49 van de 51
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende > 
   
Xantia’s in Noorwegen
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5132
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 februari 2020 09:16 PM
  [ # 721 ]

Tank je daar ook E10?
Onze Picasso van ‘99 gaat stationair hoog-laag lopen.
BP Ultimate getankt (E0)en het is over…
Wil niet zeggen dat E10 de oorzaak is maar misschien een keer het proberen waard als je nu alcohol tankt?

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 februari 2020 09:15 AM
  [ # 722 ]

nee hier is alles nog BF 95 (Blyfrei)
ik probeer nu even wat anders,  ik wacht nu na contact aanzetten ff met starten totdat de pomp stopt. Lijkt te helpen, dus misschien is de pomp gaar aan het worden of heb ik ergens een lek dat de benzinedruk wegvalt…

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 03 april 2020 04:12 PM
  [ # 723 ]

Bleek een slechte aarding op de accu te zijn. Hij wou ineens niet meer starten, accu leeg.
Accu thuis opgeladen , 12,5 volt op de accu gemeten maar 9 volt op de kabels. afijn, de boel schoon gemaakt en probleem over.

ik kreeg de laatste weken en wat meer sportief geluid uit de auto. Bij nadere inspectie bleek de flens van de uitlaatpijp achteraan doorgeroest.
Ik dacht eerst dat het nog wel meeviel

maar met een beetje kracht zetten bleek de flens wel errug krokant aan de bovenkant.


Ik had nog een uitlaatdeel liggen met een goede flens, dus pijp midden onder de auto doorgezaagd , oude flens eraf en andere flens eraan gelast.
De 2 helften van de buis vervolgens met een flinke 55mm buisklem vastgezet. Die hadden ze gelukkig standaard bij de automateriaalzaak op voorraad liggen.

We kunnen weer

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 oktober 2020 07:54 AM
  [ # 724 ]

de aircopomp in mn Xantia maakt herrie. Zijn die dingen te reviseren of beter een andere monteren? Hij heeft er pas 130.000 km opzitten. Is die van een 2 liter uit 2000 hetzelfde als van een 1.8 uit 1999?

nooit aan aircos gewerkt, moet je eerst de druk eraf halen, en zo ja hoe doe je dat?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24428
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 oktober 2020 08:07 AM
  [ # 725 ]

Ja de druk moet eraf maar dat mag je niet zomaar in de buitenlucht lozen!!
Een airco specialist kan je systeem drukloos maken en vangt de R134 ( oid) gassen op.
Geen idee of een pomp te reviseren is. Ik heb een immitatie sanden in de US gekocht voor 350 euro voor de SM.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 oktober 2020 08:23 AM
  [ # 726 ]

ok, ik heb heb 2 liter sloop Xantia staan, van daar de vraag. Ik ga wel kijken voor een losse pomp en laat hem wel vervangen. Moet toch gevuld worden en dat kan ik niet zelf.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
marcopr69
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 28 oktober 2020 02:31 PM
  [ # 727 ]

Het gas erin is tamelijk giftig en erg slecht voor het milieu.
Als je hem zelf demonteert ga er niet al te dicht op staan inademen als je de leiding drukloos maakt.
En doe dit buiten.
Maar als keurige import Noor zoals ok je ken ga je natuurlijk met allebei de Xantia’s naar de aircoboer om dit te laten doen.

Laat gelijk de condensor vervangen, kost weinig als ze er toch mee bezig zijn.
Revisie is vrij duur, je kan bij onverhoopt gebrek aan een goede pomp beter een nieuwe aanschaffen. Er is wel veel prijsverschil tussen leveranciers en merken.

 

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24428
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 oktober 2020 02:47 PM
  [ # 728 ]

Als je de condensor vervangt moet je eigenlijk ook de droger vernieuwen en als er onverhoopt nieuw ( ander type) gas in moet, moet er ook andere olie in.
De aircoboer weet dat wel. Het liefst heb je R12 erin maar dat is eigenlijk nergens meer toegestaan.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 oktober 2020 02:48 PM
  [ # 729 ]

ben net ff bij mn lokale garage geweest. Hij gaf me de tip om eerst eens het riemwiel te vervangen, kan zijn dat die het lawaai maakt

met men sloopauto naar de garage is geen optie, al is het maar 2 km.. Door een LHM lek is het LHM systeem leeg en ik zou er er een tijdelijk kenteken voor moeten halen. Na demontage aircopomp is ie natuurlijk helemaal niet meer te verplaatsen. Zonder Airco pomp ook geen aangedreven HDpomp, dus geen remmen vering en stuurbekrachtiging.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 oktober 2020 03:34 PM
  [ # 730 ]

denk om toch maar een nieuwe compressor te kopen,ding is per slot van rekening 20 jaar oud.

veel aanbod, wat is een goed merk?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5560
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 28 oktober 2020 03:48 PM
  [ # 731 ]
Profiel  
 
Feije
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1222
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 28 oktober 2020 04:36 PM
  [ # 732 ]
bogaard77 schreef:

Het liefst heb je R12 erin maar dat is eigenlijk nergens meer toegestaan.

Welnee, daar is bij mijn weten geen enkele Xantia mee geleverd. Hooguit een enkele 1A, maar volgens mij zelfs die niet. Voor zover ik weet hadden ze allemaal al R134a. Andere Citroëns, zoals de XM en ZX, gingen daar in ‘93 ook al op over.

Compressors van een 1.8 en 2.0 zijn volgens mij gewoon hetzelfde of in ieder geval uitwisselbaar. Nieuw kan natuurlijk ook als je in een positie zit om het geld eraan uit te (willen) geven. Nissens is inderdaad zeker wel een goed merk, Sanden is volgens mij origineel wel geleverd in de Xantia en zou dus goed moeten zijn. Valeo zou ik ook wel vertrouwen.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 oktober 2020 07:03 PM
  [ # 733 ]

Zie ze hier te koop voor zon 200 euro. Mn Xantia is nog vrij maagdelijk met haar 130.000 km en mag soms best wel iets kosten.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Feije
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1222
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 28 oktober 2020 07:44 PM
  [ # 734 ]

Dat is niet zo duur. Heb je dan geen ruilonderdeel of een gereviseerde pomp? Even los van dat daar waarschijnlijk ook niks mis mee is.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 oktober 2020 08:45 PM
  [ # 735 ]

Nee nieuw. Komt natuurlijk nog vullen bij.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
 
49 van de 51
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook