3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
nieuwe trekhaak dealer versus kwikfit
kos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 07-04-2010

- C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 163pk
Gepost: 18 november 2013 07:48 PM
  [ # 31 ]

Ben blij dat ik toch iets kunnen bijdragen heb met het plaatsen van dat schema Wink
Hebben ze een originele Citroën kabelset gebruikt?

Wat betreft dat oog… weet ook niet of dat verplicht is of niet, maar bij mijn originele, wegklapbare Citroën trekhaak zat het er ook niet op. Ook in Nederland wordt het er niet standaard bij geleverd.
Heb het afzonderlijk moeten bestellen, ziet er zo uit: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=462664#p462664
Jouw trekhaak is van een ander merk, dus vermoedelijk gaat dit oog niet passen.

EDIT: Heb net even de kabelset die op je factuur staat, opgezocht via google en ik kom hier op uit: http://www.trekhakenspecialist.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=1583
Daar staat bij vermeld: “Geen voorziening tot PDC uitschakeling”. Zou je best ook eens testen…

C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V (bouwjaar 1991)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 18 november 2013 08:32 PM
  [ # 32 ]

Ik heb een bosal eronder en die heeft dat oog wel

Profiel  
 
schon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 02-04-2006

- C5 2.0HDI 140pk millenium
Gepost: 18 november 2013 08:38 PM
  [ # 33 ]

hoeft ook niet daar zit binnen een knop voor om hem uit te zetten
had ik ook al met mijn vorige Picasso c4
nu nog passend oog en ja het is verplicht heb ik nagezocht,de
kabel mag niet los om de kogel liggen moet vast aan iets van het autoframe/trekhaakframe

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 19 november 2013 01:38 AM
  [ # 34 ]

Losbreekreminrichting || Hulpkoppeling

Een losbreekreminrichting dient als veiligheidsmiddel om bij het losraken van de aanhangwagen van het trekkend voertuig in werking te treden. Hiermee wordt getracht om de losbrekende aanhangwagen te stoppen en er voor te zorgen dat schade beperkt wordt. Bij een losbreekreminrichting zal deze kabel de bedrijfsrem van de aanhangwagen in werking stellen en daarna losbreken.

Een hulpkoppeling (een dikke staalkabel) zorgt er voor dat de aanhangwagen blijft vastzitten aan het trekkend voertuig.

De twee verschillende kabels mogen nooit tezamen worden gebruikt!

Aanhangwagen TMM niet meer dan 750 kg

Voor een aanhangwagen met een TMM ( Totaal Maximum Massa (papieren gewicht)) van niet meer dan 750 kg geldt geen verplichting om een losbreekreminrichting of hulpkoppeling te bevestigen aan het trekkend voertuig. Indien men dit wel doet (dat mag) moet losbreekreminrichting of hulpkoppeling wel goed worden bevestigd. Het niet goed bevestigen van de losbreekreminrichting of hulpkoppeling kan een boete opleveren, terwijl in eerste aanleg de verplichting voor het bevestigen daarvan niet verplicht was.

Aanhangwagen TMM meer dan 750 kg

Aanhangwagens waarvan de toegestane maximummassa niet meer bedraagt dan 1.500 kg en die niet zijn voorzien van een losbreekreminrichting, moeten zijn voorzien van een hulpkoppeling. De hulpkoppeling moet deugdelijk zijn bevestigd en mag niet vervormd, gescheurd, gebroken dan wel overmatig gesleten zijn.

De hulpkoppeling van aanhangwagens met een toegestane maximummassa van niet meer dan 1.500 kg moet zodanig met een vast deel van het trekkend voertuig of met een daartoe bestemde inrichting aan de trekhaak daarvan zijn verbonden, dat deze slechts in werking treedt na het losraken van de aanhangwagenkoppeling, en dat bij gebruik van de hulpkoppeling de trekboom of koppeling van de aanhangwagen de grond niet raakt.

Aanhangwagens met een toegestane maximummassa van meer dan 1.500 kg tot 3500 kg, moeten zijn voorzien van een losbreekreminrichting.

Samenvattend
Aanhangwagens TMM <750 kg geen losbreekreminrichting of hulpkoppeling vereist (wel aanbevolen).
Indien aanwezig moet deze goed worden bevestigd.
Aanhangwagens van 750kg tot 1500 kg zonder losbreekreminrichting moeten voorzien zijn van hulpkoppeling.
Aanhangwagens van 1500 kg tot 3500 kg moeten zijn voorzien van losbreekreminrichting.
In alle gevallen mogen de losbreekreminrichting en hulpkoppeling NIET samen/ tegelijkertijd worden gevoerd

Profiel  
 
kos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 07-04-2010

- C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 163pk
Gepost: 19 november 2013 09:48 AM
  [ # 35 ]

Dat is duidelijk!
Is het een Nederlandse of Europese regel?

C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V (bouwjaar 1991)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 19 november 2013 10:02 AM
  [ # 36 ]

Volgens mij europees…

Maar bij de wegdraaibare van citroen zit ie er niet op zoals je al zei.
Op het andere forum (waar je naar je eigen draadje linkt) is dit al eens uitvoerig aan bod gekomen.

Profiel  
 
schon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 02-04-2006

- C5 2.0HDI 140pk millenium
Gepost: 19 november 2013 10:11 AM
  [ # 37 ]

Wetstekst:
Artikel 5.18.34 van het Voertuigreglement zegt over de bevestiging aan de trekauto het volgende:
2. Indien de aanhangwagen is voorzien van een losbreekreminrichting, moet deze zodanig met een vast deel van het trekkend voertuig of met een daartoe bestemde inrichting aan de trekhaak daarvan zijn verbonden, dat de inrichting slechts in werking treedt na het losraken van de aanhangwagenkoppeling.


Dit is weer zoals alles een typies nederlandse regel er moet dus wel een klem of vast oog aanzitten

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43077
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 november 2013 10:19 AM
  [ # 38 ]

Niets typisch Nederlands, gewoon Europees geregeld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
schon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 02-04-2006

- C5 2.0HDI 140pk millenium
Gepost: 19 november 2013 12:03 PM
  [ # 39 ]

Pfff ben er uit inderdaad Europa allemaal zelfde regels er moet iets vast aan de trekhaak zitten of frame van de auto
kabel zo om de kogel haken mag niet.

Deze trekhaak heeft uitvoering met wegdraaibaare contactdoos daar zit een gat in dacht dat hij voor mijn vinger was Laughing

Maar gebeld met fabrikant en deze vertelde mij dat dit oog voor de kabel van je caravan is.
was vandaag nog naar verschillende garages geweest allemaal zeiden ze het zelfde er moest een dubbele plaat
op met twee schroeven erdoorheen om de plaat te klemmen om de haak,de fabrikant vertelde me dat ze hier een type goedkeuring
van Europa voor hebben gekregen en dus voldoet aan de regels

das mooi toch.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43077
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 november 2013 12:10 PM
  [ # 40 ]

Toch zou ik aan dat lullige plaatje nog geen fietsendrager zekeren, laat staan een sleurhut van 1000 kg….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
schon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 02-04-2006

- C5 2.0HDI 140pk millenium
Gepost: 19 november 2013 12:51 PM
  [ # 41 ]

gaat er toch alleen om dat het kabeltje strak getrokken word zodat je handrem van aanhanger of caravan aangetrokken word.

er komt dus hooguit ff kracht op te staan als aanhanger eraf gaat kabeltje breekt dan ook zoals het hoort

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 19 november 2013 01:26 PM
  [ # 42 ]

Ik denk dat het enige dat afbreekt dit plaatje is…

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 19 november 2013 01:28 PM
  [ # 43 ]

Hier zie je het oog aan het frame van de trekhaak
En dat oogje aan de doos is gemakkelijk om hem naar beneden te trekken

en ow daar is ook de stroomdoos..

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 19 november 2013 03:27 PM
  [ # 44 ]

Bij deze uitzending van blik op de weg is eea uitvoerig aanbod gekomen..

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111272

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook