2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
DS Racer 1970
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 01 november 2013 03:35 PM
  [ # 16 ]

Passen en meten, maar dit is een samenwerking van Heller en Humbrol. Het past allemaal veel beter. Alles goed schoonmaken en vlakschuren en het blok past er zonder problemen in.
Dry fit zoals ze dat noemen.

Kleuren zitten er op en nu eerst iets helemaal afmaken.

Robert Jan

Afbeelding Bijlagen
Project DS racing 1970 0.4 001.3.jpgProject DS racing 1970 0.4 003.3.jpgProject DS racing 1970 0.4 006.3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 03 november 2013 05:34 PM
  [ # 17 ]

Hallo allemaal.
In een Citroexpert vond ik een foto van een DS uit de London - Sydney Rallye van 1968(beste jaar ooit).
Front van de DS met mooie schijnwerpers, beugels voor bevestiging en het belangrijkste, de afwijkende bumper. Aangepast en verstevigd en ook nog goed te zien. Dat is 1
Ook het dashbord in de latere types is afwijkend in productiemodellen. Echter voor de 2 Fabrieks DS ‘en in deze rallye was een aparte ontworpen. Veel toeters en bellen en ook weer een mooie foto. Dus beide gebouwd.
Achterin de auto is alles gestript. Je kijkt op de kale ‘deuren’. Dak is verstevigd en bij de B-stijlen komen nog kokerbalken tot op de bodemplaat.
Daarna komt de kooi c.q.rol constructie er in.
Big fun zo bouwen. Auto heeft echt een mooie lijn. Alleen het plamuurwerk op het dak heeft kleine scheurtjes gekregen. Zat geen ‘vlees’ onder. Is verholpen en komt dus goed.

Groeten,

Robert Jan

Afbeelding Bijlagen
Project DS racing 1970 0.5 001.3.jpgProject DS racing 1970 0.5 002.3.jpgProject DS racing 1970 0.5 003.3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 03 november 2013 05:37 PM
  [ # 18 ]

Volgende serie.
Ik heb bij de bumper de steunen voor het buisframe bevestigd. Ik had er in eerste instantie al een buis op zitten, was te zwak. Gaan we dus solderen.
De rest spreekt voor zich.

Afbeelding Bijlagen
Project DS racing 1970 0.5 008.3.jpgProject DS racing 1970 0.5 011.3.jpgProject DS racing 1970 0.5 013.3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 03 november 2013 05:42 PM
  [ # 19 ]

De lijn van de DS is hier goed te zien. Ik vind die dus helemaal te gek.
Interieur achter. Kofferbak ga ik nog afsluiten. Maar zoals bij rallye auto’s komt hier de rol - kooiconstructie ook goed in het zicht.
Dat was het weer.

Robert Jan

Afbeelding Bijlagen
Project DS racing 1970 0.5 016.3.jpgProject DS racing 1970 0.5 019.3.jpgProject DS racing 1970 0.5 021.3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 november 2013 07:49 PM
  [ # 20 ]

goed bezig

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 04 november 2013 09:51 AM
  [ # 21 ]

London Sydney racers hadden een Kangaroo-bar. Een hele vette met 4 extra schijnwerpers.
Een eerste poging mislukte dus. Deze ziet er iets beter uit. Mr. Green

Toedeloe.

Robert Jan

Afbeelding Bijlagen
Project DS racing 1970 0.6 001.3.jpgProject DS racing 1970 0.6 002.3.jpgProject DS racing 1970 0.6 004.3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 november 2013 11:06 AM
  [ # 22 ]

Plaats is een foto van het orgineel

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 04 november 2013 12:03 PM
  [ # 23 ]

De foto’s uit de Citroexpert.
Mijn beugel hangt nog iets te veel naar voren ben ik achter gekomen.
Maar ik heb de bevestiging zo gemaakt dat het geheel dichter naar motorkap gezet kan worden.
Eigenlijk zit het alleen in het midden vast.

Robert Jan

Afbeelding Bijlagen
Project DS racing 1970 0.6 005.3.jpgProject DS racing 1970 0.6 006.3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 04 november 2013 12:19 PM
  [ # 24 ]

MOOI!!!

Die middelste riem lijkt een lederen riem om de motorkap naar beneden te houden… Zit volgens mij ook op de kap vast zo te zien…

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 04 november 2013 12:45 PM
  [ # 25 ]

Daar heb je gelijk in. Maar een beetje dichterlijke vrijheid neem ik bij deze om het geheel eerst goed bevestigd te krijgen. Als alles goed vast zit op vooral de zijkanten kan ik dit losmaken.
Solderen was a hell of a job gisteren. Al die gebogen lijnen. Ik werd er een beetje dol van.
Maar alles zit dus nog los op de bumper en is eenvoudig te corrigeren.

Robert Jan

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 04 november 2013 02:32 PM
  [ # 26 ]

Dashbord. Knippen en stanzen met een oude perforator.
Pook voor de versnelling zit in deze auto naast het stuur. Nu moet er nog eens racestuur in en de rest van de handels. Inlaten voor de lucht aan de zijkanten krijgen nog lamellen.

Groeten,

Robert Jan

Afbeelding Bijlagen
Project DS racing 1970 0.6 007.3.jpgProject DS racing 1970 0.6 010.3.jpgProject DS racing 1970 0.6 011.3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 05 november 2013 11:46 AM
  [ # 27 ]

Hallo allemaal.

Licht uit, spots aan.
Zo ziet de neus van de racer er nu uit.

Groeten,

Robert Jan

Afbeelding Bijlagen
Project DS racing 1970 0.7 006.3.jpgProject DS racing 1970 0.7 011.3.jpgProject DS racing 1970 0.7 013.3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 november 2013 12:57 PM
  [ # 28 ]

Verdeling is goed maar het lijken wel bloempotten wat er op zit.
En die buitenste twee zitten op het scherm en niet op je bullbar
Net als bij pa op de auto
En die middelste zitten er op en niet onder?


VgF je broer

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 05 november 2013 01:27 PM
  [ # 29 ]

Ha broer. Ik ga de neus nog veranderen. Maar de Kangaroobar laat ik zo. De lampen blijven dus, is een eigen interpretatie. Ze worden nog wel ronder en misschien wat minder dik. Beugels zitten mooi vast op de bumper. Straks schoonmaken en in de primer.

Robert Jan

Profiel  
 
RJGSvM
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 18-04-2011

Gepost: 12 november 2013 03:08 PM
  [ # 30 ]

Hallo allemaal.
We gaan dus verder met de racer. Ik ben bezig met achterkant van de auto en wel de onderkant.
Uitlaten gemaakt, trommelremmen en de plaat waar straks de verlichting op komt.
Verder gegaan met de rolbeugels, staat nog in de steigers en gaat straks in de auto. Dan is de achterkant klaar en kan die van binnen geschilderd worden. Reserveband komt achterin te liggen.

Groeten,

Robert Jan

Afbeelding Bijlagen
Project DS racing 1970 0.8 001.3.jpgProject DS racing 1970 0.8 012.3.jpgProject DS racing 1970 0.8 011.3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook