49 van de 172
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juli 2014 02:01 PM
  [ # 721 ]

Wat ik bedoel is, gaat de sproeier volledig dicht bij contact uit?

Hij gaat wel open, anders zou de motor niet stationair draaien.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 juli 2014 02:16 PM
  [ # 722 ]

Je hebt een magneet klepje op je carburateur zitten.
Kan inderdaad zijn dat deze niet meteen goed afsluit.
Deze zit aan de zijkant van je carburateur.
Enkelpolig stekkertje.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 juli 2014 05:30 PM
  [ # 723 ]

Bon, gisteren de koppeling gesteld. Er is, zoals de foto laat zien, niet veel stelmogelijkheid meer. Toch nog voldoende om volgens procedure te stellen. Wel vind ik dat je nog steeds de koppeling aardig ver in moet trappen tot ontkoppelen.

Toen ik van een afstandje keek, zag ik dat mevrouw toch ietwat wijdbeens was. Was me niet eerder opgevallen en in rijstand zie je het ook eigenlijk niet. Toch maar even kijken op speling op de bussen?

Als laatste kwam ik bij de sleepogen achter twee gaten tegen waar volgens mij bouten in horen te zitten.
Weet toevallig iemand uit z’n hoofd de maat en lengte? Neem ik ze zo effe mee.

Carburateur heb ik de magneet klep gevonden, maar nog niets mee gedaan verder.

Afbeelding Bijlagen
foto 1.jpgfoto_2.jpgfoto 3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9864
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 juli 2014 06:26 PM
  [ # 724 ]

Heb je ook de hefboom waar de kabel bij de bak aan zit bekeken? Die willen nog wel eens scheuren. Als dat goed is komt je pedaal vanzelf verder omhoog naarmate de koppeling slijt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9864
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 juli 2014 06:26 PM
  [ # 725 ]

Hoe komt dat dubbelposten toch?? Ik klik echt maar een keer!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 juli 2014 07:04 PM
  [ # 726 ]
jantje1948 schreef:

Heb je ook de hefboom waar de kabel bij de bak aan zit bekeken? Die willen nog wel eens scheuren. Als dat goed is komt je pedaal vanzelf verder omhoog naarmate de koppeling slijt.

Maw,de koppelings plaat en dergelijke is nog als nieuw?

De veer wel weer vast gemaakt aan de hevel?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 juli 2014 10:51 PM
  [ # 727 ]

Ik snap dat niet helemaal. De veer zorgt er juist voor dat de kabel de andere kant op gaat, m.a.w.: zorgt ervoor dat de koppeling ‘ontkoppelt’ wordt.

Ja, veer zit weer vast, vlak voor het losdraaien dacht ik: foto maken is handig. Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 juli 2014 02:25 AM
  [ # 728 ]

Veer is inderdaad voor de zekerheid,anders zou de koppeling een beetje kunnen slippen( slijtage).

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43047
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 juli 2014 08:50 AM
  [ # 729 ]

De koppeling kan niet gaan slippen als de veer mist. Het enige wat kan gebeuren is dat het druklager permanent tegen de druykgroep aan komt te liggen. Maar zeker niet slippen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 juli 2014 11:18 AM
  [ # 730 ]

Dat bedoelde ik stupid

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 juli 2014 12:29 AM
  [ # 731 ]

Vanavond heerlijk rondje gereden, wat een fijne auto is het toch.
Helaas is m’n H4 lampje afgebroken, want er lag een gele bol voorin en ik heb nu twee kleuren licht..
Nou ja, minste zorg.

Vakantie met m’n chick gaat niet door, dus ik heb onverwacht veel tijd om dingen te fixen.
Eerst die verdraaide wielen maar eens balanceren, ik wil wel eens testen hoe mevrouw zich gedraagt bij 140 Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 juli 2014 01:04 AM
  [ # 732 ]

Verkering uit?
Of wil ze een echte auto? Laughing

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4869
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 23 juli 2014 01:28 AM
  [ # 733 ]

Niels, Jan heeft gelijk. Bij de koppeling wordt vaak verkeerdom gedacht. Ik neem aan dat als je het koppelingpedaal intrapt, dat er dan aan de kabel wordt getrokken. Hij lijkt aan het eind te zitten, maar in feite zit hij dan aan het begin want naarmate de koppelingplaat slijt wordt hij dunner en komt zoals Jan zegt het pedaal omhoog, dus zul je de kabel langer moeten stellen.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 juli 2014 12:09 PM
  [ # 734 ]
F.SvM schreef:

Verkering uit?
Of wil ze een echte auto? Laughing

VgF

Smile
Nee, mevrouw is bíjna klaar met haar scriptie en wil klaar zijn voor het nieuwe jaar.
Begrijpelijk. Dus vakantie zetten we effe opzij, en dan gaan we later wel een keer.
Kan ik lekker aan de auto prutsen / rijden.

Han S schreef:

Niels, Jan heeft gelijk. Bij de koppeling wordt vaak verkeerdom gedacht. Ik neem aan dat als je het koppelingpedaal intrapt, dat er dan aan de kabel wordt getrokken. Hij lijkt aan het eind te zitten, maar in feite zit hij dan aan het begin want naarmate de koppelingplaat slijt wordt hij dunner en komt zoals Jan zegt het pedaal omhoog, dus zul je de kabel langer moeten stellen.

Ik moet effe de tekening van de koppeling erbij pakken, want dan zat ik blijkbaar verkeerd om te denken.
Tja, dit soort dingen zijn toch makkelijker als je een keer zo’n ding in je handen hebt.

Zou dus betekenen dat het ding fijner gaat koppelen (naar mijn mening) op het moment dat ‘ie wat slijt Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43047
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 juli 2014 12:33 PM
  [ # 735 ]
Han S schreef:

Niels, Jan heeft gelijk. Bij de koppeling wordt vaak verkeerdom gedacht. Ik neem aan dat als je het koppelingpedaal intrapt, dat er dan aan de kabel wordt getrokken. Hij lijkt aan het eind te zitten, maar in feite zit hij dan aan het begin want naarmate de koppelingplaat slijt wordt hij dunner en komt zoals Jan zegt het pedaal omhoog, dus zul je de kabel langer moeten stellen.

Als de koppeling niet vrijkomt en de bak daardoor dus met moeite in 1 en achteruit te zetten is moet de kabel strakker, NIET losser!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
49 van de 172
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook