Hallo,
Ik ben in het bezit van een DS5 HDi 160 automaat, ik wil deze laten chiptunen, heeft iemand hier ervaring mee? Je gaat van 163 pk naar 191 pk en het koppel stijgt van 340nm naar 387nm en hij gaat ongeveer 5% zuiniger rijden.
gr,
Intruder
DS3 CROSSBACK PURETECH 130 LOUVRE Automatic [8-traps automaat]
Totaal aantal Berichten: 1779
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Dat zuiniger rijden ligt aan je rechtervoet
Chiptunen helpt door de auto meer op koppel te laten rijden, echter als je dat ook altijd aanspreekt zal hij niet 5% zuiniger worden
Ik heb mijn HDi automaat ook laten chippen en ben er erg tevreden over, ....
Ga aub wel naar iemand met ervaring, en liefst 1 die zelf kan schrijven en aanpassen , en begin al helemaal niet aan een powerbox.
Suc6
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
Gisteren mijn ds5 eens laten testen.
Op de aankoopbon staat dat onze wagen 167pk zou hebben.
Na een meeting op de rollenbank bleek dat deze maar 151pk heeft.
Het koppel was dan beter dan verwacht, normaal zou dit 340Nm moeten zijn.
Hier kwam de meeting uit op 360Nm.
Bij Citroën laten ze ons dus betalen voor iets wat we niet krijgen.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Verreken je dat dan wel even met die 20 Nm die je ‘teveel’ hebt gehad?
Totaal aantal Berichten: 43231
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dat krijg je als je een meeting op de rollenbank doet i.p.v. een meting (sorry: is wel erg flauw)
Daarbij: besef dat een rollenbank per definitie een ander soort meting oplevert dan de meting zoals fabrikanten die uitvoeren, dus erg veel waarde hecht ik niet aan een paar pk meer of minder. Enige dat er toe doet is de voor- en nameting wanneer je laat tunen. Dan weet je in ieder geval dan of je krijgt wat je beloofd wordt!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Doe die test 2 maal of 100 maal dan krijg je telkens andere uitslagen, ik weet niet op hoe fabrikanten deze tests doen, maar één ding staat vast luchtdruk, vochtigheid en temperatuur van deze aangezogen lucht maken veel verschil uit op uw meting, doe deze test in de winter en u vermogen gaat toch met 10Pk naar boven. maw onbegonnen werk om hier veel belang aan te hechten, gewoon voor- en nameting op deze rollenbank.
0-100km/u en topsnelheid (in Duitsland) testen, de rest maakt niet uit. Als je daar de waarden haalt die Citroen op geeft, zit het goed met je motor.
Na lang twijfelen onze ds5 toch laten chiptunen.
Ik kon niet goed leven dat de motor standaard maar 151pk leverde dus tunen maar.
Na de chiptuning hebben we nu 188pk en 425 Nm koppel.
Nu heeft de wagen pas de pk die hij moet hebben.
We hebben de chip nu zo een 2000km en het verbruik is met 0,5 gedaald.
Het is wel een groot verschil om te rijden met de ds5, hij is veel vlotter en meer soepelheid.
Totaal aantal Berichten: 43231
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En nu maar hopen dat de bak, koppeling, vliegwiel én garantie volhouden…....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Toevallig in Oisterwijk laten doen?
Ik heb het helemaal niet op chiptuning maar die gasten daar vertrouw ik volledig (hebben weliswaar Zweeds specialisme, maar toch).
Belangrijkste voordeel is het soepelere schakelen van de bak, dat schijnt door het verhoogde koppel te komen. Ga binnenkort rijden met een gechipte, zal dan ook verslag uitbrengen.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Ik heb de wagen laten chiptunen bij BR-Performance.
Deze mensen weten wel waar ze mee bezig zijn.
Tijden het wachten op de tuning heb ik er heel wat mensen over de vloer zien komen en iedereen kreeg een zeer goede uitleg.
waterman schreef:En nu maar hopen dat de bak, koppeling, vliegwiel én garantie volhouden…....
Het is niet omdat een wagen een tuningchip heeft dat extra veel motor schade zal zijn.
Ik heb al 3 wagens laten tunen en nog nooit problemen mee gehad.
Er zijn mensen zonder chip die geen 100.000km rijden met een koppeling. Ze rijden steeds met de voet op de koppeling. Als je de wagen met wat zorg behandeld heb je zeker geen extra kosten.
Waar ik zeer goed oplet is dat ik niet teveel prestaties vraag als de motor nog koud is
Eens: verreweg de meeste motoren draaien in de soep door “driver right foot error”.
Zo heb ik ooit zonder (motor)problemen een Espace diesel bereden die berucht was om motorschade. Als je zelf maar de techniek behandelt zoals de bedoeling is, dus na het bereiken van de juiste watertemperatuur nog 5 tot 10 minuten wachten totdat de olietemperatuur op orde is, kan een diesel veel hebben.
Maar de meeste mensen zijn deze lessen allang vergeten en denken dat een moderne dieselmotor vanaf moment 1 op de staart getrapt kan worden
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
WOW: de DS5 Hybrid4 met de gerobotiseerde handbak verandert welhaast in een volautomaat!
Heb met een getuned exemplaar gereden en ook dealer er even mee laten rijden, die was ook zwaar onder de indruk.
Vergeet het extra vermogen (wel leuk): door het verhoogde koppel schakelt de bak ontzettend soepel, het lijkt echt een andere auto geworden. Aanrader dus, de 600 euro dik en dik waard.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 1779
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
gewoon de “normale” in sportstand zetten ....
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal