1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
De Reserve-visa
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 16 juni 2013 08:54 PM

Een tijdje terug hebben wij deze Visa in de stallen.
Leuk karretje, maar verre van origineel door z’n 602 motor (geen 652 dus)
Naar verluid is de 652 in een Burton gegaan en de 602 in de pekelbak, deze visa dus.

De Visa is de laatste jaren dus als pekelbak gebruikt, maar heeft het met uitzondering van de achterwielranden prima gedaan.

Ooit heeft deze visa een aanrijding gehad waardoor de kont aan de bestuurderskant een beetje naar binnen gevouwen was.
Aanvankelijk hadden we het plan om dat recht te laten trekken door een trekbank, maar vandaag kon ik het niet weerstaan en ben zelf maar eens aan de slag gegaan…
Met een sterke sjorband was het gauw gedaan, ik hoefde vanwege de weggerotte staartstukken niet eens kracht te zetten, lichtjes vooruit rollen was voldoende!!
Kraaaaak, en het was al gebeurd!
Ik had eens op mijn werk gezien hoe ze met een ketting aan een pilaar eens een chassisbalk van een MB Sprinter rechttrokken , en dacht dit op een later tijdstip nog wel eens nodig te kunnen hebben.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 16 juni 2013 08:57 PM
  [ # 1 ]

Dat wordt flink plaatkleien uit de losse pols… Malletjes maken, aftekenen , knippen enzovoorts….

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 juni 2013 10:18 PM
  [ # 2 ]

Hoeft niet zo secuur te gebeuren, achteraf zie je daar toch niets van.
Bedoel tapijtje erover….. Smile

Gaat altijd een verbetering zijn als je de bumper terug recht kunt monteren.

Spatbordranden staan bij Artaparts nog op de site à 23€/stuk

http://www.artaparts.nl/citroen-citroën-visa-onderdelen/482/

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 16 juni 2013 10:23 PM
  [ # 3 ]

Daar gaan we ze ook bestellen Wink
Het is zaak dat de achterkant weer de oude stevigheid terug krijgt, maar liever nog iets steviger.
Er komt later ook een trekhaak onder, da’s ook weer wat extra stevigheid.

‘t is trouwens zo erg met de roest dat aan de rechterkant het sleepoog helemaal weg is, links valt er ook niet veel meer te slepen Razz

Je ziet het, madame is flink verrot , vreemd genoeg is de rest akelig hard te noemen!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 17 juni 2013 11:36 PM
  [ # 4 ]

Merk je nou veel verschil met 602 en 652 cc?

Een lief visatje is het met die heldere wieltjes.

 

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 17 juni 2013 11:46 PM
  [ # 5 ]

Nee, geen erg duidelijk verschil, goed, je moet wat meer doortrekken (VROAAAAAAAR) en het loopt wat meer pokkepokkepokkepokke, zoals een 2cv dat doet.
Topsnelheid ligt zo rond de 120-125, doet niet veel onder voor de 652.
Nadelig is wel dat je zo rond de 110 in/tegen de 2e trap van de carburateur rijdt, het verbruik ligt bij die snelheid dan ook wat hoger dan bij de 652.
Nouja, op de lange stukken rij ik lekker 90 tussen de camions Laughing

Stiekem vind ik deze visa leuker om te rijden dan mijn retestrakke gloednieuwe Rouge Vallelunga.
De stoeltjes met de ronde rugleuningen vind ik persoonlijk lekkerder zitten, en ‘t is gewoon een keihard feit dat ik mij in een barreltje meer op mijn plaats voel.

Mijn Vallelunga is dan ook erg traaaaaaag, wellicht dat dat na de zomervakantie anders is als ze flink heeft mogen gymnastieken in de Franse Alpen cheese

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 17 juni 2013 11:52 PM
  [ # 6 ]

Succes met de klus Maurice! Ben benieuwd wat voor moois je er van gaat maken!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 18 juni 2013 07:25 AM
  [ # 7 ]

Vooral functioneel Johan, of het spuiten of rollen wordt zijn we nog niet over uit. Later komt er ook nog een twingo-dakje in.
Laten we eerst maar eens zien dat we het motortje lekvrij krijgen en dat het laswerk klaar is, dan komt het dakje

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 02 juli 2013 07:08 AM
  [ # 8 ]

Binnenschermrandjes geknipt en geklopt :

Afbeelding Bijlagen
MVC-021F.jpgMVC-023F.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 02 juli 2013 07:11 AM
  [ # 9 ]

De omgevouwen onderrrandjes zitten af-fabriek aan elkaar vastgeplakt in plaats van gelast… Heel bijzonder gulp
We hebben de eigenlijke (buiten)schermranden besteld bij Artaparts, eens zien hoe lang/groot het stuk plaatwerk is en hoe het past.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 14 juni 2014 06:47 PM
  [ # 10 ]

Update:
Buitenscherm op z’n plaats

Buitenscherm in de menie

Komende HORROR!!!

Verdorie, prik ik toch zomaar een gat van 10 bij 15 cm in de veerpootkop…
Ik denk dat ik daarvoor een stuk uit een sloopvisa van het clubmagazijn voor nodig ga hebben.
Dit is met een stuk plaat niet zomaar te boetseren.
crying

Van weggooien is géén sprake,het hoeft niet ineens klaar, zeeën van tijd en oceanen van geduld.
Laughing

Als je ziet wat er allemaal scheelt aan het ding, eigenlijk had ik er nooit aan moeten beginnen, of een donorkoets op de kop moeten tikken.
Pas bracht iemand een harde koets naar de sloop….

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 14 juni 2014 06:55 PM
  [ # 11 ]

‘t is een tranendal hoor….
Nu nog de motor nakijken en servicen, de koppeling vervangen, de donor versnellingsbak die ik op Citromobile kocht monteren, de remmen nalopen / vervangen, het ding van een nieuwe gerolde laklaag voorzien, twingodak monteren.

Die donor-bak is trouwens nog een leuk verhaal,
Toen Zondags de standhouders allemaal al heel erg druk waren met het afbreken van hun standje kwamen er 2 jongens naar de Visaclub stand waar ik op dat moment zat , met de vraag:
“we hebben een versnellingsbak, waarschijnlijk van een Visa. En we hebben geen zin om hem weer mee te nemen naar huis”
En of ik even wilde kijken/bevestigen of het inderdaad een Visa-bak was.
Daar aangekomen was het inderdaad een Visa-bak, en wat ik (of de club) ervoor wilde geven.
Voor 35 euro afgetakeld en achterin de tentoongestelde Visa gelegd Smile

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 14 juni 2014 07:00 PM
  [ # 12 ]

Allemachtig, je bent wel een bikkel om dit allemaal weer in elkaar te breien!!

 

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 14 juni 2014 08:41 PM
  [ # 13 ]

Eigenlijk is het niet mijn auto, maar de auto van mijn vriend.
Bij de eerste beoordeling viel het allemaal nog wel mee, en zijn vraag was dan ook: is dat te repareren?
Ja , dat is het wel, maar het kost ff tijd.

Is ook niet zo heel erg, want dan kan ik rustig naar ultra-low-budget spulletjes zoeken, zoals: er mag best wel een flauw deukje in een donorspatbord zitten, of een of ander roestig onderdeel, dat maken we wel weer in orde.

Maar leuk is het tot nu toe niet echt hoor, meer een bezoekje aan de tandarts voor een behandeling waar je “even doorheen moet”

Zoals bij mijn ontleaderde 1100 Leader toendertijd, dat was een probeerprojectje of liever gezegd een vingeroefening, wat uiteindelijk goed uitpakte en mij zoooooveel rijplezier ervoor teruggaf.

Ja, de rode “club” is erg mooi, maar zet mij maar in een brikje hoor, ben ik veel blijer mee cheese

Ook die brikjes vallen nooit stil, doe mij maar weer een Visa , anytime!!!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Jojo1984
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 02-02-2011

Gepost: 19 juni 2014 05:16 PM
  [ # 14 ]

Dat is toch wel gaaf om te zien hoe de Mytyl-Visa reanimatie na reanimatie krijgt! De aanhouder wint (en is lang bezig..)!
Ik heb deze voiture vorig jaar met mijn leerlingen opgeknapt als project in een werkweek. Ik zal eens kijken of ik nog wat leuke foto’s heb. Hij stond in elk geval in de Gooi- en Eemlander als blikvanger.
We hebben hem toen vooral optisch aangepakt (interieur, velgen, beurtje, poetsen, poetsen poetsen en allerlei kleine zaken.) zoals de mannen van Wheelerdealers. Ik vond hem met het eendenblokje geinig rijden alleen werkte de bak niet zo lekker samen met het blok volgens mij. Is het gelukt om daar wat aan te doen? Succes en wellicht tot onderweg! Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een beige C15 familial. Ook een hoop klussen te doen maar een erg leuke, zeldzame auto.
Keep up the good work!

Matthijs

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 19 juni 2014 06:41 PM
  [ # 15 ]

Hi Matthijs, leuk dat je hier ff komt buurten
cheese
Ik heb totaal geen hinder ondervonden van het samenspel tussen bak & blok.
Inderdaad, je hebt een paar PK minder met een 602, maar ik kan er heel goed mee leven dat hij bij de 80-90 pas een beetje “pakt” in de vierde.
Een 652 is ook wat dood rond die snelheid.
Een 2cv6 heeft natuurlijk een iets kortere bak en past iets beter bij de motor.
Met de Visa 602 heb ik iets meer een eend-beleving, de 602 tokkelt ietsjes meer en door de zelfgemaakte achterdemper brult ie net als een lockheed constellation Laughing

Ik vind ‘m ZÓ leuk dat ik er meer plezier in heb met rijden dan met mijn prachtig mooie 9-kbz-61 (ik voel me meer op mijn gemak in een oud rammelhok Razz )

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook