23 van de 31
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
DUBBUS
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 juli 2016 03:17 PM
  [ # 331 ]

Moest wel een beetje bijgesteld worden. Hij loopt nu beduidend beter. Fijne vriendelijke en professionele turk. Wel midden in de milieuzone. Heb ik gelukkig geen last van.
Hij raadde me overigens NGK bougies af en beveelde Bosch aan voor LPG.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 25 juli 2016 05:07 PM
  [ # 332 ]

Zo ff paar dagen lekker in Zeeland geweest. Verbruik komt nu uit op 1 op 5.9 Ik vind het mooi.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 augustus 2016 10:27 AM
  [ # 333 ]

zo we zijn weer thuis in Noorwegen. Niet zo heel veel gereden dit jaar , ik schat zon 3500 km.

2 lekke banden, of beter gezegd 2 lekke ventielen. De oorzaak inmiddels ook gevonden.
Er zijn 2 typen gaten in HY velgen. In de grotere wil een bandenboer graag een ventiel beschermingsringetje plaatsen maar daar voor is het gat te klein.
Dat beschermdingetje doet dan precies het tegenovergestelde van wat ie moet doen , hij beschermd het ventiel niet,  maar verziekt het….
De oplossing was om de ventielgaten groter te maken met een rattestaart. De eerste deed ik samen met Wim in Capelle en de tweede kon ik doen bij een bandenboer in Winterswijk (gratis) nadat ik daar mn 2e lekke ventiel kreeg. Goed dat ik bij Wim een extra binnenband mee had genomen. Ik zal er hier maar eens een paar bestellen.

Verder nog problemen gehad ? Tuurlijk Smile) maar slechts klein spul.
Na de trubbels met de spanningsregelaar( had ik kunnen weten en was ik op voorbereid) en dynamobout op de heenweg nu op de terugweg het veertje van mn gaspedaal gebroken.
Dan gaat ie dus alleen nog volgas vooruit en das niet zo errug handig als je in de file in de Elbetunnel bij Hammburg staat..
Gaspedaal oplichten met je voet gaat ,maar dan wordt het lastig remmen met je linkerbeen en moet je wel eerst ontkoppelen en in zn vrij zetten…. Oftewel automtische piloot uitzetten en alles net anders doen dan je gewend bent. Gaat niet de hele tijd goed en af en toe loeit de motor flink in zn vrij en vrouwlief kijkt me aan en vraagt wat ik in vredesnaam aan het doen ben Smile)

Maar goed,  was zo opgelost met de veer die ik op mn choke arm heb zitten. Bij de boot Kiel-Oslo nog ineens een raar geluid van de startmotor wat ook weer verdween. Ik vermoed dat er iets mis is met de veer van het rondsel . Moet ik nog even nakijken.

Verbruik LPG op de terugweg ca 1 op 6 dus netjes. Ik ga van de week ff mn kleppen stellen om te checken of ik nog steeds slijtage heb.

Verder heeft het 52 jaar oude beestje het goed gedaan. Slechts een half litertje olie verbruikt.

Ik heb zitten rekenen dat ik inmiddels zon 400 euro aan brandstof heb bespaart op deze reis en zon 100 euro voor de vakantie dus de LPG installatie is er al bijna uit.

De HY loopt mooier , veel stiller en is met een CO van 1,5 milieuvriendelijker dan vele moderne autos. En eerlijk is eerlijk voor 25-30 euro je tank volgooien is iedere keer een glimlach op je gezicht. Brandstofkosten 10 cent per km.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 03 augustus 2016 09:49 AM
  [ # 334 ]

Gisteren even kleppen gesteld , 1 inlaat en 3 uitlaatkleppen stonden 0.05 mm strakker, De rest nog op 20/25 koud. dit na ca 2000 km. De slijtage is nu dus veel minder dan eerst.

Het rare geluid wat ik hoorde in Kiel bleek inderdaad het rondsel te zijn al was het niet de veer maar het rondsel zelf. Gisteren de startmotor er even uitgeplukt en het probleem was direct zichtbaar:

Gelukkig had ik nog 3 reserve startmotoren liggen dus een ander rondsel zat er zo in. blijft natuurlijk de vraag hoe dit kan gebeuren. Gelukkig kon ik hem wel gewoon blijven starten met de startmotor.


HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 augustus 2016 09:50 AM
  [ # 335 ]

Dubbus mocht vorige week weer ff varen

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 augustus 2016 11:23 AM
  [ # 336 ]

Zaterdag heerlijk weer , dus lekker naar het strand geweest. Hier mag je daar gewoon met de auto op en je kunt er ook overnachten als je wilt.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 september 2016 04:02 PM
  [ # 337 ]

Vandaag veel te mooi weer om op kantoor te zitten dus de laptop mee en lekker buiten werken.
tussen de bedrijven door een stuk DUBBUS geschuurd en geverfd.

dit paneel had een paar deukjes die met een hamertje en een klein beetje plamuur mooi weg te werken waren.

eerst in de grondverf gespoten met een spuitbusje

en daarna met kwast en roller in de kleur. Ik ben tevreden met het resultaat.

nog achterklep ,achterdeurtjes ,schuifdeur en rechter achterspatbord en DUBBUS staat weer geheeel vers in de verf.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 september 2016 04:43 PM
  [ # 338 ]

op deze close up van een oude foto kun je de deukjes goed zien.

nu dus weer mooi strak Wink

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 september 2016 05:09 PM
  [ # 339 ]

Grondverf van het schip erachter?
Smile

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 september 2016 09:18 AM
  [ # 340 ]

lijkt er wel op.
Zijn trouwens 2 schepen. Die liggen daar recht voor mn kantoor aan de andere kant van het water geparkeerd.
ivm de slechte olieprijzen liggen er zon 100 stuks aan de kade in heel Noorwegen.  De meeste zijn rood/wit maar de 2 gele liggen dus bij mij voor de deur en daar kijk ik dus de hele dag op uit.
Ik vind geel een lekkere zomerse kleur dus mij best.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 18 november 2016 10:23 AM
  [ # 341 ]

inmiddels een ID19P carburateur gekocht en gemonteerd. Ik heb de choke en de gasstangbediening overgezet van een oude HY carburateur.

de venturi en de sproeiers van deze carburateur zijn groter wat meer vermogen op moet leveren.

hier een overzicht van de verschillen:

HY       ID19P
1.5     1.7 hoofdsproeier in vlotterkamer
195     270 sproeier in de venturi
125     145 sproeier buitenkant carb

venturi 22 venturi 26

De boring van het HY spruitstuk onder de carb is ook 26 mm dus dat past mooi.

Op de paar kleine aanpassingen na past de carb gewoon. hij is wel 2cm lager maar dat is weer mooi voor de gasring/luchtfilter. Deze carb hoeft dus niet aangepast te worden voor de gasring.

Ik zal wel mn LPG weer af moeten stellen ben ik bang.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 19 november 2016 09:09 AM
  [ # 342 ]

Leuk, ik hoop voor je dat het wat extra vermogen oplevert.
Was de standaard venturi maar 22 mm?

Ben met mijn 15 pk AZU van 19 naar 22 mm carburateur gegaan (=18 pk carb), alleen nog geen goed weer gehad voor een uitgebreide proefrit Sad

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 november 2016 08:42 AM
  [ # 343 ]

Ik had op mijn 1961 AZU een 40mm carb gezet ipv de 32mm die er eerst op zat. Dat ding ging als een tierelier. Er xat een soort van AZAM6 blok in.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 november 2016 09:18 AM
  [ # 344 ]

Chokemechaniek van de ID19P weer terug moeten zetten , het werkte niet. Het binnenwerk is anders.
Nu moet ik wel een andere bediening voor de choke verzinnen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 december 2016 08:36 AM
  [ # 345 ]

geprobeerd de bestaande kabel in een S-bocht te leggen, Hij is lang genoeg maar de bochten zijn te scherp waardoor er teveel frictie is en het niet werkt.
Verder niet zoveel gedaan aan Dubbus de laatste tijd dus maar ff een paar oude fotos opgezocht.

Af en toe ontmoet ik wel eens andere spijltjesbusliefhebbers, hier van de zomer in Goes. Na boodschappen doen stond deze naast Dubbus geparkeerd.

en deze is van een vriend van me hier in Alesund, toen wij naar de winkel gingen kon ik me er niet van werhouden naast hem te parkeren. mooie combo toch?


HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
23 van de 31
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook