Startproblemen Xantia V6
Dick Willemsen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

- Xantia V6 Exclusive
Gepost: 16 december 2013 11:18 PM

Een merkwaardig probleem. Enige tijd geleden, bij een inhaalmanoeuvre waarbij ik even lekker doortrok naar de 200 km (het blijft een fantastische auto, de Xantia V6!) sloeg opeens de motor af. Naar de vluchtstrook waar ik in eerste instantie de auto niet gestart kreeg. Dat lukte na een minuut of 10 wachten. De auto thuis in de garage gezet, in de hoop dat het vanzelf over zou gaan. Niet dus, na een paar dagen weer eens gestart maar dat lukte niet. Accu was snel leeg. Omdat het een oude accu betrof er maar een nieuwe ingezet. Maar ook nu krijg ik de auto niet gestart. Bij zowel de reguliere als de reserve sleutel knippert het sleutellampje op het dashboard en is er een pieptoon. De startmotor draait gewoon rond, maar daar blijft het bij. Iemand een idee wat er aan de hand is?

Profiel  

Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1360

- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
Gepost: 17 december 2013 01:45 PM
  [ # 1 ]

Door het knipperen en piepen lijkt het wel alsof de sleutel niet herkend word. De gewone controles zou ik in ieder geval uitvoeren, dus benzinetoevoer door slang lostrekken tijdens starten, plus bougievonk controleren. En dan daarna natuurlijk aan de Lexia hangen om eventuele fouten te kunnen uitlezen.

Adri

Profiel  

Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71

Gepost: 17 december 2013 02:07 PM
  [ # 2 ]

helaas kun je het niet controleren van die punten, het is een startonderbreker;)

Heb je al geprobeerd om de stappen langzaam te doen? sleutel erin, eerst op contact(lampje uit?) dan starten, werkt dat niet, dan de reserve sleutel proberen, werkt dat ook niet, dan is de ontvanger waarschijnljk op de auto stuk, werkt de reserve sleutel wel, dan is de transponder in de sleutel niet fris.

Profiel  

Breeze
> 1300 berichten

Gepost: 17 december 2013 02:28 PM
  [ # 3 ]

LOL, ja dat was een denkfout van mij. De benzinetoevoercheck kan trouwens wel, op de startmotor.

Adri

Profiel  

Breeze
> 1300 berichten

Gepost: 17 december 2013 08:52 PM
  [ # 4 ]

Het geheugen wordt wat roestig. Afgelopen zaterdag nog de truc gedaan met een Peu 304. Starten op een accu met voldoende lading en capaciteit en ziet: een mooie vonk en een flinke scheut peut.

Maar met een startonderbreker in werking zal dat wellicht geen vonken opleveren.

Adri

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook