2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Automaat C5 defect of is dit normaal?
jance
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 28-08-2013

- C5 THP 155
Gepost: 08 mei 2014 04:40 PM
  [ # 16 ]

Een automaten specialist is Autrans in Tilburg of Lunteren. Raadpleeg die eens. http://www.autrans.nl

Profiel  
 
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 08 mei 2014 06:12 PM
  [ # 17 ]

Daar was hij al door garage naar toe gebracht en gespoeld, tenminste daar zullen ze toch niet over liegen..het heeft helaas niet geholpen.
Mij is mail gestuurd door garage met de conclusie dat het produkteigenschap was.

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
jance
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 28-08-2013

- C5 THP 155
Gepost: 08 mei 2014 07:56 PM
  [ # 18 ]

Het bedrijf geeft anders wel garantie op hun reparaties. Dus zou ze maar eens bellen of het klopt dat hij daar geweest is. Geloof niet te veel in verkopers die praten voor hun eigen portemonnee,zeker in deze tijden. Dus even controleren of alles klopt.

Profiel  
 
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 08 mei 2014 08:14 PM
  [ # 19 ]

Spoelen zal wel gebeurd zijn, maar ik krijg niet te horen wat het probleem dan wel kan zijn van garage nu het niet geholpen heeft…. Ik denk dat autrans de oplossing wel gegeven heeft aan garage, maar deze het niet aan mij vermeld ivm kosten.
Aangezien ik het probleem wil oplossen heb ik hen verteld dat ik van mijn kant ga proberen het probleem te verhelpen.
Dus als vro in oss mij kan helpen en het het probleem is opgelost ga ik reclameren bij garage ( dat ik ik al bij hen gemeld)
Zelfs al vergoeden ze niets is in ieder geval mijn ergernis aan de bak hopelijk opgelost.
Gr bob

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
jance
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 28-08-2013

- C5 THP 155
Gepost: 08 mei 2014 08:55 PM
  [ # 20 ]

OK, wens je succes. Zou zelf andere stappen ondernemen. We lezen het resultaat tzt wel eens.

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 09 mei 2014 10:42 PM
  [ # 21 ]

Dit moet je absoluut niet zo doen

Je schrijft dat je nog fabrieksgarantie hebt maar een discussie over onderhoud.

Nu is de automaat volgens cit onderhoudsvrij. Dus dat is irrelevant. Anders zou het worden als je motorschade hebt. Dan kan cit vorderen dat de garantie alleen geldig is bij het juiste onderhoud.

Je moet hem dus door een cit dealer laten repareren en hem garantie laten claimen . Weigert Citroen, dan kun je je recht afdwingen met bovenstaande reden. Het bedrag is hoog genoeg om een procedure te voeren. Je zult dan waarschijnlijk wel zelf moeten voorschieten.

Laat je de auto zonder meer elders repareren , dan heb je cit niet de gelegenheid gegeven het te doen en kunnen ze daar zich achter verschuilen.

Dus zorg er voor dat cit officieel geweigerd heeft de zaak te repareren . Je kunt ook een agt brief sturen waarin je reparatie vordert.

Je kunt ook nog de verkopende partij aanspreken. Dit mag gewoon niet zo gauw kapot gaan.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 09 mei 2014 11:32 PM
  [ # 22 ]

Wat je verteld heb ik dus allemaal al gedaan, ik heb wel meer communicatie maar dat wordt nogal lang verhaal, dus ik heb het een beetje kort verteld.
Probleem is dat citroen garage waar ik als eerste naar toe was gegaan zegt geen garantie ivm onderhouds verleden, dus daarmee naar dealer, en deze regeld onderzoek met andere citroen die het wel onder garantie wil behandelen, deze hebben update gedaan en bakolie vervangen.
Probleem was niet verholpen, dus dealer auto naar autrans gebracht en deze hebben bak gespoeld, en probleem was nog niet weg.
Hierna weer terug naar citroen en rondgereden met laptop, daarmee hebben ze geen foutmeldingen gevonden, volgens monteur was er niets aan de hand, andere persoon in de auto die c6 reed voelde het probleem wel ( tevens als eerste citroen)
Kreeg bericht van van de citroen garage dat het een produkt eigenschap was en geen storing en ze daardoor niets konden doen….daardoor kon dealer ook niets doen omdat er ” geen” probleem is…
Heb met dealer overlegd dat ik zelf ging kijken of ik het probleem op kon lossen wanneer ik tijd had en als het lukt er bij hun op terug zou komen.
Dus tot zover het verhaal,
Ga dinsdag naar VRO in oss om brein te wisselen waarvan hij binnen15 minuten zeker wist dat dat het probleem zou zijn
Dus woensdag weet ik of dat het inderdaad zo is…...
En als het opgelost is ga ik dus met dealer in gesprek over kostenplaatje.
Gr bob

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 12 mei 2014 02:23 PM
  [ # 23 ]

aha. Dat is wel wat ingewikkelder inderdaad. Eigenlijk zou je autrans diagnose moeten laten stellen en daarmee terug naar cit. Om aan te tonen dat er een probleem is dus. Anders krijg je de discussie of de reparatie wel nodig was.

Mar als cit een reparatie niet wil accepteren en achteraf blijkt het wel stuk, dan sta jij daarmee wel weer wat sterker. Als blijkt dat het brein tekenen van slijtage vertoont, maar niet duidelijk stuk is, dan blijft het echter een discussie.

Of iets een storing geeft in de computer is eigenlijk irrelevant. Dat krijg je ook niet als een aandrijfas is gebroken. Maar mooi dat ie dan echt niet rijdt….

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
1800es
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005

- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
Gepost: 16 mei 2014 03:04 PM
  [ # 24 ]

Kleppenblok is vv, het is een aanzienlijk verschil, met name wanneer bak nog koud is,
probleem met soms niet locken in4, en soms beetje slip in5, mis nog niet helemaal weg, maar 80% verbetering.
Het viel wel op dat olie erg zwart was terwijl 3 maanden geleden +/- 4000km bak gespoeld is (zou zijn)....
VRO denk dat bak niet gespoeld is, maar misschien alleen oliewissel.
Ik krijg advies om eerst nog even te rijden, en wanneer het niet minder word wil hij olie nog een keer verversen en wanneer probleem dan nog niet geheel verdwenen is, de bak eronderuit halen en deze onderhanden te nemen.
Dus tot zover update.

VRO is zelf van mening dat bak een keer spoelen /veversen absoluut goed is, maar wanneer er al een probleem is, dit eigenlijk te laat is en alleen maar uitstel van executie.
Dit probleem komt hij met deze bak regelmatig tegen, dit type kleppenblok word ook gebruikt in in oa peugeot, volvo, bmw en opel, dus niet alleen psa probleem…
Toen ik daar was stond er ook een volvo xc60 oid op de brug met ook dit type kleppenblok defect, deze had alleen iets te lang doorgereden en daardoor ook interne schade aan bak.

Hij repareerd ook voor peugeot / citroen garage uit oss,

Ps, ik heb het gedemonteerde kleppenblok meegekregen,

Gr bob

jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo

Profiel  
 
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 04 januari 2015 03:21 PM
  [ # 25 ]

Als het hydraulisch kleppen-blok (brein) vervangen is en de bak niet naar behoren gespoeld blijft het risico dat de kleppen wellicht binnen niet te lange tijd weer vast kunnen gaan zitten (dit komt door resterende vuildeeltjes is de bakolie).
Voor mij echt moeilijk te begrijpen dat iemand 120 km te ver vind voor zo’n specifieke klus, ik woon zelf in Lommel (Belgie) voor mijn idee bestaat er maar 1 adres om mijn hydraulisch brein te laten vervangen/spoelen en dat is bij Johan Oldenhage in Nieuw-Vennep, niet alleen de bedenker van de spoelmethode voor C5 en C6 maar ook de expert op dit specifieke probleem, ik begrijp dat anderen het proberen na te doen dat zal deels ook wel lukken, maar ik neem toch liever het zekere voor het onzekere. Een interval van spoelen op 80kkm zou je dan veilig stellen, nu weet je het niet….naar mijn idee verkeerde zuinigheid omdat je dan 100km verder moet rijden….Ik rijdt dan graag 340km (heen en terug) zodat het gevoel in mijn buik beter klopt met de rekening….maar ja een ieder voor zich natuurlijk..

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 13 september 2018 01:48 PM
  [ # 26 ]
JanSr schreef:

Op service.citroen.com kan je met je VIN nummer precies zien welke componenten er in je auto zitten, dus ook welke automaat.
Met wat zoekwerk in andere modellen kan je uitvinden of die daar wel of niet worden toegepast.
Als het onderdeel nummer gelijk is zijn de onderdelen identiek.

Daar mag je als particulier niet bij.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 13 september 2018 03:53 PM
  [ # 27 ]

4 jaar geleden

Profiel  
 
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 13 september 2018 04:10 PM
  [ # 28 ]

Ik weet het.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 13 september 2018 08:01 PM
  [ # 29 ]

Ik heb gewoon een account daar hoor, voor de lol “garage de eenzame prutser” ingevuld. Geen kvk nummer nodig of zo. Kan ik allerlei onderdelen plaatjes met nummers zien. Als ik reparatie handleidingen wil zien moet ik een betaald abonnement nemen.

Profiel  
 
Gepost: 14 september 2018 10:25 AM
  [ # 30 ]

3.0l HDI hebben allemaal AISIN 6 bak.
Als je problemen het zou ik eens langs RENARD in Beneden-Leeuwen gaan.
Veel ervaring met C5 en C6’en en kunnen ook spoelen.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook