46 van de 48
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende > 
   
Xantia’s in Noorwegen
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1327
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 02 februari 2019 08:17 PM
  [ # 676 ]

Is dat een kwestie van schoonmaken?
Weet iemand of een stappenmotor van een 2.0 gelijk is aan die van een 1.8 ?

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1327
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 februari 2019 02:47 PM
  [ # 677 ]

zo , na vervangen remslang en stabistangetje vandaag door de APK. We kunnen weer 2 jaar vooruit.
om het te vieren kreeg mn Xantia vandaag verse olie en filter.


Vervangen vd remslang was nog een hele bevalling. De koppeling remleiding/remslang zat zo goed vastgerot dat ik uiteindelijk besloot het hele ophangspunt maar van de auto af te slijpen. Daarna was het in de bankschroef een fluitje van een cent om de boel te demonteren.
Alleen jammer dat mn slijptol uitschoot en de remleiding doormidden sleep….Gelukkig is die remslang lang genoeg en een maat van me had gelukkig een apparaatje om er een nieuwe trompet aan te flensen. Moest de leiding natuurlijk wel onder de auto vandaan. Los vh ABS blok ging goed maar hij zat vast met allerlei onmogelijk plastic klemmetjes. En je ontkomt er niet aan om hem te verbuigen om hem te demonteren. Gaat natuurlijk nooit meer terug in model en in alle plastic klemmetje. Maar goed hij zit en is dicht. Ophangpunt weer aan de auto vastgelast, tectyl erover en niemand die het ziet.

Ik wil de andere kant ook vervangen al was die geen APK afkeur. Maar ik wacht wel lekker tot vd zomer.


Stappenmotor en gasklephuis schoongemaakt maar hij wil koud stationair nog niet blijven lopen. Na 1-2 minuten wel.
Ik heb de motor zonder luchtfilter laten lopen en het viel me op dat hij als hij in toeren zakt onder de 1000 rpm hij ineens astma krijgt, hij haalt als het ware adem door een rietje en slaat af. Een heel erg sterk zuigen geluid dus.

Dit doet ie niet boven de 1000 rpm en als hij niet meer heel koud is loopt ie wel stationair en maakt dit geluid ook niet.
Het is net alsof zn lucht afgeknepen wordt.

Als dit de MAP sensor is , kun je die schoonmaken en waar vind ik dat ding?

weet iemand of een stappenmotor van een 2 liter en die van een 1,8 liter hetzelfde zijn?

 

 

 

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Feije
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1019
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 06 februari 2019 04:32 PM
  [ # 678 ]

Nee die zijn niet hetzelfde, maar ze zijn geloof ik wel makkelijk nieuw te vinden. Volgens mij moet je onderdeelnr 1920 V7 of 1920 4X hebben, afhankelijk van of je een plastic of aluminium gasklephuis hebt.
Zit die MAP-sensor niet ergens achteraan bovenop het gasklephuis?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1019
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 06 februari 2019 05:09 PM
  [ # 679 ]


Dit zou het gasklephuis van een 1.8 moeten zijn. Volgens mij is de MAP-sensor dat zwarte ding dat er hier bovenop zit. Pic heb ik even geleend van 2dehands.be trouwens.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
trxke
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1070
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
Gepost: 06 februari 2019 08:10 PM
  [ # 680 ]

De mapsensor zit volgens mij onderaan het inlaatspruitstuk, je kan hem bijna niet zien maar demonteren gaat wel ” op de tast”.
In dat gasklephuis zit de stappenmotor, gasklepsensor en luchttemperatuursensor.
Die laatste zou wel eens het probleem kunnen zijn.
Maar kan je de Xantia niet aan de Lexia hangen? Dan moet het toch snel duidelijk worden wat het probleem is lijkt mij.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1327
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 februari 2019 08:18 AM
  [ # 681 ]

bedankt voor de feedback. Ik heb hier helaas geen lexia. Zal de Citroendealer eens vragen.

Ik zal de tempsensor vervangen , lijkt me dat die wel hetzelfde is als bij een 2 liter. Ik heb namelijk reserveonderdelen liggen van een 2 liter.


Helpt dat niet dan zal ik me gaan verdiepen in de MAP sensor.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1327
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 februari 2019 08:21 AM
  [ # 682 ]

Gisteren de luchtsensor vervangen maar geen resultaat, Hij loopt koud of warm niet stationair Direct na het starten.
Na even helpen met een beetje gas bijgeven is het probleem weg.
Vanmorgen starten en lopen om na 10 seconden stationair toch weer af te slaan.


Ik vermoed toch de stappenmotor. ik zie op Ebay dat de stappenmotors verkocht worden voor Citroen Xantia 1,8-2.0.
dus ze zouden gelijk moeten zijn.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5475
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 08 februari 2019 03:03 PM
  [ # 683 ]

Blijft de motor met iets gas bijgeven wel lopen als hij koud is? Ik heb dat probleem ook gehad en toen de gasklep met behulp van de gaskabel een miniem stukje open gezet. Zelfs zodanig dat het toerental niet verhoogd werd. Daarmee liep die auto toen prima.

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7601
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 08 februari 2019 04:14 PM
  [ # 684 ]

Ik heb hier nog een nieuwe stappenmotor liggen voor een 2.0. Maar ik neem aan dat je momenteel in Noorwegen zit?
Nieuw kosten ze nog geen 2 tientjes!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7601
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 08 februari 2019 04:53 PM
  [ # 685 ]

Toen ik nog even teruglas viel me op dat het horten en stoten niet bij stationair was, maar bij rijden op een rotonde. De stappenmotor regelt alleen bij stationair de luchttoevoer; het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat die het is. Misschien de koelvloeistoftemperatuursensor of ergens een slechte verbinding?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1327
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 februari 2019 08:02 PM
  [ # 686 ]

Vandaag een andere stappenmotor gemonteerd. Probleem blijft al is de dynamiek wel anders. De ene keer loopt ie netjes stationair, een andere keer niet.Koud of warm maakt niet uit. Soms loopt ie netjes stationair om na een poosje toch in toeren op en neer te gaan. Ik zal de computer nog even resetten na het weekend.
Schokken op de rotonde kwam nadat ik moest stoppen. Hij sloeg toen af en wilde niet blijven lopen na starten.Moest toen iedere 10 meter op nieuw starten.
Na accu loshalen en vastmaken deed hij het weer.


Ea gebeurde kort na de APK, daarvoor geen probleem.
Zal eens kijken wat een stappenmotor hier kost.

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1327
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 februari 2019 02:39 PM
  [ # 687 ]

al van alles geprobeerd maar probleem nog steeds niet over. Gisteren maar eens het throttlehuis compleet met sensoren dat ik had liggen van een 2.0 liter gemonteerd maar daar liep ie niet lekker op. (was wishful thinking) wel mpoi stationair maar verder zachtjes horten en stoten. niet echt lekker mee te rijden. Dus vandaag het oude throttlehuis maar weer gemonteerd , alleen met de TPs sensor van de 2.0 liter. Dat onderdeelnummer was gelijk en dat was de enige sensor op het throttlehuis dat ik nog noet geprobeerd had te vervangen.


Probleem is nog niet over maar er is mee te rijden. Na het starten moet ik hem een beetje helpen met een beetje gas bij geven maar daarna kan hij het zelf. Hij slaat ook niet meer af en rijdt normaal.

Ik vermoed toch de stappenmotor

Na verwijderen throttlehuis vond ik overigens nog wel een draad met groene stekker eraan die los onder het inlaatspruitstuk ligt. Ik geloof dat ik de MAPsensor wel zag zitten met een witte stekker eraan. Weet iemand waar die groene stekker voor is of is dat weer zon loos ding?


Ik heb overigens voor de lol eens zon plug-in apparaatje besteld waar ze opå Facebook zon reklame voor maken. Die zou met je Smartphone kunnen kommuniseren mbt foutcodes. Benieuwd of dat op een Xantia werkt. Zou voor alle autos na 1996 zijn.

 

HY 1964 “DUbbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5475
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 20 februari 2019 02:47 PM
  [ # 688 ]

OBDII readers zijn er te kust en te keur. Vermoedelijk heb je een ELM 327 kloon gekocht, die het dan wel, dan niet doen. Voor het eigenlijke foutcode lezen gebruik ik Torque Pro, er is ook een gratis versie van (app store). Voor mijn Volvo’s met OBD 1.5 (OBDII stekker, maar iets ander protocol) heb ik een Volvo specifieke app (lang leve de ITC enthousiastelingen) en dat werkt super. Je zou eens kunnen neuzen of iemand al eens zoiets voor Citroëns heeft gemaakt.

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 147
Geregistreerd: 02-05-2006

- Xantia 1.8 16 v
Gepost: 20 februari 2019 03:14 PM
  [ # 689 ]

Nadat ik een nieuwe stappen motorgeplaatst had sloeg hij s ochtends na vier maanden weer af.
Er was niets van vervuiling te zien. Ik heb hem ingespoten met WD40 loopt nu al 3 jaar goed.

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 20 februari 2019 05:06 PM
  [ # 690 ]

Ik heb bij een Peugeot Partner ook een dergelijk probleem gehad. Bleef stationair niet lopen.
Alleen met de airco aan dan doet hij het goed. Dus bij een iets zwaardere belasting.
Omdat mijn ouders de airco altijd aan hebben, heb ik er verder niet naar gezocht.

Profiel  
 
 
46 van de 48
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook