dashboard uitgevallen
jtd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 25-09-2013

Gepost: 26 september 2013 02:01 PM

Beste,

Ik ben hier nieuw en meteen al een probleem!

Heb een Citroen Saxo het dashboard is bijna volledig uitgevallen ” kilometerteller, toerenteller, benzinemeter ” het enige wat nog werkt is de digitale kilometerstand!

De zekeringen zijn allen ok, en van de juiste waarde

Heeft iemand van jullie enig idee aub?

MVG JTD

Profiel  
 
Ron.v.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-2013

Gepost: 26 september 2013 06:43 PM
  [ # 1 ]

Mijn zoon heeft dit ook gehad bij hem hielp het de computer te resetten geen idee of dit bij jouw ook werkt maar misschien het proberen waard.
Wij hebben dat op de volgende manier gedaan,

Werkwijze manuele reset:
- contact aanzetten (motor niet doen draaien)
- batterij afkoppelen met contact aan (gewoon de + pool er af halen is voldoende)
- contact af en sleutel er af halen
- batterij terug aankoppelen

Daarna heeft hij de motor een minuut of 2 laten draaien maar alle meters werkten toen alweer.
Op het forum hier waren nog wat mogelijkheden te vinden maar het leek wel redelijk veel op elkaar.

DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 26 september 2013 08:26 PM
  [ # 2 ]

Nooit de plus pool loshalen excaim

Neem liever de MIN, dan kan je met je steeksleuteltje nog veilig wat raken.

 

Profiel  
 
Ron.v.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-2013

Gepost: 26 september 2013 08:41 PM
  [ # 3 ]

Het lijkt mij veiliger de plus kabel te verwijderen van de accu en daar door de auto spanningsloos te maken.
Als je in een elektronische schakeling aan het werk bent dan schakel je ook de plus uit en niet de min.(tenzij je met een positieve aarde werkt)

Maar goed het verhaal welk ik citeerde stond ergens op dit forum en hielp bij mijn zoon, ik heb zelf een elektro achtergrond en vond het zeer plausibele klinken.

DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 26 september 2013 09:28 PM
  [ # 4 ]

Als jij met je steeksleuteltje de plus aan het losdraaien bent en met het metaal de massa raakt (en dat is al snel) zit je sleuteltje vast en begint rood op te gloeien.
Dat betekent HARD WEGRENNEN!

Altijd de MIN losdraaien

 

Profiel  
 
Ron.v.L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 24-07-2013

Gepost: 26 september 2013 09:53 PM
  [ # 5 ]

Oke snap nu wat je bedoeld ... meen me wel te herinneren dat wij geen gereedschap nodig hadden om de klem te verwijderen van de plus pool maar never mind we dwalen helemaal af ik hoop JTD iets heeft aan de info en even laat weten of het ook gelukt is.

DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 26 september 2013 09:54 PM
  [ # 6 ]

very good

 

Profiel  
 
Willem Jacobs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 24-08-2019

Gepost: 24 augustus 2019 03:21 PM
  [ # 7 ]

Zelfs nu nog actueel , bij dashboarduitval gewoon de auto op kontakt zetten , daarna minpool van accu losmaken ,sleutel van kontakt af en verwijderen , min pool weer vastzetten en starten maar . Weer dure reparatie uitgespaard !   
Bedankt Forum

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook