12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Prowls grijze 16V mk2—verkocht—
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 17 november 2014 11:07 AM
  [ # 166 ]

Ik zou wel willen maar de 15.000km die ik maximaal wil rijden per jaar komt er gewoon niet van en benzine is dan net wat te duur.

Als ik deze Xantia niet tegen was gekomen had ik er ook nog echt nog wel even mee door gereden, zo’n Xantia is echt weer saai!

En dan rij je 140 in de Xantia achter je eigen BX aan op de snelweg gaat mn vrouw de hele tijd sprintjes maken en dan zie je pas echt wat een toffe auto zo’n 16v is!

Was het een wat “normaler” model BX geweest (een 1.4 of 1.6 type 2/3) had ik er ook echt niet zoveel moeite en tijd in gestoken maar deze 16v is alles dubbel en dwars waard voor het rijden en ik krijg ook zeker spijt dat hij weg gaat

Er zijn ook nog wel een paar kleine puntjes om te verbeteren maar het dure roestgebeuren is in ieder geval aangepakt
Maandje of 2 terug had ik nog gevraagd aan een familielid die professioneel lasser is wat het bij hem zou kosten, hij zei dat hij hetzelfde werk zonder afwerking, demontage subframe e.d. zwart voor zo’n 400,= wel had willen doen en als het op zn werk zou gebeuren dan was het echt niet onder de 1200,= gebleven (ex btw)

Mijn las apparaat heeft zich ondertussen ook wel terugverdiend met 2 BX-en lassen Laughing

Ik zal vandaag of morgen nog wel even een opsomming maken voor alles wat ik er nu aan gedaan heb en wat er nog aan kan gebeuren

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 26 november 2014 06:55 PM
  [ # 167 ]

Wat ik zoal mee gemaakt heb met de 16V:

Okt 2013 Olie + oliefilter vervangen, gasklephuis gereinigd
Jan 2014 KVS vervangen, pakkingen en thermostaat deksel dicht gemaakt met vloeibare pakking
Feb 2014 Startmotor gereviseerd, grote schoonmaakbeurt motorblok, kabelboom nieuwe linnentape, olievuldop schoongemaakt, nieuwe dichtring op de vuldop
Mrt 2014 HD leiding van pomp naar debietregelaar nieuw leiding rubber, 2e schoonmaakbeurt motorblok, hydraurincage + LHM filters gereinigd
Mei 2014 De grote roestauratie shut eye  (zie hieronder en verder terug in het topic)
Jul 2014 APK, stuurhuishoes 2x rechts, rammelstokje rechts
Sep 2014 Trekhaak opnieuw gemonteerd, nieuwe kabels + stekkerdoos (mistlicht nog niet aangesloten)
Okt 2014 Olie + oliefilter vervangen, gasklephuis gereinigd, LHM weer vervangen en LHM filters gereinigd, LHM-vat vervangen door een mooier exemplaar

De rest van de tijd heeft de auto zich eigenlijk prima gedragen en was het starten en rijden maar zonder gedoe (23.000km)
De airco heb ik nauwelijks gebruikt, die is nog steeds ijskoud maar zo’n groot electrisch schuifdak is veel fijner!
De trekhaak heb ik zo’n 10x gebruikt met mijn eigen aanhanger (dubbelasser die bijna groter is dan de BX zelf) 1500KG aan totaalgewicht erachter was geen enkel probleem

——————————————————————————————

De grote roestauratie: shut eye

-Uitlaat vervangen (Einddemper, middendemper, tussenpijp en klemmen)
-Nieuwe veerbollen (de juiste, oude waren eigenlijk nog wel goed genoeg maar nieuw rijd veel beter met aanhanger)
-Subframe vervangen (ontroest en zwart gespoten, doorzichtige steenslag coating en holle buis geïnjecteerd)
-Draagarmen: nieuwe adals en wiellagers nieuw vet (ontroest en zwart gespoten, doorzichtige steenslag coating en draagarm geïnjecteerd)
-Alles wat op het subframe zit compleet uit elkaar gehad
-Alle leidingen vervangen voor Cunifer en nieuwe leidingrubbers (behalve reml R.A. gecoat/gebruikt exemplaar)
-Hoogte regelaar gereinigd
-Achterremmen gereviseerd, nieuwe remblokken en remschijven
-Benzinetank gespoeld (zat zand en troep in)
-Benzinefilter vervangen, slangklemmen vervangen van de tank (waren nog net niet weg geroest)
-Onderzijde tectyl verwijderd, ontroest waar nodig en nieuwe tectyl laag
-Roestige/rotte delen overal uitgeslepen en vervangen door vers staal
-Uitlaat beugel vast gelast en beide zijden nieuwe wielkast driehoek dinges gemaakt (oude waren compleet weg gerot)
-Wielkasten nieuwe laag stone chip waar nodig
-Holle ruimtes achterzijde chassis met Tectyl ML
-Nieuwe antennevoet en nette lange antenne (oude was iets krom)
-Deur rechts laag noppenfolie en deurhendel nieuw plastic haakje gemonteerd

De meeste dingen hadden toch voor de APK gedaan moeten worden en was ik er sowieso niet onderuit gekomen om te lassen

——————————————————————————————

Kleine puntjes om nog aan te pakken:

-Bij temperatuur onder 10 graden zijn de electrische motortjes wat trager (ramen, schuifdak)
-Spiegelmotoren doen het soms niet (90% van de tijd wel)
-Thermostaathuis zweet nog steeds iets, om de maand wat KVS bijvullen
De Pakkingen zijn oud en het dekseltje iets bol, ik heb er een splinternieuw thermostaat deksel bij (maar nog niet gemonteerd)
-Achterremmen piepen soms als het warm is
-Stuurbekrachtiging doet de eerste paar meter niet zo lekker mee, debietregelaar zweet iets
-Bij koude motor gaat hij soms tandjes poetsen als je hem in de achteruit versnelling zet
-Lampje in dashboard van de accu moet vervangen worden
-Snelheidsmeter zwabbert bij 60km/u (het bekende tellerkabel kwaaltje)
-ABS sensor linksachter defect, kan een Xantia sensor in van 20 euro (zie topic PrutsyLJ)
-ABS lampje stekkertje losgehaald in dashboard (voor de APK)
-Remleiding rechts achter is een gebruikte/gecoate, deze is keihard maar voor de perfectionisten onder ons moet en zal die vervangen worden door een Cunifer exemplaar!
-Remmen nog een keer bleeden om de echt laatste restjes oude LHM/Hydraurincage er uit te krijgen
-Hoogteregelaar voor een keer schoonmaken (die is soms wat trager bij omhoog komen dan de achterste)
-Snaar van de HD pomp piept even bij wegrijden als het vochtig is
-Middendemper moet wat netter gemonteerd worden (hangt wat scheef)
-Y Stukjes op LHM vat en boven achtersubframe moeten vervangen worden
-Ruitenwisser voor piept soms met een heel hoog geluid (de kinderen vinden dat irritant, ik hoor het nauwelijks)
-Pompje van de achtersproeier doet het soms wel/niet
-Goed poetsen!

Dus niet echt iets schokkends of wat in de kosten gaat lopen (tenzij de motor ontploft!  Laughing  )

——————————————————————————————

Verder moet ik de kofferbak plastic bekleding nog terug zetten, ik vond de extra paar cm ruimte wel fijn dus had dat nog niet gedaan cheese

Volgende week ga ik de auto schorsen dus als er iemand nog een proefrit mee wil maken kan dat nog dit weekend (neem wel even een schone onderbroek mee als je nog nooit in een 16v gezeten hebt)

Hij blijft te koop en hoeft niet voor een appel en een ei weg, verkoop ik hem niet dan ga ik er in de zomer wel lekker mee toeren

Eerst maar eens met de Xantia en 16TRS bezig (Die DS vergroeid vanzelf wel met zn omgeving)

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 29 november 2014 02:13 PM
  [ # 168 ]

Rest v/d uitgebreide onderhoudshistorie zit er ook nog bij met rekeningen (vanaf 2010 zo’n beetje)

Vandaag en morgen nog even lekker los rijden en dan gaat ie in winterslaap.

Proefrijden kan dan nog wel als je zelf de ontschorsingskosten betaald Laughing

De kleine dingetjes ga ik later nog wel oplossen als ik met de 16TRS klaar ben maar dan gaat de prijs natuurlijk wel verder omhoog tongue rolleye

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 29 november 2014 02:20 PM
  [ # 169 ]

is dit een 146 pk of 160pk? En kun Smilenen we hier wat fotos van zien?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 29 november 2014 02:32 PM
  [ # 170 ]

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 29 november 2014 03:10 PM
  [ # 171 ]

Ben wel benieuwd naar nieuwe foto’s hoe de auto er nu bij staat…. Deze zijn nog van de vorige eigenaar?
@bxsport 148pk met kat is het

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 29 november 2014 03:53 PM
  [ # 172 ]

Ik heb geen recente foto’s maar hij is nog precies hetzelfde alleen wal vuil van het laatste ritje door Duitsland
Verder staan hier bomen voor het huis dus schoonhouden en laten glimmen is geen beginnen aan voor mij
Zet hem goed in de wax en hij is precies weer zoals op de foto’s en komen kijken is natuurlijk gratis Wink

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 29 november 2014 03:59 PM
  [ # 173 ]

Toch nog 1 foto Laughing

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 29 november 2014 06:12 PM
  [ # 174 ]
Prowl schreef:

Proefrijden kan dan nog wel als je zelf de ontschorsingskosten betaald Laughing

Dat is dan niet zo gek, want uit de schorsing halen is helemaal gratis (binnen een maand de mrb wel terugbetalen).

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 29 november 2014 06:23 PM
  [ # 175 ]

Dan de kosten om opnieuw te schorsen tongue rolleye

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 13 januari 2015 01:33 PM
  [ # 176 ]

Nog weinig serieuze interesse helaas maar het is ook niet de goede tijd van het jaar is om een auto te verkopen

Wel vanuit de handel maar die bieden te weinig (voor dat geld heb je nog fatsoenlijk gti of sport)

En ik gun het ze niet om er een flinke bak geld op te verdienen Rolling Eyes

In Duitsland is er ook iemand die serieus interesse heeft maar die moet eerst 1 van zijn ander 5 BX-en weg doen voordat hij een andere mag kopen van zn vrouw haha

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/226833/

Voor een liefhebber is er echt wel wat aan de prijs te doen en een andere BX / CX op inruilen is ook geen probleem (mag ook een opknapper zijn, type 1 break of zo ) Laughing

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 13 januari 2015 01:55 PM
  [ # 177 ]

Ik moet eerlijk zijn, ik denk dat je vraagprijs echt wel wat te hoog gegrepen is. Wij hebben voor onze witte 16V nauwelijks meer betaald dan wat jij vraagt terwijl deze wel 100000km minder gelopen heeft, het jaar ervoor echt alles wat nodig was om haar terug in topstaat te krijgen vervangen was (+/- aan 5000 euro rekeningen erbij + de complete geschiedenis vanaf 0km van de auto erbij zat) en deze op bijna het dubbele getaxeerd was dan het bedrag dat jij noemt waarop de jouwe nu getaxeerd zou mogen worden. De vraagprijzen voor BX-en en zeker voor 16V’s zijn ondertussen wel al wat gestegen, maar een vraagprijs hoger leggen dan een taxatieprijs heeft volgens mij geen zien. Je zou ze dan beter eens opnieuw laten taxeren.
Verder kan je sowieso het geld dat je er in steekt nooit opnieuw uithalen. In mijn Millésime zit er ook om en bij de 6000 euro zonder een aankoopprijs. Ik denk dat moest ik die nu verkopen dat ik heel blij mag zijn als ik er nu 2500 euro voor zou krijgen.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 16 januari 2015 07:26 AM
  [ # 178 ]

En als ik aleen naar mezelf kijk vind ik het al erg jammer dat er niet eens recente foto’s zijn 😉

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 16 januari 2015 12:53 PM
  [ # 179 ]

Kan ik je blij maken met ongewassen foto’s op een smalle oprit?  Laughing

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 17 januari 2015 08:05 PM
  [ # 180 ]

Ik zeg maar zo: foto’s naar gelang van de prijs van het te verkopen opject Wink

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
 
12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook