3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De C6 van PE
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 01 juli 2013 11:57 PM
  [ # 31 ]

Wow Peter, wat een schoonheid! Iemand die voor ‘niet zwart of grijs’ gaat kan zowieso al op mijn waardering rekenen, maar deze kleur staat de dame nog bijzonder flatterend ook.

Mijn duit in het ‘welke auto moet weg’-zakje: naast onbegrip voor het overwegen een CX weg te doen (wat onverwacht, uit mijn mond…), denk ik dat de vraagstelling verkeerd is. De correcte vraag moet zijn: welke auto moet er BIJ! Je bent dichterbij dan de meesten van ons bij het magische rijtje van de Grandes Citroëns, de onnavolgbare vier-op-een-rij: met een DS erbij heb je een exemplaar van elke grote, hydraulisch geveerde Citroën-limousine, waar wacht je nog op?

Anyway…heel veel fijne en veilige kilometers gewenst in je nieuwe aanwinst!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 juli 2013 11:57 PM
  [ # 32 ]

Erg aparte kleur..

Nooit geweten dat dat ook leverbaar was op de C6… Gave auto!


Tja, ik zou de C6 als pekelbak gebruiken, dus nu schorsen en de Xm en Cx als niet pekelweer gebruiken..  Laughing

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 02 juli 2013 12:02 AM
  [ # 33 ]

Hoppa!!!

What a drive!!

Veel plezier ermee!

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 juli 2013 04:18 AM
  [ # 34 ]

WoW!! Cool  Ik ben niet jaloers ik ben niet jaloers.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 juli 2013 08:48 AM
  [ # 35 ]

Tja, welke auto er uit. Ik zou zeggen: die xm. De cx is betrouwbaar en onderdelen zijn goed te koop en het onderhoud is best betaalbaar (mits je naar de juiste garage gaat). Zo’n XM is een stuk onbetrouwbaarder, onderdelen worden steeds moeilijker te vinden en zijn duur en vind maar eens een goede specialist die er aan kan en vooral wíl werken.

Onderhoud aan een C6 kan serieus geld kosten is mijn ervaring. Da’s natuurlijk helemaal niet erg, maar als ik zou moeten kiezen zou ik liever geld in een cx en c6 pompen dan in een XM.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 juli 2013 09:27 AM
  [ # 36 ]
jmmj schreef:

De correcte vraag moet zijn: welke auto moet er BIJ! Je bent dichterbij dan de meesten van ons bij het magische rijtje van de Grandes Citroëns, de onnavolgbare vier-op-een-rij: met een DS erbij heb je een exemplaar van elke grote, hydraulisch geveerde Citroën-limousine, waar wacht je nog op?

Haha Jaco, da’s ook een benadering! Je brengt het wel heel overtuigend. Kan je niet eens bij mij thuis komen praten…?  Laughing

Je vergeet trouwens de 5de, de SM… Een echte GT, dus geen limousine, maar die hoort in mijn optiek toch echt in het rijtje thuis. Dan heb je pas echt een royal flush in handen!

Maar goed, dromen mag, maar de realiteit is dat op dit moment twee van die dingen het hoogst haalbare is.

Nog even uitzingen tot na Luxemburg… Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 juli 2013 09:29 AM
  [ # 37 ]
par eXeMple! schreef:

Je vergeet trouwens de 5de, de SM… Een echte GT, dus geen limousine, maar die hoort in mijn optiek toch echt in het rijtje thuis. Dan heb je pas echt een royal flush in handen!

 

Komt er weer 30 to 40 ruggen bij… Grin

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 juli 2013 09:40 AM
  [ # 38 ]
waterman schreef:

Tja, welke auto er uit. Ik zou zeggen: die xm. De cx is betrouwbaar en onderdelen zijn goed te koop en het onderhoud is best betaalbaar (mits je naar de juiste garage gaat). Zo’n XM is een stuk onbetrouwbaarder, onderdelen worden steeds moeilijker te vinden en zijn duur en vind maar eens een goede specialist die er aan kan en vooral wíl werken.

Onderhoud aan een C6 kan serieus geld kosten is mijn ervaring. Da’s natuurlijk helemaal niet erg, maar als ik zou moeten kiezen zou ik liever geld in een cx en c6 pompen dan in een XM.

Je hebt gelijk hoor Yuri, maar het blijft moeilijk.
Die XM rijdt zo goddelijk. Zaterdag nog een toerrit gereden. Zeg nou zelf, zo’n auto weg doen is heel lastig.

Even uitzingen tot Luxemburg en ook kijken of ik met de C6 echt zo’n klik krijg zoals ik met de CX en de XM wel heb.

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 02 juli 2013 09:42 AM
  [ # 39 ]

Mooi man! Bijzondere kleur ook!

Citroënloos

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 02 juli 2013 09:55 AM
  [ # 40 ]
waterman schreef:

Tja, welke auto er uit. Ik zou zeggen: die xm. De cx is betrouwbaar en onderdelen zijn goed te koop en het onderhoud is best betaalbaar (mits je naar de juiste garage gaat). Zo’n XM is een stuk onbetrouwbaarder, onderdelen worden steeds moeilijker te vinden en zijn duur en vind maar eens een goede specialist die er aan kan en vooral wíl werken.

Huh? Dat is nieuw voor mij. Is dat niet andersom?

Maar goed, dat is geen discussie voor dit topic. Hier gaat het over de geweldig fraaie nieuwe bak van Peter. Man, man, man wat een plaatje. En wat een gevoelens van ‘wil ik ook’ roept dat op zeg! Cool

Voor Peter is de vraag welke auto er ‘weg moet’ volgens mij helemaal geen rationele maar een emotionele. Heb ik dat goed? In dat geval zou ik de CX zeker houden. Veel meer een auto om verliefd op te raken dan een XM, in mijn ogen. Zowel qua lijnvoering als qua zit- en rijbeleving.

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 02 juli 2013 12:15 PM
  [ # 41 ]
par eXeMple! schreef:

Haha Jaco, da’s ook een benadering! Je brengt het wel heel overtuigend. Kan je niet eens bij mij thuis komen praten…?  Laughing

Je vergeet trouwens de 5de, de SM… Een echte GT, dus geen limousine, maar die hoort in mijn optiek toch echt in het rijtje thuis. Dan heb je pas echt een royal flush in handen!

Ik ben in te huren voor feesten, partijen, en slecht-nieuws-gesprekken Smile

Om je tegemoet te komen had ik me beperkt tot a) hydraulisch geveerde auto’s en b) grandes Citroëns maar als je zelf meer wilt dan is een SM inderdaad niet te versmaden. Da’s geen limousine, maar ze is wel hydraulisch geveerd. Maar dan moet je, voor de balans, absoluut ook die ene niet-hydraulisch geveerde maar wel ‘grande’ Citroën erbij nemen, de Traktion Avant…. ik wilde bescheiden blijven maar goed Peter, als je er op STAAT…  tongue rolleye

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 02 juli 2013 01:09 PM
  [ # 42 ]

Wat een mooie auto!
Van Harte!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 02 juli 2013 03:43 PM
  [ # 43 ]

echt een mooie auto Peter !

tja, en die andere wegdoen, maakt niet uit welke, daar ga je alleen maar spijt van krijgen. Desnoods parkeren / stallen.
en wat krijg je er voor als je hem verkoopt….. ?

Die CX zit straks laag in de de MRB, en WA kost ook maar een paar tientjes.
De XM is misschien iets duurder. Maar als je de meeste km’s maakt in de C6 heb je 2 auto’s er bij voor weinig.
Die maken weinig km’s en ben je ook minder kwijt aan onderhoud.
Dus ik zou overwegen om ze te behouden.

veel zweefplezier in je C6 !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 juli 2013 03:55 PM
  [ # 44 ]

Da’s precies wat ik nu aan het overwegen ben Jim!

De CX stallen in de winter, de XM stallen in de zomer. Beide veranderen van dagelijkse auto’s naar erbij-/toerauto’s: WA verzekeren (zijn nu allebei volledig casco verzekerd), half jaar schorsen, weinig km’s maken. Met dit soort maatregelen proberen het “betaalbaar” te houden…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 juli 2013 04:39 PM
  [ # 45 ]

Als jij straks lekker wat kilometers gemaakt hebt met je C6 verlang je geen dag meer naar je XM. Geen dag. Je trapt hem in een hoek en kijkt er niet meer naar om Wink Een C6 is een wereldauto vergeleken bij een XM. Een XM is een opgeblazen BX, een C6 is een echte auto.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook