2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Studiemodellen Cactus
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 06 september 2013 02:12 AM
  [ # 16 ]

Ik weet het niet, ik vind het geheel van het hele lijnenspel nogal een rommeltje. Teveel zinloze details, Te dikke plompe wielen en een vreemde kleurstelling van het interieur. Daarnaast vind ik het nogal geheel plastiekerig (lees goedkoop) aandoen.
Het komt mij nogal geforceerd over en het hele ontwerp is mijns inziens veel te modegevoelig in plaats van tijdloos.
Vooralsnog kan het mijn niet echt over de streep trekken….

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 september 2013 11:49 AM
  [ # 17 ]

In dit draadje op het AutoWeek forum, ongeveer driekwart naar beneden, staan foto’s van vóór het uitgebreide nabewerken. Ik vind dat vooral het interieur daar veel beter tot z’n recht komt. Ik heb de indruk dat de gebruikte materiaalcombinatie wel eens heel erg mooi kon zijn en vooral lang niet zo kunstmatig als op de uiteindelijke persfoto’s!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5912
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 06 september 2013 12:19 PM
  [ # 18 ]

Toch wel weer jammer dat op zo’n productiemodel alle bijzondere designelementen (of je die nu mooi vind of niet) teruggebracht worden tot een laffe plak vrijwel inwisselbare middelmatigheid. Kom nu eens met een productiemodel wat écht spraakmakend is en durf je te onderscheiden. Het zal je klanten kosten, maar het zal je zeker ook hele trouwe klanten opleveren. Durf ergens voor te staan!

Zo, en nu weer terug naar de orde van de dag van mijn middelmatige leventje. Laughing

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 06 september 2013 01:14 PM
  [ # 19 ]

Ik vind dit dus wel weer een interessante auto! die achterlichten zijn ontzettend gaaf evenals het dashboard. De voorbank ipv voorstoelen spreekt me ook wel aan net zoals dat zwevende dak. Alleen dat plastic/rubber aan de buitenkant doet me een beetje denken aan van die plastic vershoudbakjes voor in de keuken.
Waarschijnlijk zullen juist de interessante (dure) details bij de uiteindelijke versie niet meer of in verschraalde versie terug te vinden zijn. Enfin, als ze dit dan de airbump noemen, kunnen we dan misschien weer hydropneumatische vering verwachten? Dát lijkt me de enige logische reden om dit wagentje zo te noemen.

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5912
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 06 september 2013 01:20 PM
  [ # 20 ]

Nou, de meest logische verklaring voor de term airbump vind ik eerder iets met de bumpers. Met lucht gevulde bumpers dus die beter in staat zijn een botsing te verwerken.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 september 2013 01:27 PM
  [ # 21 ]

@ hen123drik: Nee. Er zijn twee goede ándere redenen om de naam Airbump mee te geven. Ten eerste die luchtkussentjes op de buitenkant (die door Citroën dan ook Airbumps worden genoemd) en dan nog het Hybrid Air aandrijfsysteem. Hydropneumatische vering heeft de Cactus niet, en hoeven we op het productiemodel ook niet te verwachten.

Wat we van de die airbumps op het productiemodel moeten verwachten is niet helemaal duidelijk. Er wordt verondersteld dat er tenminste vergelijkbare panelen in de C4 Cactus worden gebruikt. Het Hybrid Air systeem mogen we volgens PSA vanaf 2016 in productievoertuigen gaan verwachten. Dat de C4 Cactus te zijner tijd met een Hybrid Air aandrijflijn gaat worden uitgerust lijkt me vrij duidelijk.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 08 september 2013 04:18 PM
  [ # 22 ]

Een knipoog naar het verleden. Hier mijn beige voorbank in een Traction uit 1939

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 13 oktober 2013 03:52 PM
  [ # 23 ]

Vandaag op de franse tv zender TF1 auto moto, speciale aflevering over de C Cactus en concept cars van de laatste jaren bij citroen, iemand van het forum dit programma gezien en of opgenomen?????
Ik vond het in ieder geval echt de moeite, als ook het tipje van de sluier dat men toonde.  shout boring

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 13 oktober 2013 05:32 PM
  [ # 24 ]

Check hun website eens. Wellicht hebben ze een ‘uitzending gemist’  functie?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 19 oktober 2013 08:09 PM
  [ # 25 ]

Ik had het opgenomen, zelf nog niet gezien, nu is de digicorder om zeep… crying

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 december 2013 05:04 PM
  [ # 26 ]

Weer wat nieuws over de Cactus.

http://www.autoweek.nl/nieuws/26190/citroen-lanceert-teaseroffensief-c4-cactus

Het lijkt erop dat het achterraam ook niet open kan. Het zou mij niet uitmaken, maar daar is toch wel veel kritiek opgeweest bij de DS4.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 23 december 2013 05:16 PM
  [ # 27 ]
Profiel  
 
Yoeri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-12-2011

Gepost: 05 februari 2014 11:55 PM
  [ # 28 ]

En veel info is ondertussen beschikbaar, ik vind hem gaaf Very Happy

- Zuinige motoren en voor mij belangrijk; 14% bijtelling
- Gewicht vanaf 965kg!
- Veel mogelijkheden van kleurcombi’s met lak, airbumps, roofrail, spiegels en velgen
- Veel zaken regelen via touchscreen in het midden van dashboard
- Stuk tussen voorstoelen kwam op mij vreemd over maar kun je blijkbaar neerklappen als armsteun
- Panoramadak

Voor mij geen achteruitgang in functionaliteiten tov de DS3 dus misschien is dit wel de opvolger van mij huidige lease gebakje Smile.

Ik las ergens een verwachtte vanaf prijs van 20k. Ik ben benieuwd

Linkje!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 06 februari 2014 12:00 AM
  [ # 29 ]

Het topic over het productiemodel C4 Cactus vind je hier.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 03 september 2015 01:31 AM
  [ # 30 ]

Tja, is het een studiemodel of is het een Cactus? De Cactus M is beide!

De “zon, zee en strand”-variant van de C4 Cactus wordt in het topic over de nieuwtjes rond de Citroën C4 Cactus besproken en wel vanaf deze bijdrage: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/224304/P1605/#1923102

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook