2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
de “hik”
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 05 januari 2014 11:20 AM
  [ # 16 ]
Ronald_Xantia schreef:
andre.smulders schreef:

Ik zou eens met de hand schakelen om te zien of het het de vesnellingsovergangen zijn.

Ik ondersteun deze suggestie als mogelijke determinatie van het probleem:
Ga manueel rijden en schakel zelf rond het toerental waarbij je normaal de schok voelt (1900 rpm).

Gr. Ronald

Ok !. Intussen handmatig gereden en…...het probleem doet zich nog steeds voor. In 2 of 3 gas houden rond het beruchte toerental zorgt wederom voor hikken. Ik hoef al niet eens te schakelen rond dit toerental. Kunnen we nu al richting de eerder door Johan genoemde klep (EGR) denken als het probleem? Helpt het dan nog als het gaat om koolafzettingen om een scheutje kerosine in de tank te gooien als reiniger of enkele malen V-power tanken? Voor de langere termijn zal het waarschijnlijk dan toch vervangen of ex-situ reinigen worden, schat ik zo in.

Ik merk wel als ik de cruise control inschakel rond dat toerental dat het hikken dan minder merkbaar is. Tenzij er even een bult op of af gereden moet worden.

gr. Rob

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 07 januari 2014 12:22 AM
  [ # 17 ]

Voor dat je gaat schroeven zou ik eerst maar eens een tankje V-Power er aan wagen. Doet soms wonderen, bij mij althans wel.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook