1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Reparaties C6 2.7HDi
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 31 juli 2013 09:40 AM

Met een km stand van 245.000 net een reeks reparaties doorstaan.

Het begon met wat koelwaterverlies.
Merkwaardig genoeg geen melding van een te laag koelwaterniveau, terwijl dat wel degelijk het geval was.
Het eerste signaal dat ik kreeg was een oplopende temperatuur (en een melding daarvan).

Niet zonder meer zichtbaar waar het vandaan kwam.
Het trad zo te zien alleen op bij warm weer en stapvoets aan het eind van een rit.

Eén van de koelventilatoren bleek niet te draaien, die bleek overleden, waarschijnlijk de elektronica die er in zit.

Daarmee bleek het probleem niet verholpen.
Systeem onder druk gezet: De bovenste rand van de radiator bleek te lekken.
Die is nu vervangen, ik hoop dat het leed hiermee geleden is.

Ik zie het als “normale” reparaties bij dit soort km standen, misschien wat vroeger dan ik bij de XM ‘s gewend ben.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 31 juli 2013 11:27 AM
  [ # 1 ]

Mijn CX staat op ongeveer 130.000 km en die heeft dit allemaal ook gehad. Wink

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 31 juli 2013 11:31 AM
  [ # 2 ]

Pechvogels heb je overal….

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 juli 2013 12:17 PM
  [ # 3 ]
JanSr schreef:

Ik zie het als “normale” reparaties bij dit soort km standen, misschien wat vroeger dan ik bij de XM ‘s gewend ben.

Ik vind dat, als ik eerlijk ben, best tegenvallen. Het zegt wel iets over de kwaliteit..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 31 juli 2013 12:22 PM
  [ # 4 ]

Ja Yuri, een BMW zal het nooit worden.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 juli 2013 12:34 PM
  [ # 5 ]

Laughing Nou, die gaan ook stuk. Ik doelde meer op Japanse producten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 31 juli 2013 12:44 PM
  [ # 6 ]

Mijn 2cv’tje deed het nog prima bij kilometerstand 245.000 kilometers…..Smile Sorry kon het niet laten maar dat ding ging ook kapot bij 296.000 km. toen spontaan de koelventilator poelie brak, precies in mijn eigen straat gelukkig Smile Oliekoeler ook gelijk kapot daardoor. ‘t Blijven citroens he, hopelijk gaan mijn XM’s voorlopig gewoon door, so far so good!

Ergo:auto rijden kost altijd geld, of het nou BMW is of Citroen of Kia’s!

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 31 juli 2013 06:28 PM
  [ # 7 ]

Nu is het wachten op hallelujah verhalen over subaru, of ander soort Japanse meuk Wink .....

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 juli 2013 07:51 PM
  [ # 8 ]

Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 31 juli 2013 09:55 PM
  [ # 9 ]
Menno schreef:

Nu is het wachten op hallelujah verhalen over subaru, of ander soort Japanse meuk Wink .....

Je bedoelt die gerepareerd moest worden met BX onderdelen whistle b

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 02 augustus 2013 08:48 PM
  [ # 11 ]

Ik hoopte op weer ongestoord te rijden, maar nee hoor. Op weg naar huis na de nieuwe radiator weer een plens koelwater weg.
Nu blijkt het een slangaansluiting te zijn die ergens middenvoor het blok in gaat. Heerlijk onbereikbaar, zeker zonder brug.
Gezien het weer en geen brug lekker uitbesteed.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 augustus 2013 12:07 AM
  [ # 12 ]

O, jan de volgende keer mag je mijn brug wel misbruiken hoor. Als ie er op past..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 augustus 2013 06:17 PM
  [ # 13 ]

Dit was de boosdoener, zoals die er ongeveer hoort uit te zien:

En dit is de schade:

Het ding zit op een rotplek, vlak naast de uitlaat, voor een kunststof deel verre van ideaal.
Reken er maar op dat elke 2.7 hier vroeg of laat mee te maken krijgt.
Het is goed denkbaar het ding in metaal na te maken, met één aansluiting en iets verderop een T-stukje voor de kleinere slang.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 augustus 2013 07:05 PM
  [ # 14 ]

Is daar geen hitteschildje tussen te plaatsen? Zoals jij het beschrijft lijkt het inderdaad een mankement waar je op kunt wachten.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 augustus 2013 07:34 PM
  [ # 15 ]

Het ding zit tussen slang 1 en slang 25, net boven het EGR koelertje.

Een hitteschildje zou kunnen helpen, maar het echte probleem is hetontwerp:
Een wanddikte van 2 mm op de plek waar het in het blok steekt is zeker voor kunststof veel te klein.

Je zou kunnen zeggen: het verschil tussen Frans en Duits.

Mijn advies: Zorg dat het ding vervangen wordt als je toch in de buurt moet zijn, bijvoorbeeld voor een EGR klep of een radiator.
Het heet Collector, nr 4 op de tekening, ca € 50,-

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook