Totaal aantal Berichten: 16
- BX 16 TGI Break
- BX 19 tgi Break
- ZX 1.6 Aura
- Xantia 1.8 sx
- C4 (2004-heden) berline 1.6 automaat
- (Grand) C4 Picasso Picasso Automaat 1,6
In de Scandinavische landen is men verplicht om overdag verlichting te voeren. Bij wegrijden vergeet ik dat regelmatig. Is het mogelijk om de automatische verlichting van mijn C4 voor de gek te houden, door de lichtsensor af te plakken? Indien mogelijk, waar zit die sensor?
Alvast bedankt voor jullie tips.
2CV, Visa 11RE, BX 16 Break, BX 19 Break, ZX 1,6 Aura, Xantia 1,8, Scenic 2.0 (sorry!), ZX 1,8 Aura, Xsara I 1,6, Xsara II 1,6 Break, C4 Berline 1.6 aut
Je kan gewoon even langs de dealer rijden om standverlichting te laten activeren. Dan gaat het aan als de motor draait.
Sensor afplakken kan wel, maar is wel een lapmiddel.
Ik was al blij als de verlichting het deed met de C4…...
Zo erg?
Drama die auto .... ik had een 1.6 HDI uit 2006….kocht ik met 95,000 km…. Citroen Amsterdam….eerste vakantie paar maanden later stond ik stil in Frankrijk….2x “gerepareerd in La Douche France…week vakantie naar de kloten….uiteindelijk bijna 3 jaar in gereden…de laatste 6 maanden waren een hel…..stond om de haverklap stil….tig meldingen…steeds resetten…knettergek werd ik ervan…..deze auto’s gaan rond de 200.000 km allemaal problemen geven…. zijn rond die kmstand echt gevoelig voor storingen….de auto is altijd goed onderhouden, daar heeft het niet aan gelegen. Misschien had ik een maandag ochtend exemplaar….
Peter

Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
René schreef:Je kan gewoon even langs de dealer rijden om standverlichting te laten activeren.
Oftewel “appelverlichting”
Totaal overbodige reactie….. maar ik vind het zo’n mooi woord
Tijd voor de Dikke van Dalen…....er staan gekkere woorden in…....