143 van de 172
« Eerste  < Vorige 141 142 143 144 145 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 30 augustus 2019 03:29 PM
  [ # 2131 ]

Velleman, is dat elektronische ontsteking - dus zonder condensator bij de bobine?
Dan is blauwe BOSCH inderdaad geen fijne combi heb ik vorig jaar geleerd:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/197937/P150/#2042641

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 mei 2020 10:34 AM
  [ # 2132 ]

Zo, even het stof van dit topic afblazen hoor, pffffffff….


Sinds de Run-de-France heeft de CX niet echt noemenswaardige actie meer gezien. Voor ik die kant op ging was m’n koppeling al aardig op aan het gaan (of glad van de lekkende olie), in ieder geval het ding was bij stevig doortrappen al lekker aan het slippen. Dus, zoals het hoort bij thuiskomst een matige schoonmaakbeurt gegeven en daarna in de garage gezet en lekker verder met een andere hobby. Uitstelgedrag is een mooi iets wat je moet koesteren..

En dus werd er eerst maar eens een andere daily driver gescoord. Die bleek uiteindelijk íets meer werk nodig te hebben dan me lief was, maar dat zal ik jullie verder besparen. De Clio deed z’n werk nog steeds goed hoor, daar niet van. Maar wegens aanstaande gezinsuitbreiding vond ik een grotere auto kopen een legitiem excuus.

De hut had ook nog wat werk nodig, dus daar het buiten onderhoud (alle kozijnen, dakkapellen, dak en weet ik veel wat nog niet meer) allemaal uitbesteed en wat begeleid.

Heb ik dan helemaal niets CX gerelateerds gedaan? Nou ja, m’n zoon zou ergens in februari geboren worden, dus in januari heb ik het ding maar even de apk keuring laten ondergaan. Bij de France-run waren er twee fuseekogelhoesjes lek geprikt en voorzien van wat extra wd-40. Die maar even vervangen voor een nieuw exemplaar en de gebruikelijke ashoes-controle. De keurmeester had geen enkele negatieve opmerking over de auto en dat was fijn om te horen.

Verder heb ik over de tijd m’n verzameling cx speciaal gereedschap wat uitgebreid en die maar eens een plekje aan de muur gegeven:

Ik heb nog meer van die meuk liggen, maar geen plek meer aan de muren. Mocht overigens iemand nog outil 6501T, 6002T, 6001T, 6304T, 6601T of de helft van 6312T hebben liggen of weten te vinden, dan hou ik me graag aanbevolen.

Maar dit alles is eigenlijk niet waar ik heen wil..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 mei 2020 10:40 AM
  [ # 2133 ]
Nielsje schreef:

Maar dit alles is eigenlijk niet waar ik heen wil..

Waar wil je dan heen? Laughing

Overigens nog van harte met het verworven vaderschap.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 mei 2020 10:51 AM
  [ # 2134 ]

Gefeliciteerd!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 mei 2020 11:03 AM
  [ # 2135 ]

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding Niels, en de APK Wink

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 mei 2020 11:06 AM
  [ # 2136 ]

Door de combinatie van Corona, een kind van een paar maanden én een CX die wat werk nodig heeft, gaan we dit jaar niet op vakantie met de CX. De kans dat we écht op vakantie gaan acht ik ook niet zo groot. Never waste a good crisis, dus dit jaar gaat het blok van de CX eruit. M’n vriendin kwam er zelf mee aanzetten: “Joh, dan regelen we gewoon dat opa / oma een paar keer komen oppassen, wat opvangdagen en dan neem jij gewoon lekker 2 weken vrij om aan je auto te werken”. Topchick.

Maar wat wil ik nu allemaal, en wat heb ik nou nodig? Graag jullie input, want ik wil alle onderdelen hebben eer ik begin.

Koppeling vervangen:
- nieuwe plaat / drukgroep / druklager aanwezig.
- nieuwe krukas keerring aanwezig.

Bak vervangen:
- gereviseerde 5-bak aanwezig (kortere eindreductie).

Airco inbouwen:
- afgeperste airco verdamper voor vroeg kachelhuis aanwezig.
- veel pulleys, steunen etc aanwezig (maar niet persé voor nu, verdamper is het belangrijkste).

Cruise Control inbouwen:
- Waeco MS50 gekocht. Met bedieiningsconsole zoals Arjen Verkade heeft (maar dat zal wijzigen).

Algemeen onderhoud:
- blok moet een lik verf hebben (welke verf / kleuren?)
- alle lekkages oplossen (whahahahaha)
- bollen controleren
- LHM leidingen vervangen door cunifer?

Voorbereiding injectie ombouw:
Ik wil m’n blok ombouwen naar een modern injectie systeem. Gewoon omdat het me leuk lijkt, niet omdat het ding snel moet. Ik wil een stabielere loop op alle toerentallen, hooguit iets meer vermogen, maar dat is niet het doel.
Hiervoor wil het in ieder geval het vliegwiel van een gatenpatroon voorzien (60:2) en opnieuw balanceren. Een origineel GTi inlaatspruitstuk wil ik dan gaan aanpassen voor moderne injectoren. En geen LMM, dat gezeik wil ik niet. Maar, dat gedoe komt later ooit.

Goed, een belachelijke lijst van wensen, zéker met een klein kind die geheid m’n planning gaat verstoren, maar dat hoeft me niet ervan te weerhouden het te proberen.
Weten jullie nou nog iets wat ik echt effe moet meenemen / vervangen / controleren als ik er toch ben? De gereviseerde 5-bak wil ik in ieder geval nog uit elkaar halen om alle afstellingen te controleren.

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 20 mei 2020 11:21 AM
  [ # 2137 ]

Waarom niet meteen een ombouw naar elektrisch?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 mei 2020 11:24 AM
  [ # 2138 ]

Dat meen je toch niet serieus?

- Dat kost een godsvermogen (aan accu’s).
- Ik gebruik de CX juist voor grote afstanden (vakanties, grote ritten), dat wil precies niet met elektrische auto.
- De auto wordt daarvoor veel te weinig gebruikt.
- De CX is nou niet echt ontworpen om een heel accu pakket fatsoenlijk ergens in te bouwen.
- Bovenal is deze auto voor mij een hobby. Elektrisch zie ik iets voor een daily.

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 20 mei 2020 11:31 AM
  [ # 2139 ]

Ik ben bang dat benzine over een aantal jaar niet meer duur is, maar gewoon niet (of nauwelijks) te koop.


Maar goed, is een andere discussie.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 mei 2020 11:31 AM
  [ # 2140 ]

Elektrisch is enorm milieuonvriendelijk.

Verder:
Onderste motorsteun checken / vervangen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 mei 2020 11:34 AM
  [ # 2141 ]
EW schreef:

Ik ben bang dat benzine over een aantal jaar niet meer duur is, maar gewoon niet (of nauwelijks) te koop.

Nou ja, niet onbelangrijk hoor. Maar eerlijk gezegd zie ik het dan wel..
Als het dan moet, dan verwacht dat de boel tzt ook wat goedkoper is. Ik heb niet de behoefte om bij het ombouwen van een oude auto een early adapter te zijn.

bogaard77 schreef:

Onderste motorsteun checken / vervangen!

Top, doe ik. Ik heb een nieuwe liggen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 mei 2020 11:36 AM
  [ # 2142 ]
EW schreef:

Ik ben bang dat benzine over een aantal jaar niet meer duur is, maar gewoon niet (of nauwelijks) te koop.

Dat denk ik niet, maar de verkoop zal wel minder worden naarmate er meer EV’s op de weg zijn. Dus het zal ook duurder worden. Maar dat is voor een auto die niet veel rijd niet zo’n probleem.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 mei 2020 11:45 AM
  [ # 2143 ]
bogaard77 schreef:

Elektrisch is enorm milieuonvriendelijk.

Inderdaad, sodemieter op met die EV’s en al helemaal met die nep-hybrides. bleh

Straks lekker alles op H2.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 mei 2020 12:34 PM
  [ # 2144 ]

waterstof is net zo’n drama als accu’s maar goed. On topic!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 mei 2020 09:54 PM
  [ # 2145 ]

Distributieketting met tandwielen?
Die heeft dit blok toch nog?
Als het blok ernaast staat kan je er heerlijk bij…
Schakelstangetjes waar je normaal moeilijk bij kan ff checken.

Enneh… een korte 5-bak? meer motorlawaai, meer brandstofverbruik?
Vanwaar deze keuze?

Profiel  
 
 
143 van de 172
« Eerste  < Vorige 141 142 143 144 145 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook