komt er ook een DS5 plug-in hybride?
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 18 oktober 2013 07:43 AM

Ik vraag me eigenlijk af of Citroën (PSA) ook werkt aan een plug-in hybride, want dat is toch iets waar vele merken tegenwoordig mee bezig zijn.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
Gepost: 18 oktober 2013 10:35 AM
  [ # 1 ]

Ik hoop eigenlijk dat PSA inventief genoeg is om met iets echt milieuvriendelijks op de proppen te komen, in plaats van met de pseudo-oplossingen van het hybrideconcept.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 18 oktober 2013 02:59 PM
  [ # 2 ]

Citroën is bezig met iets echt milieuvriendelijks, de air hybride. Nog niet direct de oplossing voor het brandstof probleem, maar in ieder geval al weer een hele stap vooruit.Geen batterijen meer die vol zitten met giftige stoffen en die ook leeg of op de autostrade ( waar je niets aan hebt) heel erg veel wegen. Bovendien is het een mooie stap in de richting van rijden op samengeperste lucht, een van de weinige dingen waar ik echt toekomst in zie.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 oktober 2013 03:03 PM
  [ # 3 ]

Aan de reacties te lezen bestaan er nog steeds veel vooroordelen over het hybrideconcept en worden sommige uitspraken vooral gedaan op basis van een gebrek aan kennis van het systeem. Dat is erg jammer want het hybride4 concept biedt zeker mogelijkheden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 18 oktober 2013 03:12 PM
  [ # 4 ]

Er zijn zeker veel voordelen bij hybride auto’s. Ik vind het hybrid4 concept een heel erg goed concept, maar gelijk hoe je het draait of keert er is benzine of diesel voor nodig en er zal een moment komen dat er we geen fossiele brandstoffen meer hebben en dan hebben we niets meer aan onze hybride voertuigen. Bovendien is diesel al geen goede brandstof voor hybride voertuigen, je verbruik is misschien wel lager dan bij een benzine motor, maar telkens de motor uitgelegd wordt koelt de verbrandingskamer terug af waardoor de motor nadien opnieuw minder efficiënt loopt.
Ik zit momenteel in een hoge school opleiding autotechnologie waar we niets anders meer zien dan hybride voertuigen, alternatieve brandstoffen,... bovendien moet ik er ook nog eens een paper over maken dus bij mij niet echt een gebrek aan kennis tongue wink

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 oktober 2013 03:27 PM
  [ # 5 ]
thomasc3vtr schreef:

Ik zit momenteel in een hoge school opleiding autotechnologie waar we niets anders meer zien dan hybride voertuigen, alternatieve brandstoffen,... bovendien moet ik er ook nog eens een paper over maken dus bij mij niet echt een gebrek aan kennis tongue wink

nou, als je dit zegt:

thomasc3vtr schreef:

Geen batterijen meer die vol zitten met giftige stoffen en die ook leeg of op de autostrade ( waar je niets aan hebt) heel erg veel wegen..

moet je nog veel leren…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 18 oktober 2013 03:49 PM
  [ # 6 ]

Uiteraard heeft hybride ook voordelen op autostrade, tijdens files, afdalingen,... maar grotendeels heb je zo goed als niets aan de extra batterijen op de autostrade. Of je moet elke dag in file staan.
Ik spreek hier dan niet alleen uit theorie, maar ook uit praktijkervaring. Vrienden hebben een DS5 Hybride. Ze rijden erg rustig met de auto en hebben zeker geen zware voet, maar zitten wel met een verbruik van 6,5 liter. Ze rijden dan ook bijna alleen op de autostrade.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 oktober 2013 03:50 PM
  [ # 7 ]

En aangezien dit de vraag was:

knight-rider schreef:

Ik vraag me eigenlijk af of Citroën (PSA) ook werkt aan een plug-in hybride, want dat is toch iets waar vele merken tegenwoordig mee bezig zijn.

Is alle discussie over de zin en onzin van de hybridetechniek eigenlijk off-topic. Zullen we proberen om Knight-rider on-topic een antwoord te geven? Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 18 oktober 2013 07:04 PM
  [ # 8 ]
thomasc3vtr schreef:

maar zitten wel met een verbruik van 6,5 liter. Ze rijden dan ook bijna alleen op de autostrade.

Zelfs met hele stukken duitsland en 180+ kwam ik slechts op een gemiddelde uit van 5.5
Doen ze toch iets niet goed, of een wel heel zware rechtervoet Wink

Normaal duik ik net onder de 5.0l/100km met de H4 , ...
Zou helemaal leuk zijn als PSA er idd een plug-in van zou maken zodat de actieradius op elektra vergroot kan worden , nu kom ik niet verder dan ong. 4 km ( met voorzichtige rechtervoet )

Er zijn er die er een sport van maken en er 3.5 mee halen
http://peugeot508club.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=140

Dus kom op DS5H4 rijders, dat kan beter ! Wink

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 18 oktober 2013 11:22 PM
  [ # 9 ]
thomasc3vtr schreef:

Citroën is bezig met iets echt milieuvriendelijks, de air hybride. Nog niet direct de oplossing voor het brandstof probleem, maar in ieder geval al weer een hele stap vooruit.Geen batterijen meer die vol zitten met giftige stoffen en die ook leeg of op de autostrade ( waar je niets aan hebt) heel erg veel wegen. Bovendien is het een mooie stap in de richting van rijden op samengeperste lucht, een van de weinige dingen waar ik echt toekomst in zie.

De air hybride, dat is met van die luchttanks.
D’r is al een merk dat auto’s maakt die volledig op lucht rijden, alleen trekken die auto’s op niet veel.

En die luchttanks wegen ook al veel, meer nog ze zullen niet moeten onderdoen voor het gewicht van een accu, in tegendeel.
Lithium polymeer accu’s zijn de toekomst voor de hybride (momenteel), veel meer energie in kleinere en lichtere accu’s. En ze kunnen sneller opgeladen worden.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook