








Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Heren,
de restauratie van mijn DS vordert aardig. Bijna al het laswerk aan het chassis is klaar en ze zal binnenkort dus in de zwarte lak gaan. Nu ben ik benieuwd wat de kleurcode hiervan is (weet iemand dat?) en hoe anderen dit aangepakt hebben. Ik wil de bodem namelijk met de hand schilderen in plaats van spuiten, om zo de lak wat dikker aan te brengen en omdat het nu voor mij wat makkelijker werken is (zie foto). Moet ik eerst een autolak aanbrengen voordat ik RX10 eroverheen schilder of kan ik de RX10 gewoon op de epoxyprimer aanbrengen? Wat is jullie ervaring?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
RX10 is overschilderbaar,en kan ook direct op de epoxy.
Maar mooier is alles eerst in de zwarte lak,en dan niet in 1 keer dik,maar meerder dunne lagen.
Met de kwast is goed te doen(beter dan spuiten)
Zo krijg je ook de maximale hechting op de epoxy.
Dit omdat je eventueel stof wat er nog zit door de verf mengt en er niet ” tussen” spuit.
Persoonlijk zou ik inplaats van de RX producten liever het rijtje van de ML gebruiken.
Mijn ervaring is dat de RX te hard wordt en loslaat ook de RX 5 wordt schilferig ( lijkt wel of de lijn olie eruit loopt).
Ziet er voor de rest goed uit
Meer foto’s zijn altijd leuk.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Je bent niet de enige die niet tevreden is over de RX producten. Ik lees van zeer ervaren restaurateurs dat ze het niet meer gebruiken. Ik heb het nooit gebruikt dus ik weet niet waar ik het over heb, maar ik lees veel en graag.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik lees ook wel eens dat ze lagervet mengen( volgens mij ben jij dan Han s)
En vervolgen verwarmen en dan in alle holle ruimten en vels randen spuiten.
Moet zeggen hier ben ik nog het meest van gecharmeerd.
Dit omdat vet altijd vet blijft,water of geen water.
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een soort Mike Sanders fett
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb nu een tweezits cabrio die ook berucht is om zijn roestgevoeligheid op bepaalde plekken. Daar heb ik alle aangetaste delen nieuw ingelast en ik heb bij de Action een pot of tien vaseline gehaald. Ik heb een oude juspan op een kookplaatje gezet, daar de vaseline in met een net zo grote hoeveelheid rood doorsmeervet, de temperatuurmeter er in en de hele boel op rond 120 a 130 graden C.
In de instapdorpel van die auto zitten onder de sierplaat een aantal gaatjes, net als in de koker van de DS, heeft ook onder de vloerbedekking een aantal gaten.
Het hete vet in een SATA drukbekerspuit gegoten, de spuitlans er op geklikt en die hele kokerbalk plus andere holle ruimten vol gespoten met vet. Bakjes er onder voor het lekken en na afkoeling de endoscoop er in om te kijken. De hele zooi is spekvet daar binnen en dat roest nooit meer.
Maar dat is dus de binnenkant, de buiten en onderkant heb ik eerst waar nodig in de zinkprimer gespoten en daar overheen een aantal lagen van die Motip zwarte herrie voor de onderzijde van automobielen. Dat is er in bussen voor de spuit, is wat vloeibaarder dan de bussen welke voor de kwast zijn bedoeld. Ik heb ook nog een grote jerrycan met koolteer, zoals dat voor polderschuiten werd gebruikt, maar dat is verboden en stinkt als een bunzing.
Roest bestrijden doe ik met vet en dat komt omdat ik als garagehulpje al doorhad dat die lekkende Engelse auto’s (in de jaren 50) op de plekken waar ze vet waren geworden helemaal nog als nieuw waren, terwijl de koplampen op straat vielen van de roest.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Dank jullie voor de tip om geen RX te gebruiken. Even terug naar de chassislak, want dat moet eerst gebeuren. Welke kleurcode kan ik hanteren en is het noodzaak om de verf bij een autolak speciaalzaak te halen? Wat hebben jullie hiervoor gebruikt?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooiste is natuurlijk een 2 K lak.
Zal even kijken voor het nummer.
Nummer kan ik zo niet vinden,maar zal eens vragen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
AC 200 glans.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Voor de mehari 4x4 heb ik de draagarmen geverfd met POR15.
Soort van super verf. Echt enorm tevreden over. Je krijgt het er ook niet meer vanaf, alleen met een slijptol.
Niet gebruiken in gesloten ruimtes etc. Dat schepte meteen al vertouwen
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Zwart is RAL 9005.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Wat is da precies POR 15 en waar heb je dat gehaald?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
google!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is deze ook voor over de epoxy geschikt?
Ik zou een goede 2 K lak gebruiken,en dan waar nodig in de ML en aanverwante.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
POR15 is keihard. Zou ik niet gebruiken op carroserie delen die kunnen vervormen, dan barst de lak.
Op andere delen zoals assen etc.. is dat best prima.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
F.SvM schreef:Is deze ook voor over de epoxy geschikt?
Ik zou een goede 2 K lak gebruiken,en dan waar nodig in de ML en aanverwante.VgF
Naar mijn mening de enige juiste behandeling. En op de onderzijde vd bodem flexibele coating als afwerklaag (dus na de 2K lak) en in de wielkasten en holle ruimtes Dinitrol systeem/ Mike Sanders of soortgelijke systemen.