2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
La CX de MCMLXXIV: wie neu!
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 27 oktober 2013 09:28 PM
  [ # 16 ]

Mooi dat het vooruit gaat!

Wat betreft die sealtjes: ik heb eigenlijk alleen ervaring met diesels, en daar doen ze niet heel veel (wel iets hoor).
Sorry voor de verwarring.
Ik blijf er wel bij dat ik de zuigers eruit zou halen.

En ik begrijp dat je een prive revieseur hebt, dan komt het vast goed!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 03 november 2013 10:59 PM
  [ # 17 ]

Met duizelingwekkende snelheid gaat het zeker niet, maar ook met kleine stapjes kom je vooruit. Waar we zeker niet vooruit kwamen, was bij de Volvo Klassiekerclub. Ik hoorde al verdachte vioolmuziek op de achtergrond tijdens het bestellen in deze webshop. Zonder dat het op de site staat, moet je dus klaarblijkelijk wél lid zijn van het Volvo-genootschap om een klepgeleider te kunnen bestellen. Ergens wel logisch, maar het was sympathiek geweest als men niet de indruk had gewekt een “gewone” webshop te zijn.

Inmiddels ligt de kop bij een professioneel revisiebedrijf. Die mogen ‘m wat preciezer (en vooral fijner) vlakken dan de collega’s in Frankrijk, die er blijkbaar genoegen in hadden gehad om er een wybertjesmotief in te vlakken. Daar wordt ook die ene klepgeleider erin gemept. Die ene ja: de overige klepjes gaan er nog steeds met de pasta en met het ploppertje in. Dat is nu juist net het leukste werk!

Verder: poetsen, poetsen en nog eens poetsen. Cartertje eronder uitgeschroefd en opgefrist. Daar gaat straks een nieuwe pakking tussen (zonder de metalen “verstevigingen” uiteraard!). De v-bak is weer mooi schoongemaakt. Helaas heb ik het sponsje achter het druklager z’n laatste rustplaats moeten geven. Het viel in uiterst armoedige staat (lees: in verre staat van ontbinding) van de as af…

Mijn vraag aan de trouwe lezers alhier is dan ook: is dit schuimrubber sponsje achter het druklager essentieel? Moet ik een replica maken of kan madame ook zonder?

Afbeelding Bijlagen
foto_600x600_200KB.jpgfotob_600x600_200KB.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 november 2013 12:25 AM
  [ # 18 ]

Goed werk,
Dat sponsje wat om de leiding zit zorgt ervoor dat op dat punt er niks anders tegen aan kan.
Bv als twee leidingen langs elkaar lopen.als ze elkaar raken gaan ze schuren en slijten ze door.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 november 2013 01:07 AM
  [ # 19 ]

Die vilt ring is om de bus schoon te houden.
Misschien dat het zonder ook wel goed gaat, maar zo niet dan baal je natuurlijk wel.

Ik zou hem uit pluizig touw zo maken :

http://home.tiscali.nl/knotsandknottying/grommer.html

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 november 2013 01:12 AM
  [ # 20 ]

Sorry ik zat helemaal verkeerd drunk
Te veel borrels op.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 november 2013 02:27 PM
  [ # 21 ]
erikkuiper schreef:

Die vilt ring is om de bus schoon te houden.
Misschien dat het zonder ook wel goed gaat, maar zo niet dan baal je natuurlijk wel.

Ik zou hem uit pluizig touw zo maken :

http://home.tiscali.nl/knotsandknottying/grommer.html

Wat een geweldige foto-instructie Smile In elk geval natuurlijk materiaal nemen, dat zwelt op als er een vloeistof bij komt. En dan wordt de afdichting alleen maar beter.

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 04 november 2013 11:59 PM
  [ # 22 ]

Ondanks de borrels zat je dichterbij dan je wellicht dacht! Die sponsjes die om de leidingen zitten (o.a. bij de krulleiding bij de drukregelaar) zijn namelijk van hetzelfde materiaal (zwart schuimrubber) gemaakt als dat ding achter (of voor: afhankelijk van je gezichtspunt) het druklager.

Aan de getoonde afdichting van natuurlijk materiaal kan ik persoonlijk even geen touw vastknopen. Wel was mijn eerste gedachte een uiterst morbide gedachte, die ik op dit forum niet verder wil expliciteren Smile

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 05 november 2013 12:24 AM
  [ # 23 ]

Haha

Dan is dat waarschijnlijk een diesel/benzine verschil.
Ik ben alleen viltringen tegengekomen bij diesels, ongeveer hetzelfde als die in de veercilinders zitten.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 03 januari 2014 12:05 AM
  [ # 24 ]

Grote stappen snel thuis. Kleine stappen: ook thuis Smile. Het heeft even geduurd, maar de klus is geklaard. Madame is weer in het Haagse te bewonderen (en viel gelukkig niet ten prooi aan Haagse pyromanen!).

Het was overigens allemaal bijzonder goed getimed. De auto was aan een beurtje toe, de distributieriem was eigenlijk al net over de kilometers heen, de koelvloeistof en de LHM waren na ruim 3 jaar weer aan verversing toe en de koppeling was ook wat “fatigué”. Nou ja: eigenlijk gewoon “mort” want het vliegwiel was stiekem dus al veranderd in een heuse langspeelplaat. Nét iets te laat dus, maar niet onoverkomelijk.

Een lijstje van de werkzaamheden, afgezien van het schoonmaken van bak, motorblok en subframe:

- nieuwe distributieriem en spanner
- kop laten vlakken, nieuwe geleider laten inpersen, kleppen zelf netjes ingeslepen, frisse klepseals
- natuurlijk met een mooi nieuw soepel nokkenaslagertje
- motorblok droog gemaakt: alle pakkingen en keerringen vernieuwd (ook die van de hoofdlagerkappen)
- vliegwiel heel licht af laten draaien, toplager natuurlijk gelijk vernieuwd Smile
- onderste motorsteun vervangen
- nieuwe frictieset (Valeo Brevet) gemonteerd
- frisse bakolie (gewone 80/GL4 olie, geen RPC van Kroon!)—> zie deze post
- frisse KVS (de organische; schijnt goed te zijn voor alu-koppen)
- frisse LHM
- oh ja: omdat de eerste haarscheurtjes alweer zichtbaar waren ook alle ashoezen maar weer vervangen…

De hoogteregelaar voor staat nog op het verlanglijstje. Een nieuw exemplaar ligt klaar; maar ik wilde de boel eerst weer gewoon aan de pruttel hebben. Pruttelen doet het overigens niet. De motor loopt, na wat kleine aanloopprobleempjes als misfiring op één cilinder, nu uitermate mals en regelmatig. Morgen bij Agin het gas weer eens af laten stellen en dan denk ik dat we absolute perfectie gaan benaderen!

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 03 januari 2014 05:00 PM
  [ # 25 ]

Mooi!

Ik zag de banaan al in de schuur staan, dat deed me al vermoeden.

wat is daar nu het plan mee, abattoir…?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 07 januari 2014 02:13 PM
  [ # 26 ]
mcmlxxiv schreef:

Nog nooit gespot op het forum, maar wel een mooie foto in de nieuwste editie van het clubblad. De auto (achterkant) is te zien in de special over de 50 tinten grijs die door Citroën geleverd zijn, met als absoluut hoogtepunt natuurlijk de kleur “Gris Squale”  Smile

Het lijkt wel een SM topic Wink

Thierry

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 08 januari 2014 12:37 AM
  [ # 27 ]

Gris Squale is een erg mooie kleur. En alle lof voor MCMLXXIV voor de rigoureuze renovatie van zijn ronkende retromobile! Smile

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 17 januari 2014 12:17 AM
  [ # 28 ]
Franq schreef:

Gris Squale is een erg mooie kleur. En alle lof voor MCMLXXIV voor de rigoureuze renovatie van zijn ronkende retromobile! Smile

Dank voor de lovende woorden Franq! Een hoogtepunt van een alliterrrrrrrrrrrrrratie Smile RRRRRRR Smile

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 20 maart 2014 08:56 AM
  [ # 29 ]

Nou het was wel erg stil in MCMLXXIV zijn draadje, meestal betekent dat dat de CX gewoon doet wat ie moet doen. Hoe kan het ook anders na de recente operatie….

Tot gister! Toen was hij ineens iets minder ZEN in zijn Citroën! Al in de ochtend kreeg ik bericht dat er waarschijnlijk een laadprobleem was, maar verder bleef het stil. Pas in de avond rinkelde de telefoon. Gestrand bij een tankstation aan de A4. Diagnose: Dynamo stuk, accu leeg, en naast dit euvel liep er ook nog koelvloeistof uit de kleine slang naast de bovenste radiateurslang.

Een reserve dynamo lag er bij toeval nog achterin. Ondertussen ben ik in de C5 gestapt en met een doos met koelslangen naar datzelfde tankstation gereden.
Aldaar aangekomen zat de andere dynamo er al op. Accu kabels op de C5 om de accu alvast bij te laden.
Na wat gepruts met de aansluiting zou de dynamo weer moeten werken.

Gelukkig zat in de doos ook de juiste koelslang, deze gemonteerd en koelvloeistof weer op peil gebracht.

Tikken, lopen en laden en niet meer lekken! Met een vertraging van een uurtje of 2 was MCMLXXIV nog mooi op tijd om zijn stem uit te brengen!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 20 maart 2014 11:05 AM
  [ # 30 ]

Koelwaterlek -> dynamo nat -> dynamo stuk?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook