Accu vervangen C4P
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 03 december 2013 09:43 PM

Is hier iemand die zelf al een accu vervangen heeft van een C4P ? Deze zit namelijk in een plastic omhulsel waarop ook nog zekeringen staan. De plus-klem kan ik lossen, de min-klem zal ook nog wel lukken (moeilijk bereikbaar), maar hoe krijg je het plastic ombulsel los ?

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 10 december 2013 09:21 PM
  [ # 1 ]

Toen ik starte vandaag ging het niet lekker… ik dacht accu. Voor de winter maar een nieuw maar ik heb de zelfde vraag… hoe te vervangen? Ik volg je topic

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 11 december 2013 12:24 AM
  [ # 2 ]

Na wat kijken en proberen heb ik vandaag een nieuwe accu gekocht (Varta Silver). Ik denk te weten hoe alles te demonteren valt en voer de vervanging ten laatste dit weekend uit. Ik probeer dan ook foto’s te nemen. Ik post dan wel het resultaat.

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 12 december 2013 10:27 PM
  [ # 3 ]

Het vervangen van de accu is infeite niet zo moeilijk als je weet hoe het moet :
1. +-klem losmaken. Dit is makkelijk met het hefboomsysteem.
2. plastic deksel verwijderen van de ‘computer’. Dit gebeurt twee lipjes opzij te duwen en is zeer eenvoudig.
3. maak de twee kabels aan de voorzijde van de computer los met een sleutel 13
4. verwijder de connector aan de voorzijde van de computer. Deze is verzegeld met een geel clipje dat ik beschadigd heb ... Nu, dit clipje is infeite niet nodig gezien de connector nog steeds vastgehouden wordt door een lipje. Dat lipje moet je indrukken ; dan kan je de connector naar beneden trekken.
5. verwijder de computer : dit is wat moeilijker. Er zijn twee lipjes : één aan de bovenzijde rechts en één aan de voorzijde van de batterij. Je verwijdert de computer door deze naar boven te schuiven. Nadien leg je die links van de accu op de motor (de kabels aan de achterzijde ervan laat je gewoon hangen).
6. er worden kabels aan de voorzijde van de behuizing van de accu vastgehouden met een plastic kabelklem. Deze kabelklem openmaken, de kabels er uit halen en gewoon laten liggen.
7. de behuizing van de accu losmaken. Dit gebeurt door met de vingertoppen van je twee handen de onderkant van de behuizing vast te nemen en de behuizing schuin naar boven en naar je toe te trekken. Er zijn links en rechts twee kliksystemen die de behuizing vasthouden.

Als dit niet lukt : stuur me dan maar een mailtje en ik bezorg wat foto’s die alles verduidelijken.

Profiel  
 
hennyw
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012

- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Gepost: 25 december 2013 04:47 PM
  [ # 4 ]

misschien met de foto’s een how to te maken aangezien de winter er aan komt en de accu’s zullen sneuvelen…..

Profiel  
 
hennyw
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012

- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Gepost: 25 mei 2015 02:26 PM
  [ # 5 ]

Hartelijk dank voor deze uitleg.
Zonder was het niet gelukt denk ik.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 25 november 2016 01:44 PM
  [ # 6 ]

Hoi,
Mijn accu gaat ook ten ziele, heb je nog foto’s toevallig?, wil het graag zelf doen..
Nog suggesties voor accu’s, de Varta Silver lijkt me goed, maar hoeveel ampere heb je nodig, ik heb de exclusive dus met de luchtvering moet wel een sterke hebben denk ik.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 07 december 2016 03:32 PM
  [ # 7 ]

Nou zit erin, ging super very good .......wat een verschil zeg. knuffel
Heb nu de Varta Silverline 63A, 610 koude start.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 11 december 2018 12:10 PM
  [ # 8 ]

Nou deze accu is waarschijnlijk ten ziele, waarschijnlijk te diep ontladen geweest (heeft te maken dat de sterkte te licht is voor de wagen)
Ik heb nu volgens de CitDoc’s een nieuwe accu besteld, de Varta E44 77Ah, deze staat ook omschreven als origineel.

De vorige accu heb ik op kenteken gekocht, dus dit is niet altijd goed (ben ik wel vanuit gegaan)
De nieuwe accu heeft een nachtje aan de druppelader gehangen (hij stond al snel op vol) en word er vandaag ingezet door een kennis.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook