1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Trillend stuur zonder oplossing vanuit Citroen (Herformulering onderwerp)
heije
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 03-12-2012

Gepost: 14 november 2013 06:44 PM

Ik wil niemand voor zijn hoofd stoten maar wil het wel even kwijt. Ik heb sinds 1 maart mijn DS5 Hybrid gekregen en ben de auto sindsdien al meer dan een maand kwijt geweest aan de garage.

Eerst is hij een week in de garage geweest om alles een juist af te stellen; Motorklep, Kofferbakklep, deuren etc.

Vervolgens begon mijn stuur te trillen tijdens het rijden, nee niet elke keer bij dezelfde snelheid maar gewoon willekeurig. Oplossing volgens de garage nieuwe rubbers in de ophanging aan de voorkant. HELAAS niet opgelost. Vervolgens zou het aan de 18” velgen liggen BullShit met hoofdletters. heb nl 2 weken met 17” van de garage gereden en had hetzelfde problem. Vervolgens de auto weer in de garage geweest omdat er een monteur van PSA kwam kijken naar de auto. Uiteindelijke conclusie en daarmee is het dan ook volgens Citroen opgelost: “dit is een producteigenschap van de DS5” hoeveel onzin kun je als Citroen NL verkopen naar een klant. Maar ja ik zit er wel mooi mee €52000,—voor een auto met als standard uitrusting een trillend stuur.

Zijn er mensen die wellicht een oplossing weten voor dit probleem ?

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 14 november 2013 08:00 PM
  [ # 1 ]

2’nd opinion vragen bij een andere dealer
Het is m.i. onzin dat dit een produkt eigenschap zou moeten zijn !

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
heije
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 03-12-2012

Gepost: 14 november 2013 09:14 PM
  [ # 2 ]

@Menno: Dank je voor je reactie is het overwegen waard. Even wachten op de officiele reactie van PSA

Profiel  
 
mth55
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 19-09-2013

Gepost: 14 november 2013 09:16 PM
  [ # 3 ]

hallo , ik weet niet of er een elektrische stuurbekrachtiging inzit maar dat zou misschien een optie wezen om naar te laten kijken of door laten meten . eventueel met de laptop als je rijdt .

Profiel  
 
heije
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 03-12-2012

Gepost: 14 november 2013 09:34 PM
  [ # 4 ]

@mth55:De auto is in totaal meer dan 4 weken in de garage geweest en er is een engineer van PSA komen kijken. Ik kan het nog eens voorstellen, maar ben er bang voor

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 november 2013 10:22 PM
  [ # 5 ]

Heb je al contact gehad met de klantenservice van Citroën Nederland over dit probleem en je onvrede?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
heije
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 03-12-2012

Gepost: 14 november 2013 11:04 PM
  [ # 6 ]

@Waterman: Nee nog niet was ik morgen van plan om te doen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 november 2013 11:08 AM
  [ # 7 ]

Ik hoop dat je ons ook wil melden wat de klantenservice voor je wil doen. Daarbij mis ik nog 2 dingen:

is het je eigen auto of een leasewagen? En, je zegt dat de zaak voor Citroen NL is afgedaan, maar je hebt nog geen contact met de klantenservice gehad. Hoe zit dat dan? Is het de dealer die tegen je zegt dat de zaak bij Citroën Nederland is afgedaan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ferryvg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 18-10-2013

Gepost: 15 november 2013 10:57 PM
  [ # 8 ]

Heb het idee dat Citroën voor eind van het jaar van veel klachten af wil, en het dan een “DS5 PRODUCTEIGENSCHAP WELKE NIET OP TE LOSSEN IS te noemen.

Zo ook bij mijn DS5 Hybrid, welke “Hamerslag op Motor” laat horen bij stapvoets rijden (bijvoorbeeld in file of drukke stad).

Voor youtube filmpje met beeld en geluid van deze hamerslag via http://youtu.be/EBjDrB_9bvk

Heb hier ook een topic van lopen met als titel “hamerslag op motor bij 7 km/h”.


Ik heb nooit trillend stuur in mijn DS5, jij wel “hamerslag op motor” zoals in filmpje te zien is?


Succes met de verdere oplossing van jouw DS5 probleem.

Profiel  
 
heije
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 03-12-2012

Gepost: 16 november 2013 02:01 AM
  [ # 9 ]

@Waterman: het is een leasewagen en ik ben aan het wachten op het rapport van de PSA engineer die mijn auto is komen nakijken. De garage heeft mij toegezegd dat zowel ik alsook de leasemij het rapport zou ontvangen. De leasmij gaat hier overigens wel nog verder mee. Als ik het rapport ontvangen heb zal ik het laten weten.

@ferryvg:Daar zou je wel eens helemaal gelijk in kunnen hebben. Ik heb idd geen hamerslag en zoals jij al aangeeft jij geen trillend stuur.

Iets een producteigenschap noemen is natuurlijk de makkelijkste manier om van een “problem” af te komen. Wellicht kunnen we samen een brief sturen richting CitroenNL ben zeer benieuwd naar hun reactie in dat geval.

Profiel  
 
ferryvg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 18-10-2013

Gepost: 16 november 2013 10:00 AM
  [ # 10 ]

Hou het maar in de gaten, Heije. Garage had ook mij toegezegd dat zowel ik als leasemaatschappij het rapport van externe expert zou ontvangen…..

Uiteindelijk heb ik rapport ontvangen via leasemaatschappij, en heb ik na laatste proefrit van expert niets meer over deze hamerslag op motor gehoord van garage (geen telefoontje, geen mail, geen rapport…..radiostilte dus).

Profiel  
 
heije
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 03-12-2012

Gepost: 18 november 2013 03:53 PM
  [ # 11 ]

@ferryvg: Ik heb toevallig net de mail verstuurd met de vraag waar het rapport blijft

Profiel  
 
geerst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 26 november 2013 12:45 AM
  [ # 12 ]

Beste,
Het is dus met citroen nederland hetzelfde als citroen belgie: “radiostilte” alleen van de dealer krijg je nieuws. Die moet dan een uitleg aan zijn klant geven ahv enkele nietszeggende mails! Je zal maar dealer zijn!
mijn probleem ds5: motortrillingen…valt dus nog mee!
volhouden! groeten, geerst

Profiel  
 
Arkenbout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 05-09-2013

Gepost: 06 januari 2014 10:37 PM
  [ # 13 ]

Doet me denken aan mijn Peugeot 307cc die ik 7 jaar geleden reed, ook een trillend stuur alsof er onbalans zou zijn. Peugeot heeft mij meer dan een jaar aan het lijntje gehouden met vergelijkbare verhalen. Kennelijk heeft PSA dit nog steeds niet onder controle. Mijn DS5 heeft er ook last, al is het minder als bij de Peugeot. Indertijd uiteindelijk de Peugeot na 1,5 jaar ingeruild op een Alfa, waar ik, ondanks alle waarschuwingen, nooit iets mee heb gehad.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 07 januari 2014 06:14 AM
  [ # 14 ]

Jammer om bovenstaande en andere negatieve ervaringen te moeten lezen. Wat ik mis is het nemen van verantwoordelijkheid door de dealer. Niet Citroen NL is je contractpartij, dat is de dealer. Hoe die het vervolgens oplost door eventueel compensatie vanuit importeur/fabrikant te krijgen zal mij de bekende rotzorg zijn.

Bij mijn DS 3 heb ik destijds als een van de eerste een nieuwe multiriem en toebehoren gekregen, ook al viel mijn auto niet onder de terugroep-actie;
Na 1 klacht over het navigatie/bluetooth systeem van mijn DS5 kreeg ik binnen een week te horen dat er een nieuwe unit besteld is, die wordt binnenkort ingebouwd.

Auto’s gaan kapot en ik ga zeker PSA niet verdedigen, mijn keuze voor het merk is een mix van ratio & emotie en ik weet (=ratio) dat de productkwaliteit van PSA niet altijd je van het is.

Wat ik eenieder derhalve bovenal gun is een dealer die tot het spreekwoordelijke gaatje gaat. Die blijft zoeken tot de oorzaak bekend is. Die ook al krijgt ‘ie geen bijloop vanuit importeur het probleem oplost. Die dealers zijn er.

Terug on topic: hoop voor je dat dealer binnenkort een tandje bijschakelt en het gaat oplossen!

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 januari 2014 09:38 AM
  [ # 15 ]

Ik vind het vooral jammer en ook wel wat vreemd dat we van de starter van dit topic nooit meer vernomen hebben of en hoe de klachten zijn opgelost….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook