1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
PrutsyLJ’s (2e) BX GTi 16v - APK
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 15 juli 2013 11:29 PM

Tsjah, bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik had het niet snel van mezelf verwacht, maar hier sta ik dan toch maar weer. Ik was niet op zoek, en dit is dan ook een klassiek gevalletje van “er tegen aanlopen” in combinatie met het fenomeen “impulsaankoop”.

Desalniettemin; vanaf aanstaande zaterdag (onder voorbehoud) ben ik weer eigenaar van een heuse BX GTi 16v. Een mk1 uiteraard met beperkt plasticpakket en 160 vuile pk’s waar je de onverbrande benzine uit de uitlaat ziet komen. De plannen zijn vooralsnog beperkt tot een verse APK en een originele set BX 16v lichtmetalen velgen. De rest moet ik allemaal nog maar zien. Voorlopig ben ik er mee in mijn nopjes (vooral omdat hij een trekhaak heeft, hoef ik die niet meer onder de Peugeot te beunen Mr. Green )

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 15 juli 2013 11:41 PM
  [ # 1 ]

Mooi Prutsy, je houdt toch een Citroënhart hé.
Hoewel die Peu natuurlijk ook niet verkeerd is, zowel qua uiterlijk als qua innerlijk.

Adri

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 juli 2013 12:33 AM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 juli 2013 12:45 AM
  [ # 3 ]

Nou…. LJ, gaat ‘t wel goed met je verder? Een bx? O neeeeeee Shocked Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 16 juli 2013 01:07 AM
  [ # 4 ]

De olievlekken van de Actiefus zijn inmiddels aardig opgelost uit de parkeerplaats voor mijn huis dus ik dacht dat het wel weer kon.  joint

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3706
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 16 juli 2013 09:48 AM
  [ # 5 ]

hahaha, geweldig. je hebt weer een hok gekocht. of nou ja, gekregen bijna.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 16 juli 2013 10:27 AM
  [ # 6 ]

Leuk man! Veel plezier ermee. Geweldig om aan te sleutelen (als je de motor eruit hebt) Wink

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 16 juli 2013 10:45 PM
  [ # 7 ]

Gaaf! 

Die zwarte van BX Sportief is het toch?
Blijkbaar is dat echt wel jouw kleurtje voor een BX.  Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 juli 2013 10:15 PM
  [ # 8 ]

Held!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 20 juli 2013 09:05 PM
  [ # 9 ]

Fotoooos!

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 20 juli 2013 11:16 PM
  [ # 10 ]

Inmiddels staat de BX na een kleine expeditie in Vught bij de Youngtimergarage. Aanstaande dinsdag ga ik daar eens kijken wat er nou echt allemaal aan mankeert voor de APK. Het uitgebreide verslag met foto’s van de expeditie volgt morgen!  Smile

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 juli 2013 11:25 PM
  [ # 11 ]

Je houdt de spanning erin hé LJ!  Laughing

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 juli 2013 12:05 AM
  [ # 12 ]

Dus ben je nu met een AX terug naar Elburg gestuiterd? Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 juli 2013 01:00 AM
  [ # 13 ]

Nee hoor, gewoon in de Peusjonnie.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 juli 2013 11:57 PM
  [ # 14 ]

Nou, ik ben weer een echte BX GTi 16v rijker. Een echte vuile, maar dat komt zo nog wel Mr. Green . Zaterdagochtend ben ik eerst naar Vught gereden om daar vervolgens bij Harm in zijn (lease) Kia Cee’d te stappen. Eerst uiteraard nog een shitload aan gereedschap overgeladen en een nieuwe accu (dacht ik) die ik de dag daarvoor bij USN (mijn bijbeunadres) uit het schap had gepakt.
Eenmaal aangekomen in Roermond verbaasde ik me allereerst over de enorme hoeveelheid aan reserve onderdelen die ik bij de BX kreeg. Ik zag een kabelboom, stuurkolom, hydrauliekleidingen, HD pomp, plastic, bumpers en nog veel en veel meer! Tevens was er een andere oude bekende aanwezig; medeforummer Mechuccio!
De BX stond echter niet bij de verkoper zijn huis maar bij een bevriende garage op het terrein. Daar heeft hij zo’n driekwart jaar gestaan en dat was te zien! De BX zat onder de vogelstrond en ander plantaardig leven, zoals hieronder is te zien.



Als eerste maar de nieuwe accu in de 16v gezet. Contact aan, starten en….. *klik*. De “nieuwe” accu bleek dus zo dood als een pier hmz . Na een tijdje rotzooien en klootzakken hebben we de XM van Mechuccio er maar even voor gezet met een sleepkabel. Daarmee kwam de BX bijna direct tot leven, en voor een BX die al driekwart jaar stil heeft gestaan kwam de hydrauliek heel snel tot leven! De motor daarentegen liep stationair zeer rommelig. Als je gas geeft loopt hij echter prima (helemaal voor een motor die driekwart niet gedraaid heeft).
Nadat de BX weer tot leven was gekomen is Mechuccio er weer tussen uit gepiept en zijn we weer naar het huis van de verkoper gereden om de shitload aan onderdelen in te laden. Nadat we eerst een serieuze strijd hebben gevoerd met de achterbank die niet naar beneden wou,

hebben we zoveel mogelijk onderdelen in de BX gestouwd. Die zat dus echt tot het dak aan vol, en er stonden nog een aantal tassen en dozen in Harm zijn Kia Zaad. Toen ik de BX weer probeerde te starten bleek de accu dus echt volledig dood te zijn. Na even met een collega’tje gebeld te hebben bleek dat ik waarschijnlijk een garantie accu uit het schap heb gepakt hmz
Gelukkig zit er ook een USN in Echt wat 15 minuten bij Roermond vandaan is. Uiteindelijk daar dus een andere accu opgehaald en gelijk maar de BX op mijn naam laten zetten bij de Primera. Met de nieuwe accu startte de 16v eigenlijk probleemloos. Helemaal afgeladen met onderdelen zijn we eerst maar even naar de dichtstbijzijnde autowasstraat gereden om de ergste troep van de BX af te (laten) halen en kijken wat voor koets er nou onder al dat vuil zat.

En dat viel geheel niet tegen. Het dak was wel aangetast door alle troep, dus dat zal opnieuw gespoten moeten worden ben ik bang. Voor de rest is het eigenlijk best een harde BX. Wel een auto met werk, maar ik denk dat het zeker een goede basis voor iets heel leuks is.
Met een korte tussenstop bij de Burger King zijn we vervolgens terug gereden naar Vught om de 16v in ieder geval tot volgende week bij de Youngtimergarage te laten staan. De hele rit is zonder incidenten verlopen en ik had de hele rit een grote grijns op mijn gezicht. Helemaal nadat ik na het hok goed warm gereden te hebben even terug schakelde en de rechtervoet vloerde. Stiekem heb ik dat toch best wel gemist, wat een geweldig leuke scheurijzers zijn het toch!  Cool


Eenmaal aangekomen in Vught, kon ik het niet laten om mijn klokkenspel nog even onder Harm zijn zaad te leggen:

Anyway Mr. Green : Aanstaande dinsdag ga ik eens kijken wat er nu eigenlijk allemaal aan mankeert voor de APK. Dat eerst maar eens regelen, daarna zie ik wel weer verder. To be continued dus!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 22 juli 2013 12:14 PM
  [ # 15 ]

Lekker bezig, LJ! Bijna net zo mooi als je ex-16V Wink

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook