Aantal C8 vraagjes
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 20 oktober 2013 12:42 AM

Een goedenavond,

na lange tijd op het C5 forum rond gehangen te hebben (hallo bekenden Wink) nu ook maar weer teruggekomen op het algemene Citrienforum. Ik heb namelijk mijn C5 geruild met een C8.
Een uit 2003, Linge Prestige, net geen 150K op de teller, en sinds 2011 en ca 111K een LPG installatie… Wow wat een slagschip ! En ik vond een C5 Break HDI al een zware bak.

Ik zal nog e.e.a. aan moeten/willen passen aan de C8, aangezien de reden van aanschaf een wat minder leuke is dan in het algemeen. Mijn partner heeft een hartinfarct gehad en zal zich met o.a. een scootmobiel voort moeten bewegen.

De 2de rij stoelen gaan dus ws. de C8 uit.. En er gaat achterin en electr. lier komen. Maar voor het zover is een aantal andere zaken waar ik vragen over heb :

- Speakers, ik wil de kartonnen voor en achter speakers gaan vervangen. De bij achterste kan ik het plastic frontje wel verwijdren, maar de speakers lijken vastgepopnageld te zitten ? Hoe krijg ik die eruit ? Ook lijkt me het gat van het front een beetje krap om de speakers doorheen te wurmen ?

De voorste speakers kom ik nog ff niet bij. Moet ik daarvoor het hele front van het portier halen ? Dus incl het deel van het portiervak ?

Dan de aansluiting voor 12v voor mijn Tomtom. Ik heb al gezien dat ik de bovenzijde met display makkelijk los kan klikken. En aan de uitsparing in die klep te zien heeft een vorige eigenaar al eens het zelfde gedaan : een kabeltje doorvoeren, alleen, hoe hal ik die onder het dashboard weer tevoorschijn ? Kan ik onder het stuur een klep verwijderen om de kabel door te voeren ? 

Behalve het blijkbaar bekende deurgreep probleem (ga ik tzt spuiten oid) zag ik ook dat de draairingen van de ventilatiesnelheid en temperatuurregeling (geen climate control) bepaald niet zwart meer waren en al eens met een zwarte stift was bij gekleurd, niet erg efectief heb ik het idee.  Zijn die dingen makkelijk te vervangen, en hoe kom ik daar dan bij ? En kan ik allen de ringen vervangen of moet de hele klok vervangen worden ?

En tot slot: de beide 12v aansluitingen blijven niet meer op hun plek zitten en komen bijna met 12v stekker uit het dashboard cq onderstel van de bestuurdersstoel. Ook een bekend probleem of is men er gewoon lomp mee geweest ? Is dat te fixen of wordt dat ook vervangen ?

Een hoop vragen en probleempjes, maar gelukkig vooral optisch. De wagen rijdt geweldig !!

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 21 oktober 2013 07:38 PM
  [ # 1 ]

Hmm, echt niemand die me op weg kan helpen met mijn vragen ?
jammer….

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 22 oktober 2013 12:52 AM
  [ # 2 ]

Ik heb mijn C8 ook nog niet zo lang kan dus nog niet veel zeggen, wel dat de 12V in de stoel wel heel los zit, in het dash niet.
Hoe het met die knoppen zit, om ze zwart te krijgen, kun je ze niet overspuiten gemonteerd?
Ik heb zo mijn afgeleefd stuur gespoten in de auto gemonteerd, paar oude lakens, kranten en afplaktape, voor de verf gebruikte ik bumperlak van Motip, ben nu 2000 km verder en het ziet er nog steeds super uit, die knoppen pak je toch minder vast…..
Mijn afbladerende deurgrepen dat zal iets voor volgend jaar worden, ga dat ook in Motip spuiten, Silver Wheelspray (eerst plastik primer) afwerken met blanke lak. Kleur komt dan overeen met de gespoten exemplaren (staat er eentje op mijn auto.).

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 04 november 2013 12:30 PM
  [ # 3 ]

Het is al even geleden, maar de speakers ben ik zelf ook al mee bezig geweest en heeft me aardig wat hoofdbrekers gekost (ga nu zelf weer verder met de radio) je krijgt best nette speakers achter in de cavities, het is even een halve radslag maar dan passen ze vrij makkelijk, de draadjes zijn alleen niet erg lang en hebben een eigen stekker, hier moet je dus of knippen of zelf verlengers maken voor op je speakers.
ikzelf deed dit altijd met de radio aan zodat je kan horen of het goed gaat, alleen heeft dit ervoor gezorgd dat mij radio nu dus stuk is, er is een kortstondige kortsluiting geweest van de speakers en nu geeft de originele radio geen geluid meer, ook als ik de storing uitlees en verwijder blijft het stil, vrij vervelend want ik heb de radio nodig voor de navigatie (nog steeds half spijt van)
Nu heb ik de radio in het dashboardkastje ingebouwd, wat heel erg lastig is aangezien er een glasvezelkabeltje zit voor het beeldscherm wat extreem krap komt, eigenlijk niet leuk om te doen maar het werkt, zometeen alleen nog wat draadjes voor de navigatie verlengen en dan heb ik een nette aftermarket radio, en de originele navigatie (wel zonder geluid maar dat irriteert me toch meer dan dat ik het fijn vind) een aardig compromis, maar aardig wat voeten in de aarde

ik weet niet of je al een andere 12v aansluiting hebt voor in het dash, maar ikzelf heb er ooit 1 voor een tientje (is 1 met lampje en gedoe) op de sloop gekocht voor het geval zoiets als jou me zou overkomen, de mijne is darentegen nog netjes, dus als je hem over wil nemen is dat geen probleem.

Oh en de speakers in de deuren moet je inderdaad benaderen door het deurpaneel te verwijderen, dat is vrij simpel, paar boutjes en losclicken.

Profiel  
 
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 04 november 2013 07:23 PM
  [ # 4 ]

De C8 is vandaag even bij Civier geweest, hij moest toch een beurt hebben en het stuur moest ff rechtgezet worden. Heb ze ook metean maar gevraagt de speakers erin te zetten. De oude blek rondom ingescheurt, wat al duidelijk hoorde…

De 12v in het dash is op typische Citroen manier hersteld: spontaan. Ik zou de lader eruit halen, draaide de stekker en voelde iets klikken oid. Sindsdien zit ‘ie muurvast Smile

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 05 november 2013 09:08 AM
  [ # 5 ]

Heb je hetzelfde soort terug laten zetten of geopteerd voor een wat stevigere speaker? bij mij liep er 1 ook flink aan.

Mooi dat je 12v aansluiting nu wel weer vast zit, voelt toch wat fijner :]

Bij mij zit mijn radio al bijna goed, weet hier toevallig iemand of er in 1 van de andere modellen met deze navigatie/scherm combinatie een langere optische kabel zit? dit is wel heel erg krap :\

Profiel  
 
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 05 november 2013 10:29 AM
  [ # 6 ]

Hetzelfde soort ? De standaard citroenspeakers gaan maar 1 kant op als ik ze eenmaal in handen krijg, de kliko in. ‘t is plastic en karton…

Heb er een paar Pioneer TS-H1702’s in laten zetten, een setje wat ik al heel lang heb en meerdere auto’s mee verhuisd is.
Klinkt weer een stuk beter, al heeft de radio toch net te weinig power…

De C5 Ph1 heeft dezelfde radio als de C8, alleen een ander frontje. Daar zit volgens mij de radio verder uit de buurt van het display als bij de C8…

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
Lucid
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 04-11-2011

- C8 2.2 16V exclusive
Gepost: 09 november 2013 01:00 PM
  [ # 7 ]

Ik zal eens kijken of ik die op de sloop kan vinden, dat zou me wel wat waard zijn, dit is wel heel erg pielen.
En mooi dat je die kartonnen onzin eruit gehaald hebt ;], de originele radio is vrij makkelijk te vervangen, en hoef je niet zulke kunsten uit te halen.

Profiel  
 
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 11 november 2013 12:37 AM
  [ # 8 ]

ik wet het, maar als ik die ga vervangen wil ik dat met behoud van stuurbediening doen. De C8 is mt net te groot om naar de radio te moeten leunen Wink

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 04 oktober 2014 11:46 PM
  [ # 9 ]

Inmiddels een maand of 10 verder…  De achterste rij stoelen is blijven staan… Scootmobiel wordt alleen gebruikt als veredelde fiets, en dus voor onze fietstochten. Bovendien kan ‘ie in 5 delen uit elkaar, dus geen gedoe met lieren en oprijplaten ed. Smile
Revalidatie heeft heeeeeel goed werk gedaan, zelf een rollator of stok is niet meer nodig.

Ondertussen en kleine 10K verder, 2 banden, een uitlaat, een Wiellager RA, een defecte koppelingspedaalcillinder en een stelringetje voor het gaspedaal verder Sad

Nog niks gedaan aan de handgrepen en ik stoor me inmiddels aan de nogal uitgezeten stoelen. Iemand een idee waatr ik voor weinig geld aan een paar fatsoenlijke voorstoelen kan komen? Of dat het haalbaar is om 2 C5 stoelen op het onderstel van de C8 stoelen te zetten ?

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 05 oktober 2014 11:46 AM
  [ # 10 ]

Heb ik deze week ook gezien dat de C5 stoelen er erg op trekken.

Wat heb je die koppelingspedaalcillinder betaald?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Davidh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 02-09-2014

Gepost: 05 oktober 2014 02:25 PM
  [ # 11 ]

Ik heb vorige week twee losse stoelen (achterste) gekocht op de Sloop. voor slechts € 40,—per stuk. Ben er helemaal blij mee!

Evasion 2,0 Hdi

Profiel  
 
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 05 oktober 2014 11:32 PM
  [ # 12 ]

@Paso: 
Mi zijn de C5 stoelen zelfs nog net ff wat mooier/comfortabeler…
Voor de koppelingscillinder was ik meen rond de 120 euro kwijt, incl montage (bij de dealer), materiaal was 3-40 euro ofzo…


@Davidh: zo’n meevaller wil ik ook wel, maar je moet maar net weten welke sloper een C8 heeft staan…. Via de Onderdelenlijn krijg ik ze alleen voor de hoofdprijs (minstens een paar honderd euro p/stuk)

Vanuit Hengelo kreeg ik nog het beste aanbod: 2x Beige leer voor 300,=  Maar Beige staat niet in mijn C8 en hengelo is wel een heel erg eind rijden…

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook