14 van de 31
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
DUBBUS
quaidejavel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 10-01-2010

- Traction Avant 11 BN
- C4 (1928-1932) AC4 familiale
Gepost: 02 juni 2015 10:27 PM
  [ # 196 ]

Dag Gert Jan,

Ik heb met veel plezier de verhalen gelezen. Ben sinds kort ook in het bezit van een HY uit 1974. Je verhalen bemoedigen alhoewel ik hoop iets minder oponthoud te hebben onderweg….

Afbeelding Bijlagen
_DSC4645-800.jpgANWB-800.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 juni 2015 10:13 AM
  [ # 197 ]

veel plezier met je HY!
Fijn dat mensen plezier aan mn draadje beleven.
Zet mn sleutelervaringen wel in perspectief , ik heb mn HY al 20 jaar..
Ben erg low budget begonnen en heb de meeste jaren low budget gereden. dwz met oud materiaal. Alleen de remmen heb ik nooit op bezuinigd.
Hij heeft me al die jaren slechts 2 keer laten staan en af en toe moest ik hier en daar wat sleutelen , meestal een half uurtje, een enkele keer wat langer. Heb dat echter nooit een probleem gevonden. De auto is mn hobby , ook op vakantie.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
ronald39
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 29-04-2015

Gepost: 07 juni 2015 08:12 PM
  [ # 198 ]

Ik heb van je verhaal ook zeer genoten , hoe was judas priest ? Smile

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 juni 2015 10:08 AM
  [ # 199 ]

Judas Priest was weer als vanouds Wink Nieuwe gitarist is geen KK Downing maar wel erg goed. Nieuwste album klint ook erg goed overigens.

Zaterdag met Dubbus en de kleine man naar een klassiekmotor treffen geweest in Valldall. lekker 20 graden daar.

Was er ook nog een zijspan met 2CV motor! de eigenaar rijdt zelf ook 2CV.

daarna naar de Gudbransjuvet geweest; een spectaculaire waterval ,en vervolgens maar gelijk doorgereden naar Trollstigen, een schitterende pasweg over de bergen.
Nog erg veel sneeuw boven maar wel lekker weer.

Vrouwlief zou een weekendje weg op de motor maar onderweg naar huis belde ze dat ze met een kapotte koppeling 20 km voorbij Molde stond. Afijn met Dubbus maar de ferry genomen vanaf Vestnes en die kant opgestuurd en haar opgehaald.

Ja een Electra past ook in Dubbus (net) moest wel even 1 bank demonteren,  maar dat ging vlot. Dubbus is multifunctioneel gebouwd speciaal met het oog op motorfiets transport.
was wel vol aangezien ik ook een kinderwagen bij me had. Dubbus geeft niets om die 500kg extra. Je merkt er niets van.


HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 08 juni 2015 01:58 PM
  [ # 200 ]

Dat zijn de plezante dingen, heb een keertje een Virago 250 achterin de C15 gestopt, berijder zat wel heel krap op de passagierszit maar dat nam hij er met plezier bij.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 juni 2015 05:08 PM
  [ # 201 ]

ik heb ooit een Harley WLA in mn AZU vervoerd naar de douane, dat ging ook Wink)
weet niet meer of de deuren dicht konden. Douanebeambte moest wel klauteren voor het framenummer te controleren ....

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 08 juni 2015 05:27 PM
  [ # 202 ]

En dat is dan de charme om bvb. met die dubbus te rijden, met een Jumpy zou je het gewoon doen en kous af, nu heeft dat toch net dat ietsje meer. Smile
Ook weer leuke foto’s trouwens.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 juni 2015 12:23 PM
  [ # 203 ]

en DUBBUS weer voor 2 jaar goedgekeurd!!

kostte me wel 100 euro tegen 60 euro de laatste keer. De regels zijn strenger geworden jaja, hij was in 15 min klaar. Is ook niet zoveel te keuren aan een HY. Remmen checken op de testbank ,Stuurinrichting en lagers checken op de brug, verlichting ,claxon, ruitewissers en banden en klaar is kees.

DUBBUS had er zelf overigens geen zin in. Keurmeester in de auto en hij vertikte het om te starten. geen kik. Slingeren dan maar, nee hoor ook niet. geen enkel proestje. Vloerplaat demonteren en met het startrelais eindelijk lopen.
Daarna natuurlijk weer gewoon starten. Wordt leuk zoeken.
nog wel een hint , bij thuiskomst stond ie flink na te dieselen en wil weer niet starten. dwz geen kik bij indrukken startknop. Rijdt verder gewoon en goed.

rara

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gepost: 09 juni 2015 01:37 PM
  [ # 204 ]

Contactslot aan het muiten?

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 juni 2015 03:12 PM
  [ # 205 ]

ik ga het contact maar eens doormeten of vervangen. Na aanzetten doen lichten en oliedruklampje het wel evenals de rest vd electronica.

startknop weigerde de laatste weken wel eens vakenr maar na een aantal keer indrukken deed ie het normaal gesproken wel.
Nu even stroom gemeten en : geen stroom op de startknop… Draad bij startrelais maar weer gecheckt en stekker met schuurpapiertje schoon gemaakt. Start weer gewoon.
15 keer gestart ook terwijl ik de draad bij het startrelais bewoog maar geen haperingen.

lastig zoeken zo

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 juni 2015 11:34 AM
  [ # 206 ]

gisterenavond passagiersdeur en plaatdeel voor de reservewielklep geschuurd en strak gemaakt. Vandaag in de verf zetten.
Volgende delen worden neusplaat en cabine dak + achterkantjes rond de lampen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 juni 2015 12:01 PM
  [ # 207 ]

na schuren en in de lichter gele basislaag wordt het na het verven weer mooi geel in de juiste kleur.

gisterenavond met een rubber hamer het cabinedak wat uitgedeukt en geschuurd. Moet nog geplamuurd en dan kan ook dat deel weer opnieuw in de verf.
In Nederland nieuwe gas en waterslangen gekocht, zodat we weer veilig op vakantie kunnen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 juni 2015 10:25 AM
  [ # 208 ]

Het cabinedak is geplamuurd en geschuurd , was best nog behoorlijk wat werk. Daarna een eerste laag lichtgeel erop gezet.
Toen ik daar bijna mee klaar was klapte de trap waar ik op stond in elkaar, de veiligheidsstang schoot los. Natuurlijk net toen ik op het hoogste tree stond. Ik donder de dus bijna 2 meter naar beneden en kwam ongelukkig boven op de trap terecht. Direct een flink ei op mn rechteronderarm en kon mn rechterbeen haast niet meer gebruiken…
Het leek net alsof mn arm was gebroken dus maar ff in zon andere gele bus naar het ziekenhuis voor fotos.
Kreeg van die gasten gelukkig gelijk morfine voor de pijn.
Gelukkig niets gebroken maar wel zwaar gekneusde arm en been. Heb ik dat weer. Dak moet ff een paar dagen wachten op zn definitieve laklaag.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 26 juni 2015 07:09 PM
  [ # 209 ]

Oei, dat is balen Gert Jan, maar het had nog veel erger af kunnen lopen dus, sterkte! sleepy

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 juli 2015 10:09 AM
  [ # 210 ]

arm nog steeds dik maar toch dak gisteren kunnen verven. Niet helemaal zo strak als ik had gewild, eigenlijk net iets te koud hier (12 C) maar soit.

ook de achterstukjes gelijk even meegepakt:

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
14 van de 31
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook