Afbladeren deurgreep (klink) C8
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 december 2013 10:30 PM

Ben blijkbaar niet de enige die dat voor heeft op z’n C8 vandaar een apart topic.

Wie heeft de deurgrepen al ooit gedemonteerd?
Was vandaag net voor het donker werd buiten nog even bezig maar verder dan binnenbekleding loshalen kwam ik niet.
De binnenbekleding is zo moeilijk niet ; paneel ruit bediening omhoog wippen en loskoppelen, met een schroevendraaier door dat gat kun je het stangetje van de binnengreep loswippen,  in het bakje van de armsteun verstopt onder een dopje een parker, een parker verstopt achter de reflector en verder rondom een paar parkers, voorts zit de bekleding er met plastiek clipjes op dus lostrekken en dan beetje omhoog duwen (bij het kleine ruitje-venster zit een haak waar hij op hangt), dan de speaker en de verlichting onderaan loshalen.
Maar hoe ga ik dan verder? Moet ik het slot losvijzen?

De achterste greep op de val heb ik reeds gedaan ;
Bekleding loshalen, links en rechts telkens 2 parkers op de zijkant, bij de lus om de val dicht te trekken op het vlakke deel ook 2 parkers, de mogelijkheid is er om nog 2 extra parkers te hebben zowel links als rechts op het vlakke deel maar bij mij zaten die er niet in.
Dan de greep zelf, 3 stuks M6 moer maar je hebt ofwel een pijpsleutel van 10mm ofwel een lange dop + verlengstuk nodig want de moeren zitten op een lang draadeinde en diep in de deur.
Bij mij kwam er een draadeind los uit de plastiek greep, ik heb in de plastiek greep even een schroefdraadtap M6 gebruikt en een nieuw draadeind (afgezaagde schroef) geplaatst met loctide.

Bewerken van de greep.
LET OP : GEVAARLIJK, de chroomlaag is als een scheermesje.
Ik heb ervoor gekozen om de chroomlaag er volledig af te halen ipv. bij polyesteren en schuren.
Met een stanleymes met de wisselmesjes (breekmes is hier volledig af te raden) heb ik mlet engelengeduld telkens een beetje chroom losgeplukt en dan met een langebektang (punttang) de chroom vastgegrepen en los getrokken.
1uur werk.
Resultaat een haast onbeschadigd stuk plastiek.
Met een fijn schuurblokje even opgefrist.

Ontvet met remreiniger (tast geen plastiek aan en reinigd super)
Met motip bumperlak gespoten
10 minuten later met motip primer in een paar keer een dikke laag aangebracht (ben minder voor de filler)
Uurtje laten drogen boven de verwarming en opgefrist met Scotch-Brite™ rood

overspoten met motip steel wheel, paar minuutjes laten drogen, overspoten met blanke lak (dik in een paar lagen)
Nachtje laten doorharden en terug gemonteerd.

Morgen overdag zal ik een foto nemen.


Maar hoe komen die voorste deurgrepen eraf?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 februari 2014 12:27 PM
  [ # 1 ]

http://s9.photobucket.com/user/pasojo/library/?sort=3&page=1
onder het album C8 kunnen jullie de foto’s van de achterste deurgreep zien.
Ben er best blij mee maar krijg de deurgrepen aan de zijkant er niet af dus graag nog een oproep of iemand weet hoe het zit.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook