35 van de 54
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 03 juli 2017 11:20 AM
  [ # 511 ]

ABS lampje maar even verwijderd en vandaag APK goedgekeurd. Dus weer streetlegal.
nieuwe nummerborden komen eerdaags.

Die ABS ga ik natuurlijk nog wel maken , ik rijd voorlopig toch niet met de auto, hij gaat vanmiddag weer de werkplaats in.
Sowiezo krijgt ie nu eerst verse motorolie en bakolie.

Volgende week vrijdag op vakantie met de HY.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 03 juli 2017 11:19 PM
  [ # 512 ]

Lekker bijdehand. Wink

Hier http://www.autoservicejoure.nl/index.php?action=home&lang=NL zijn ze gespecialiseerd in ABS

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 juli 2017 02:14 PM
  [ # 513 ]

beetje uit de buurt….

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 05 juli 2017 01:08 AM
  [ # 515 ]
Gert-Jan Brink schreef:

beetje uit de buurt….

Laat je ze toch opsturen, als het echt er op aan komt geef je maar een seintje…

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 juli 2017 09:26 AM
  [ # 516 ]

ok bedankt voor het aanbod.

Gisteren ineens LHM lekkage bij de bruine achter. Het bleek gelukkig dat het slechts een losgeschoten retourslangetje vd hoogteregulator was. Slangetje ingekort en probleem verholpen. Gelijk even de voorraadbol vervangen die was zo plat dat ik zonder draaiende motor na een paar minuten al geen remmen meer had. Ik had nog een reserve liggen.

Bij de zilveren de motorolie en filter vervangen en de voorremmen gebleed. Kwam ook hier bruine LHM uit.
De strip op de achterklep had over de helft bloemkolen dus die maar verwijderd. Ik wilde de hele strip kaalmaken om hem te spuiten maar waar het alustripje en de plastisbeschermlaag nog in takt is is het niet te doen dit te verwijderen zonder geweld, dus niet op de auto. Hoe verwijder je die strip zodat je hem weer kan gebruiken? ik wil hem spuiten.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 05 juli 2017 10:38 AM
  [ # 517 ]

Die strip zit geklikt ( althans bij de 2 ) ...
Met een platte schroevendraaier er voorzichtig uitwippen , maar als die nog nooit verwijderd is kan dat goed vast zitten Wink

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 juli 2017 01:37 PM
  [ # 518 ]

heb em eruit. thanks

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 juli 2017 04:33 PM
  [ # 519 ]

en de strip gespoten en weer teruggeplaatst

eergisteren mooi weer dus maar ff een sfeerplaatje:

vandaag nieuwe platen gehaald en erop geschroeft. spoiler voor moet nog wel even gefatsoeneerd worden.



Ik bemerk een raar irritant ding, achterin boven de achterpassagiers zit er een losse plaat tussen hemel en dak en bij rijden over oneffenheden resoneert die tegen het dak. Knap irritant. iemand ervaring mee?

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 08 juli 2017 09:56 PM
  [ # 520 ]

Mooie foto’s Smile

Het is een ‘kwaaltje’ van de break.
Veel breaks hebben deze rammel, variërend van soms net hoorbaar tot zwaar irritant.
Mijne heeft het ook, vooral als de zon er op heeft gestaan.

Ik vermoed dat het een draadbundel is die met kit aan het dak heeft gezeten en als een uitgeharde plak is losgeraakt en nu tegen het plaatwerk resoneert. Het lijkt linksboven de achterbank te zitten.

Staat op mijn to do lijstje. Als je me niet voor bent zal ik de resultaten hier posten.

Mvg. Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 09 juli 2017 11:30 AM
  [ # 521 ]
Gert-Jan Brink schreef:

Ik bemerk een raar irritant ding, achterin boven de achterpassagiers zit er een losse plaat tussen hemel en dak en bij rijden over oneffenheden resoneert die tegen het dak. Knap irritant. iemand ervaring mee?

Had de break van m’n vader ook, nooit achter gekomen wat het was. Prachtige foto trouwens, zo bij het water!

doei

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 juli 2017 08:25 PM
  [ # 522 ]

Het is een plaat ijzer tussen dak en hemel. Er zit een bobbel daar in de hemel. Was makkelijk te vinden maar om het te verhelpen moet de hemel gedeeltelijk los. Dan kit of isolatie ertussen. Komt na de vakantie wel een keer.

Vraag me af of het een type 2 kwaal is. Ik heb nu 3 type 1 breaks achter elkaar gehad en deden het niet.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 10 juli 2017 07:21 PM
  [ # 523 ]

Vandaag mn 99er break de 99000 km laten passeren.

Om het te vieren ging het zij-airbaglampje branden.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 juli 2017 11:37 AM
  [ # 524 ]

nieuwe multimeter gekocht en de ABS sensoren doorgemeten. Rechtsvoor is klaarblijkelijk stuk, die geeft slecht 200 ohm. de andere 3 circa 1060 ohm. Dus daar moet een andere voor komen.

Airbaglampje is vandaag weer uit maar ik weeet het problem te vinden en te verhelpen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 13 juli 2017 10:01 PM
  [ # 525 ]

Vreemd, 200 ohm, je zou een oneindige weerstand verwachten bij een breuk in de spoel, bij 200 ohm zou de spoel intern kortgesloten zijn, kan natuurlijk maar wel vreemd.

Profiel  
 
 
35 van de 54
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook