6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
Goofblikscha’s BX GTI! apk gehaald!
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 juli 2013 07:52 PM
  [ # 76 ]

Vandaag naar de APK geweest; afgekeurd op de stuurschijf en een gescheurde stuurhoes. Morgen poging 2!

Hij rijdt zalig op de snelweg trouwens, lekker soepel scheuren…. Helaas stottert hij ineens wel weer, en slaat steeds vaker (onvoorspelbaar) af. Als hij koud is en je geeft gas wil hij ook wel eens een lichte backfire geven. Heel raar, de ECU registreert geen fouten…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 08 juli 2013 08:41 PM
  [ # 77 ]

succes met poging 2!

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 juli 2013 09:52 PM
  [ # 78 ]

Dankje, we gaan het meemaken. Jammer dat de Brezan geen stuurschijf meer had, anders was hij vanmiddag al klaar geweest…


Lekker cruisen trouwens:
http://youtu.be/u3LFTHH8Pgg

Mr. Green

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 juli 2013 10:24 PM
  [ # 79 ]
GoofBlikscha schreef:

Helaas stottert hij ineens wel weer, en slaat steeds vaker (onvoorspelbaar) af. Als hij koud is en je geeft gas wil hij ook wel eens een lichte backfire geven. Heel raar, de ECU registreert geen fouten…

Misschien lekke luchtslang? Soms zit er een moeilijk zichtbare scheur in…

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 09 juli 2013 12:13 AM
  [ # 80 ]

Ik zal eens kijken. Maar volgens mij zou hij dan een mengsel foutmelding moeten geven… Alhoewel, er is wel gerommeld met de carterverntilatie slangen, misschien zit er meer niet goed.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 09 juli 2013 06:16 PM
  [ # 81 ]

He verdorie, is de BX gerepareerd blijkt het APK station dicht te zijn. Ik heb dus nog niets…

Het afslaan wordt steeds erger, ik ga hem zo nog eens proberen uit te lezen. Anders de ECU maar weer resetten, dan loopt hij weer een poosje goed Mr. Green

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 juli 2013 06:17 PM
  [ # 82 ]

Gammele bobine wellicht? Die willen nog wel eens hemelen immers.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 09 juli 2013 06:23 PM
  [ # 83 ]

Dat zou nog kunnen inderdaad. Helaas heb ik al mijn BX bobines verkocht de laatste tijd. Dom…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 juli 2013 07:48 PM
  [ # 84 ]

Op de Deadville van Bas zit nog een bobine, dat is zelfde als op je GTi. Die had ik bij mij ook gebruikt om te kijken of het bij mijn GTI de boosdoener was.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 10 juli 2013 11:28 PM
  [ # 85 ]

Hij is goedgekeurd! Wel een lijstje met (volgens mij onterechte) aantekeningen; remsysteem slijtage / banden profiel / olie lekkage. Bandenprofiel kan ik me nog voorstellen, dat was twijfel. Maar remmen en lekkage…

Nouja. Lekker legaal geföhnt net Mr. Green  Als je weet hoe je de krakende synchro in de 3 moet omzeilen kan je verschrikkelijk asociaal poken.

Morgen eens met de injectie bezig, hij stottert best wel beneden de 80km/h…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 10 juli 2013 11:56 PM
  [ # 86 ]

very good Gefeliciteerd!
Jullie (BX en Lars) hebben het verdient!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 11 juli 2013 02:30 PM
  [ # 87 ]

Nou lekker met de injectie aan de gang… Ik heb de gaskleppotmeter vervangen (er zat een of ander vaag italiaans ding op, hij is nu vervangen door een van Bosch. Het aan-uit gasgeven en de neiging om af te slaan zijn nu veel minder. (maar voor hoe lang?) Alleen stottert hij nog steeds beneden de 80.

Ik ga zo de bougies en verdelerkap eens inspecteren, misschien mankeert daar wat aan.

Ik meen ooit een pdf gezien te hebben waar diagnose waarden van het injectie systeem bij stonden. Zo wordt er bijvoorbeeld vermeld aan welke pinnen in de ECU stekker je moet meten om de gaskleppotmeter door te meten, en welke waarden er bij horen. Ik kan het alleen nergens weervinden… Heeft iemand een idee?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 11 juli 2013 05:36 PM
  [ # 88 ]

Ik heb destijds deze gebruikt:
http://www.mantablog.nl/le-jetronic/
Dus tussen 8 en 9 meten en tussen 7 en 5 meten op het stekkerschema.
Volgens mij kan je alleen controleren of er haperingen inzitten als je het deksel van de lmm eraf wipt (zit gelijmd) en dan iemand de klep laten draaien terwijl jij aan de ecu stekker meet.

Maar dat stotteren zou toch heel goed valse lucht kunnen zijn.
Juist bij laag verbruik is de brandstof/luchtverhouding snel verstoord.
Heb je de luchtslangen al gecontroleerd op scheurtjes en heb je de slangklemmen extra aangedraaid?

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 11 juli 2013 05:48 PM
  [ # 89 ]

Ik heb het hele inlaattraject geontroleerd, alle slangen zien er goed uit en de slangeklemmen zitten goed vast. Ik zal het voor de zekerheid nog even met remreiniger controleren.
Ik heb de bougies schoongemaakt, ze zaten onder de witte aanslag. Ook de verdelerkap was wat ingebrand. Ik heb alles goed schoongemaakt. De BX rijdt bij elke handeling merkbaar beter, maar hij blijft stotteren.
Ik begin te denken aan de injectoren, aangezien het ook een ex-gas auto geweest is…

Zodra er weer wat geld is kan ik pas dingen gaan uitsluiten. De bx rijdt prima op het moment, ik ben alleen overgevoellig voor hikjes, stotteringen en trillingen Mr. Green

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 11 juli 2013 05:59 PM
  [ # 90 ]
GoofBlikscha schreef:

ik ben alleen overgevoellig voor hikjes, stotteringen en trillingen Mr. Green

Laughing Ja, dat heb ik ook een beetje. Bij mij schokt ie ook een heel klein beetje, ik krijg het er niet uit.
Maar ik heb wel een hele primitieve injectie, zonder lambdasonde en kat.
Zou het ook nog aan die sonde kunnen liggen? Of zou er dan een foutmelding moeten komen?
Ik weet niet wanneer de foutmelding tevoorschijn komt, als ie helemaal kapot is of al als ie een beetje afwijkt.
Ik weet niet of zo’n ding een foute waarde kan aangeven trouwens…

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook