2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Vertraagd optrekken issue
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 juli 2013 12:23 PM
  [ # 16 ]

Volgens deze review, bij Ben Barry’s review pt.5 kent ook de Jag een onaangename throttle response.
“terrifying junction/roundabout getaways” Laughing
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat deze motor in de XF in lengetrichting ligt met een andere bak.

Profiel  
 
Gepost: 12 juli 2013 02:58 PM
  [ # 17 ]

Kun je nagaan de XF weegt 1770 kg en de C6 (door al z’n veiligheids voorzieningen)
een illustere 1950 kg.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 juli 2013 03:11 PM
  [ # 18 ]

Heeft de nieuwste versie C6 dezelfde Aisin automaat als in de 2.7? In dat geval is chiptuning eigenlijk niet griezelig.
Ik vraag dat omdat die gaspedaalvertraging daarmee waarschijnlijk ook kan verdwijnen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 juli 2013 03:24 PM
  [ # 19 ]

Volgens mij heeft de 3.0 diesel een iets andere Aisin bak. Maar: het koppel van de 3.0 is nauwelijks toegenomen t.o.v. de 2.7 (450 tegenover 440 Nm), terwijl het vermogen wel flink hoger is.
Ik vermoed dat dit gedaan is omdat deze bakken tegen de grens aan zitten v.w.b. het koppel dat ze kunnen verwerken. Ga je chiptunen dan komt er zo maar 50 Nm bij en dat zou wel eens te veel van het goede voor de bak kunnen zijn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43027
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 juli 2013 03:25 PM
  [ # 20 ]

De automaat in de 3.0 is aangepast aan het gestegen vermogen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 juli 2013 04:40 PM
  [ # 21 ]

Citroen zal helaas niets meer doen met een nieuwe bak voor de C6. De Jaguar heeft geen Aisin.

Ik heb het maar eens aan een chiptuner gevraagd:

Bij de chiptuning wordt ook het gaspedaalrespons meegenomen. Enkel kan deze worden aangepast vanaf ongeveer 1300 toeren.
Vanauit stilstand zal er dus niets veranderen. Dit kan ook met de automaat te maken hebben waardoor die traag opppakt.

Met vriendelijke groet,
Gert Schaap
ATM-Chiptuning

Dus ook een “half” antwoord.
Maar eens op Engelstalige fora snuffelen. Wie weet heeft iemand een list.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 12 juli 2013 05:08 PM
  [ # 22 ]

Ik ken dit probleem niet. Aangezien de overbrenging van het “gas”-signaal niet mechanisch, maar elektronisch is, vindt ook een controle plaats. Als ik enorm bruusk gas geef en dan het pedaal direct loslaat, doet hij helemaal niets (intelligent!). Als ik in een vloeiende beweging gas geef, reageert de auto zonder waarneembare vertraging. Als ik dat met een vloeiende beweging én met de nodige daadkracht doe, accelereert hij snel, eventueel zelfs zo snel dat de voorwielen gaan spinnen. Zouden jullie auto’s bij een snelle, maar geleidelijkere verhoging van de druk op het gaspedaal misschien ook sneller kunnen reageren?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25372
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juli 2013 05:44 PM
  [ # 23 ]

Ik bedenk me opeens. Heeft dit apparaat geen lerende functie? Dat als je altijd rustig wegrijdt hij dat als default gaat doen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 juli 2013 05:53 PM
  [ # 24 ]

Rens: Ik hoor en lees over dit verschijnsel alleen bij de 2.7, niet bij de 3.0.

Boog: ik kan me het stukje software al voorstellen: “if driver age > 80 then delay throttle…” Laughing
Nee, ik denk het niet. Zo langzaam trek ik niet op…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25372
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juli 2013 06:01 PM
  [ # 25 ]

if trottle is pushed slow for 5 times set as default.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 12 juli 2013 06:20 PM
  [ # 26 ]

Het “zelflerende” karakter van de automaat werd bij de introductie met veel fanfare geroemd. Dat bedoelde ik ook met mijn vorige bericht. Voor jullie je aan chiptuning wagen, zou ik eerst eens beginnen met een poging de bak te heropvoeden. Titel van de lesmodule: “Snel, maar beheerst” Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 12 juli 2013 07:28 PM
  [ # 27 ]

Zoals ik op het plaatje liet zien is het maximale koppel van de 3 liter niet veranderd tov de 2.7 e Aisin bak is dus naar alle waarschijnlijkheid ook niet anders. Tunen lijkt dus niet erg verstandig.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 12 juli 2013 07:30 PM
  [ # 28 ]

De bak is wel degelijk aangepast en dat heeft succes gehad. In veel advertenties van gebruikte 2.7d kun je lezen dat de bak al eens vervangen is, in advertenties van 3.0d heb ik dat nog nooit gezien.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43027
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 juli 2013 07:40 PM
  [ # 29 ]

Ik wilde dat net zeggen, de aanpassing van de bak is namelijk ook behoorlijk gecommuniceerd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 juli 2013 09:36 PM
  [ # 30 ]
RensKorevaar schreef:

Het “zelflerende” karakter van de automaat werd bij de introductie met veel fanfare geroemd. Dat bedoelde ik ook met mijn vorige bericht. Voor jullie je aan chiptuning wagen, zou ik eerst eens beginnen met een poging de bak te heropvoeden. Titel van de lesmodule: “Snel, maar beheerst” Wink.

Jawel master Yoda, leuke les! Smile Maar helaas kan dat maar zelden. Op weg naar huis kom ik, voordat ik de snelweg op kan, langs vijf of zes kruispunten met stoplichten met veel verkeer. Ook al laat ik eerst een gat vallen, het werkt gewoon niet om op die manier op te trekken want dan zit ik binnen de kortste keren bovenop een voorganger… En eenmaal op de snelweg heb ik er niets meer aan…

Maar misschien ga ik in het weekend even een rustige route rijden om die bak mijn wil op te leggen. Ben benieuwd!

Tunen ben ik zeker niet van plan. Het kwam naar boven in de discussie, maar ik zie het niet zitten.

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook