hallo ik wil een nokkenas in mijn saxo 1.6 16 Valve bouwen die heel sterk onderin is wat raden jullie zoal aan welk merk en type nokkenas ? schriek vind ik persoonlijk wel zeer goed maar zou van iemand anders willen horen wat de beste type nokkenas is voor onderin sterk te worden . ( het is niet voor een baan auto )de motor wordt zwaar belast . groeten
Heel sterk onderin ga je niet behalen door een nokkenas.
Heel sterk onderin krijg je vooral door de bouw van de motor, de lange slag motor is het sterkst (hefboomwerking is het grootst)
Een Saxo heeft niet echt een lange slag motor, je kunt dus wel PK’s winnen door het vermogen op hogere toeren te behouden en of hem hoger in toeren te kunnen jagen.
Wil je power onderin moet je dus krukas aanpakken wat ze in het Engels dan een stroker motor noemen (bvb. S&S onderdelen bij Harley)
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Totaal aantal Berichten: 10729
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik zou dan een totaal ander type auto aanraden…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
hoog in toeren kan ik nu al rond de 8 a 9000 maar heb liever dat hij onderin sterker is dan dat ik hoog in toeren kan dus .
Die nokkenas gaat u niets helpen.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
dus jij zegt krukas bewerken en originele nokkenas er terug in dan ?
Dat is niet even te bewerken, daar moet een hele andere in, ook de drijfstangen en de zuigers.
Alleen voor een Saxo ga je dat niet vinden, zoals jantje1948 schrijft : andere auto om zulk project te doen….
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
zal toch met die motor moeten gebeuren een maat van me rijdt mij verloren met krak de zelfde motor en zelf een maat grotere banden nog ook dus er moet wel iets zijn dat die motors sterker onderin kan maken
maar dat zal dan nog even uitzoeken en testen worden ![]()
Totaal aantal Berichten: 10729
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dan zou ik eerst eens nagaan wat voor type motor dat precies is en wat er eventueel aan gemodificeerd is. Als het dezelfde is als die van jou zonder modificaties is het dus tijd om na te gaan of alles wel in goede staat cq goed afgesteld is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Andere versnellingsbak steken.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
paso schreef:Andere versnellingsbak steken.
zit krak de zelfde onder want we hebben ze samen opengehaald en er onder gehangen van de 2 en de zelfde dag er nog terug onder dus daar kan geen discussie over zijn ![]()
Al eens meegereden met je maat? Schakel jij hetzelfde als hij?
Je moet iets zoeken maar die power onderin is niet te koop, wel een bak met kortere overbrengingen wat een te kort aan power kan goed maken.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
paso schreef:Al eens meegereden met je maat? Schakel jij hetzelfde als hij?
Je moet iets zoeken maar die power onderin is niet te koop, wel een bak met kortere overbrengingen wat een te kort aan power kan goed maken.
al mee gereden, ja bak is krak dezelfde zelfde eind diff en zelfde overbrengingen van 1 en 2 en zo . daar zit het niet in en schakelen doen we nooit alleen van 1 naar 2 en dat gaat het niet maken hoor . maar ik zal wel wat gaan proberen dit moet lukken ik zeg niet dat het weet ik hoeveel NM zal opleveren maar meer als nu in elk geval ![]()

