31 van de 31
« Eerste  < Vorige 29 30 31
   
DUBBUS
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1517
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 02 december 2021 08:33 PM
  [ # 451 ]

Nope,  geen tweede accu.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1517
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 februari 2022 01:51 PM
  [ # 452 ]

Gevonden, ooit een extra draad getrokken van startknop naar min op accu. Die was losgekomen en ik dacht dat het een plusdraad was.
Afijn werkt weer naar behoren.
Ik ga vd winter een benzineverwarming inbouwen, een nieuwe 3e voorstoel en een nieuw hangbed voor de kleine man die maar blijft groeien.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1517
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 maart 2022 04:13 AM
  [ # 453 ]

Dubbus staat alweer 2 weken thuis al kan ik er ivm een schouderoperatie de eerste 6 weken niet in rijden. De kleine man is echter dolgelukkig dat ie zn favoriete auto cq speelhuis weer bij de hand heeft.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1517
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 15 juli 2022 10:19 AM
  [ # 454 ]

inmiddels al weer 5 dagen in Nederland. Met de boot van Larvik naar Hirsthals en vandaar in 1 dag ,1000 km en 15 uur onderweg naar Rotterdam.

Dubbus loopt erg lekker, 1op7 op LPG in Noorwegen en van DK naar NL 1op6 bij 90 km/u kruissnelheid.

Rottige piep in de voortrein is weer terug dus zaterdag maar ff naar Wim.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1517
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 10 augustus 2022 10:09 AM
  [ # 455 ]

inmiddels weer thuis na 4700 probleemloze km.

Ålesund-Larvik-Hirsthals-Rotterdam-La Roche-Vianden-Noord-Frankrijk-Trier-Moezel-Winterswijk-Hirsthals-Larvik-Ålesund.

7 landen toer. LPG tanken in Luxemburg voor 70 cent de liter was haast leuk. Betaal er hier 1,40 voor.
Enige files die we gehad hebben was bij Hamburg zoals gewoonlijk.


Nog even bij Wim langs geweest om uit te vinden waar een piep vandaan komt die er al 10 jaar in zit maar wel erger wordt.

Een stuurkogel had wat speling maar de afstelmoer wilde er niet ver genoeg in door beschadigd draad. Dus maar even een ander stuurstanguiteinde gemonteerd. Dat nam het gepiep echter niet weg. De onderste fuseekogel rechts heeft wat speling en vet komt er boven uit ipv dat het naar beneden gaat. Met een stukje hout tussen aandrijfas en fuseehuis lukt het wel om er wat vet in te krijgen en verdwijnt de piep wer even maar komt steeds weer terug, speciaal als het warmer wordt.
en warm was het, 1 dag 41 graden, de rst vd 3 weken zo tussen 25 en 35 graden.
Weggegaan en thuisgekomen in Noorwegen met 12 graden en regen dus dat was genieten deze vakantie. (vandaag 21 graden)


Die fuseekogel was geen dringende noodzaak dus die gaan we op het gemak thuis eens demonteren en opnieuw afstellen.

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
31 van de 31
« Eerste  < Vorige 29 30 31
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook