2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Citroën C4 Storing Emissiesysteem
denbob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 10-06-2012

Gepost: 28 juni 2014 09:52 PM
  [ # 16 ]

Hallo,
Heb hetzelfde met mijn Picasso C4, 2.0 benzine (met LPG). (2008)
Bij rijden op benzine (motor nog koud , of na stilvallen van motor) valt de motor bij mij ook soms uit.
Altijd bij stationair toerental.
Maar : gebeurt dus altijd bijna altijd als ik vertraag, rond 10 km/u.
En de auto is met er ene met automatische versnellingsbak, een elektronisch bediende 6 versnellingen.
en met elektrische parkeerrem.

Dus wat gebeurt er ? Motor valt stil, handrem reageert hierop : aha, motor uit, dus handrem wordt aangetrokken.
Knap vervelend als je nog niet helemaal stil staat ...

Wat is er al gebeurd : batterij vervangen : OK, heeft wel wat verbeterd, maar probleem blijft toch.
nazicht bij LPG-installateur, LPG-installatie werkt perfect.

Wat ik ook herken : bij stilstand, draaiende motor, zakt het toerental soms pakweg 300 toeren, en heeft de motor moeite om terug op toeren te komen.

Mijn theorie : ik heb hetzelfde probleem als jullie, maar als ik op LPG rijd, is de motor veel gevoeliger aan dit probleem.

Heb ook die storing aan emmisiesysteem gehad. Reset in garage, nogmaals gehad, maar uit zichzelf verdwenen. Bij het volgend onderhoud vervangen ze ook de sensors aan de katalysator, want één van die sensors blijkt niet goed meer te werken. Storingsmeldingen werden ondertussen ook naar Citroën doorgestuurd. Die raadden aan om het inlaatspruistuk op lekken te controleren. Maar de auto was 2 weken daarvoor gekeurd, ook op gaslekken. Ben dus benieuwd wat de garage zal vinden…

Ik geef dit al eens door aan mijn garage, maar zal deze post van nabij blijven opvolgen. Hopelijk kan ik jullie of jullie mij nog goede tips geven !
mvg, Bob

Profiel  
 
Bart DHeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 03-07-2012

- Saxo 14sx automaat
- (Grand) C4 Picasso SX HDI 110 bmp/egmv6
Gepost: 07 juli 2014 05:11 PM
  [ # 17 ]

Hallo,

Heb gisteren de BSM eens bekeken en heb bemerkt dat er aan de grote zekeringen onderaan een olieachtige vloeistof hangt.Geel oranje olie.Precies olie die in een transfo of in een electrisch component zit.Volgens mij komt die olie vantussen de zekeringen.Kmoet dat eens rustg open doen en eerst die stekkers bovenaan de zekeringskast uittrekken alvorens de BSM volledig uit te bouwen.
Al een geluk dat olie een isolator is.

Heeft er iemand ervaring met een BSM uitbouwen of weet er iemand vanwaar die gele olie komt.Tis geen remolie,motorolie,of servoolie.Tussen de kleine zekeringen en de grote zekeringen zit nog een zwarte bak,die volgens mij de oorzaak is.

Help

Profiel  
 
Mr.Ed
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-09-2013

Gepost: 01 december 2017 01:22 PM
  [ # 18 ]

Hallo, Ik heb een C4 Grand Picasso uit 2007 op LPG.

Twee week geleden kreeg ik de storing !Emissiestoring. Naar de garage geweest, die hebben hem uitgelezen. Bleek melding te zijn vanuit de katalysator. Motor liep net als anders, daar kon ik geen verschil aan merken. Blijkbaar waren de uitlaatgassen even niet “schoon” genoeg. Was geen probleem, kon ik mee verder rijden. Om het op te lossen moet er een nieuwe katalysator in a 1100 euri…..

Aangezien de auto 272000 km er op heeft zitten en we komend volgend voorjaar wat anders willen kopen begrijp je dat we daar geen trek meer in hadden. Na reset kwam melding gisteren weer terug. Vermoedelijk weer de zelfde. Om de auto nu weer naar de garage te brengen om het zelfde verhaal aan te horen en weer 40 euro voor uitlezen + resetten te betalen trekt me ook niet. Daarom mijn vraag:

Kun je deze melding zelf ook resetten?
Misschien via een complexe knop/handel/pedaal bediening?
Weet iemand een oplossing of kan alleen de garage als de auto aan de computer hangt de boel resetten?

Groet
Eddy Cruiming

Profiel  
 
Snoek1968
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 18-01-2009

- BX 1.9 TZI
Gepost: 01 december 2017 01:49 PM
  [ # 19 ]

Zeer bekend probleem voor mij. Mijn beide C5’s regelmatig moeten resetten, middels de min-pool van de accu los te maken. Even wachten en weer vast zetten. Daarna wel e.e.a. in dashboard moeten bijstellen. Is geen garantie, maar het werkte bij mij wel.

Profiel  
 
Mr.Ed
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-09-2013

Gepost: 26 januari 2018 10:45 AM
  [ # 20 ]
Snoek1968 schreef:

Zeer bekend probleem voor mij. Mijn beide C5’s regelmatig moeten resetten, middels de min-pool van de accu los te maken. Even wachten en weer vast zetten. Daarna wel e.e.a. in dashboard moeten bijstellen. Is geen garantie, maar het werkte bij mij wel.

Ok, bedankt voor de tip. Heeft verder geen consequenties voor de boordcomputer behalve tijd etc. weer instellen?
Storing kwam dus na 2 weken weer terug, motor loopt nog steeds prima, niks aan te merken. zowel op benzine als LPG.

Eddy

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 26 januari 2018 11:28 AM
  [ # 21 ]

Ik weet niet of jullie nu bewust een onderhuids probleem met de kat als gevolg van een ander probleem onder het tapijt willen werken voor de volgende eigenaar, en/of welke motoren het betreft, maar als het echt aan de lambda sondes ligt, kijk eens hier:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/235007/

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 26 januari 2018 03:18 PM
  [ # 22 ]

@Mr.Ed,
Ik heb een Lexia in bezit die mag je wel gebruiken om hem te restten, kost het je geen 40 eurie.
Ik heb ook een simpele obd plug die je kan koppelen met een Android device, misschien dat het daar mee lukt, dan zou je die kunnen aanschaffen voor zolang je de auto nog hebt.
Als er een andere auto komt, word het dan weer een Citroën dan kun je overwegen om ook een Lexia aan te schaffen.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Freekenstein
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-2023

Gepost: 30 januari 2023 08:41 AM
  [ # 23 ]

Geen idee of een topic-kick van 4 jaar gewaardeerd wordt…

Maar ik ben sinds een week eigenaar van een C4 van 2009 met een 1600 vti-motor.
En sinds dit weekend ook eigenaar van een storing emissiesysteem. Symptomen zijn een bokkende motor, minder vermogen en zo nu en dan bij afremmen voor bijvoorbeeld een verkeerlicht op rood een afslaande motor.

Ga zo de verkoper bellen (heb 3 maanden garantie, voor wat het waard is) en dan maar eens overleggen wat te doen.

Nu zit die verkoper in Bemmel (ruim 100 km rijden voor mij), en in Hengelo (Ov.) zit een garage die zichzelf als Citroën specialist betiteld (Garage Lubbers, aangesloten bij PCA).

To be continued…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 januari 2023 08:57 AM
  [ # 24 ]
Freekenstein schreef:

een 1600 vti-motor

Leesvoer. https://sites.google.com/view/bjgdiagnostics/prince-motoren/ep3-ep6-vti

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Freekenstein
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-2023

Gepost: 02 februari 2023 09:33 AM
  [ # 25 ]

As we speak wordt er een nieuwe bobine gemonteerd.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 februari 2023 09:53 AM
  [ # 26 ]

Een VTi heeft er 4, per cilinder 1.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Freekenstein
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-2023

Gepost: 02 februari 2023 10:07 AM
  [ # 27 ]

Er was er maar een defect. En ja, ik snap dat de andere drie dan binnenkort ook de geest kunnen geven
Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 februari 2023 10:33 AM
  [ # 28 ]

Het is dus opgelost?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Freekenstein
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-2023

Gepost: 02 februari 2023 11:14 AM
  [ # 29 ]

Inderdaad. Motor loopt weer als een zonnetje.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 februari 2023 11:22 AM
  [ # 30 ]

Alle foutmeldingen ook even laten wissen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook