49 van de 49
« Eerste  < Vorige 47 48 49
   
Xantia’s in Noorwegen
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5101
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 februari 2020 09:16 PM
  [ # 721 ]

Tank je daar ook E10?
Onze Picasso van ‘99 gaat stationair hoog-laag lopen.
BP Ultimate getankt (E0)en het is over…
Wil niet zeggen dat E10 de oorzaak is maar misschien een keer het proberen waard als je nu alcohol tankt?

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 februari 2020 09:15 AM
  [ # 722 ]

nee hier is alles nog BF 95 (Blyfrei)
ik probeer nu even wat anders,  ik wacht nu na contact aanzetten ff met starten totdat de pomp stopt. Lijkt te helpen, dus misschien is de pomp gaar aan het worden of heb ik ergens een lek dat de benzinedruk wegvalt…

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 03 april 2020 04:12 PM
  [ # 723 ]

Bleek een slechte aarding op de accu te zijn. Hij wou ineens niet meer starten, accu leeg.
Accu thuis opgeladen , 12,5 volt op de accu gemeten maar 9 volt op de kabels. afijn, de boel schoon gemaakt en probleem over.

ik kreeg de laatste weken en wat meer sportief geluid uit de auto. Bij nadere inspectie bleek de flens van de uitlaatpijp achteraan doorgeroest.
Ik dacht eerst dat het nog wel meeviel

maar met een beetje kracht zetten bleek de flens wel errug krokant aan de bovenkant.


Ik had nog een uitlaatdeel liggen met een goede flens, dus pijp midden onder de auto doorgezaagd , oude flens eraf en andere flens eraan gelast.
De 2 helften van de buis vervolgens met een flinke 55mm buisklem vastgezet. Die hadden ze gelukkig standaard bij de automateriaalzaak op voorraad liggen.

We kunnen weer

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.

Profiel  
 
 
49 van de 49
« Eerste  < Vorige 47 48 49
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook