Aftellen
Jdieleman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 07-09-2013

Gepost: 08 september 2013 12:48 PM

Hallo,

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Jan.
33 jaar en ben per 1 september van baan gewisseld en moest mijn droom BMW 325d touring met M sport pakket inleveren.
Toen dus de keus voor een nieuw auto. Helaas voor mij geen mogelijkheid om weer een wonderschone BMW te bestellen.
Dan maar naar andere opties gekeken. Kwam redelijk snel uit bij de DS5. Gunstig in de lease en ook een aparte auto die naar zeggen ook nog goed rijd. (wanneer je BMW gewend ben is niet gauw iets anders goed meer)
Mijn oude collega had een 508 hybrid4. Die is er erg content mee. Wilde ook een DS5 maar was toen nog niet in 14% verkrijgbaar.
Was vooral erg sceptisch tov de automatische bak (BMW ZF6 bak)
Proefrit deed wonderen. Vond het heel erg meevallen en ook de wegligging is super.
Kleur heb ik heel erg over getwijfeld, mijn vrouw gaf meteen aan dat ik een witte moest nemen. Eerst nog gekeken naar Gris Galena, Hickory. Die vielen snel af. Zag toen de Vapor Grey. Ook erg mooi maar ik vind met mijn 33 jaar een witte toch wel hip.
Dan de uitvoering. Ik wilde graag de Business Executive met leerpakket. Dit was helaas bij mijn werkgever niet mogelijk. Het werd een Business met leerpakket of een Business Executive zonder leerpakket. Voor de laatste optie gekozen vanwege panorama daken en Keyless entry en go. Wel wilde ik perse stoelverwarming hebben. Dit gebruik ik winterdag iedere dag. Heerlijk, zeker vanwege mijn zwakke rug. Vanwege de stoelverwarming moest er een nieuwe besteld worden. Staan genoeg witte in het land in Business Executive maar dan zonder stoelverwarming. Rij nu tijdelijk in een Passat Variant 1.6 benzine. Dat is afzien kan ik je melden.
Zie wel op tegen de magere mogelijkheden wat betreft navi en telefoon gegevens vanuit de Iphone. Bij BMW werkte dat perfect. Adressen en telefoon nummers kon ik allemaal vanuit Idrive gebruiken.
Auto staat gepland voor 8 november. Ben echt wel benieuwd. Met de kerst met vrouw en dochter naar de wintersport.

Ik houd jullie op de hoogte.

Profiel  
 
Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 08 september 2013 02:41 PM
  [ # 1 ]

Mooie auto, geweldige opties. Zo is hij af.

Dat zal een flink verschil zijn, een BMW of Citroen. Je zult in de bergen het verschil wel merken, voor- of achterwiel aandrijving.

Veel plezier ermee!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook