl de al zeker 3 jaar oudere BX turbodiesel-motor met dus 136 cc minder inhoud…Toch aan dezelfde hoeveelheid PK’s kwam…..90 dus. Rolling Eyes

I.i.g. hebben ze bij PSA in die jaren (87 t/m 92) flink zitten te *klojen* met de diesels.

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 07 december 2004 05:07 PM
  [ # 18 ]

Ik zat me vandaag te verbazen over hetzelfde fenomeen bij BX diesels (zonder turbo), zelfde motor natuurlijk als in de zx…

Volgens de auto.telegraaf.nl heeft mijn 1.9d van eind 1992 68 pk en 120 Nm, volgens autoweek 71pk en ook 120 Nm en volgens BX-do-it-yourself (http://www.tramontana.co.hu/citroen) heeft deze 65 pk en 118 Nm koppel???

Heeft iemand enig idee welk cijfer klopt?

Profiel  
 
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 07 december 2004 06:43 PM
  [ # 19 ]

Volgens de BX folder van 1993 uitgegeven eind ‘92 heeft de BX Deauville D en de TZD allebei 71 pK 120 Nm

In de BX folder vanmodellejaar 1986 is er nog sprake van een 65 pK diesel met 118 Nm dit is nog BX Type I Ook model 1987 (BX Type II)heeft nog 65 PK. pas eind 1987 is de motor opgeschroefd naar 71 PK

De ZX is tot 1995 met EGR geleverd, vanaf modeljaar 1995 zonder EGR maar met 6 PK meer.

De Xantia TD is idd tussen 1993 en 1996 met 92 pk en 196 Nm bij 2250
geleverd vanaf modeljaar 1997 90 PK zelfde koppel, boring-slag en compressieverhouding alleen 3 km/h minder snel 0-100 1,6 sec minder snel.

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 20 juni 2005 02:49 PM
  [ # 20 ]

Wat een verschrikkelijk rommeltje eigenlijk. Maar gelukkig past het wel allemaal op elkaar…

Test

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook