3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Mijn Familiale 2.5d ‘88 Probleem met de kachel.
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 januari 2014 12:58 PM
  [ # 31 ]

Inzakken is normaal de remdruk aan de achterkant wordt weggehaald bij de hoogte regeling.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 18 januari 2014 01:11 PM
  [ # 32 ]

Dat is volstrekt normaal inderdaad.

Als de wagen op hoogte is. En de motor loopt niet.
Als je dan gaat remmen, stilstaand, zou het inderdaad best even kunnen duren voor je druk “op” is.
Je verbuikt dan niet zoveel druk namelijk.

Als je rijdt zonder draaiende motor in zijn vrij. Dan verbruik je veel meer druk.
De vering vebruikt, druk. Maar vooral sturen, dat kost veel.

Wat ik er zo van lees is er niets mis met de hydrailic van je cx.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 januari 2014 01:42 PM
  [ # 33 ]

Gaat je hydraulieklampje wel aan als je ‘s morgens het contact aanzet?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 januari 2014 12:37 AM
  [ # 34 ]
F.SvM schreef:

Inzakken is normaal de remdruk aan de achterkant wordt weggehaald bij de hoogte regeling.

VgF

Ik ken het inwendige van de remservo niet volledig in detail, maar volgens mij werkt het anders dan Frank hierboven aangeeft.
De leiding, die vanaf de achtervering terug naar voren naar de remservo loopt, is niet de voedingsleiding voor de achterremmen, maar een pilotleiding, een stuurleiding dus. Hierdoor ontstaat een lastafhankelijke achterremwerking, want hoe zwaarder de auto belast, des te hoger de druk in het achterveersysteem en dus te hoger de remdruk op de achterremmen.
De stand van de vrije achterremzuiger in de remservo wordt namelijk bepaald door de stuurdruk vanuit de achtervering.
Zowel de voorremmen als de achterremmen worden gevoed door de leiding, die vanaf de remaccubol rechtstreeks de remservo voedt.
Moet ook wel, want de druk in de remaccubol moet zorgen voor nog enige remvertraging, op het moment dat de druk in het hydraulische systeem wegvalt.
In de situatie die Frank schetst, zou dat alleen bij de voorremmen het geval.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 19 januari 2014 01:15 AM
  [ # 35 ]

Er is zoiezo verschil tussen de berline en de break.

Maar zoals ik het schema zie komt de druk wel bij de achtervering vandaan.
Zowel bij de break als de berline.

Bij de break zit er een remdrukbegrenzer tussen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 januari 2014 02:01 AM
  [ # 36 ]

René, bij een cx werkt het zoals bij een ID, niet zoals bij een DS. Remdruk achter wordt bij een cx bepaald en ook gevoed door de druk in de achtervering.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 januari 2014 08:32 AM
  [ # 37 ]

Vanaf de hoogte regelaar gaat er 1 leiding naar de viersprong.
Vanuit de viersprong gaat er 1 naar de linker veer cilinder en 1 naar de rechter veer cilinder.
En 1 gaat er naar het remservo,en dan gaat hij retour naar de achter remmen.
Dus als je veel gewicht achterin pakt,wordt deze direct door gegeven aan de remmen.
Als je remt natuurlijk

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 19 januari 2014 11:11 AM
  [ # 38 ]

Dit is wel een leuke inderdaad.

Ik heb altijd gedacht dat het is zoals rene zegt, maar dat zou niet verklaren dat de hoogte achter wel duidelijk beinvloed wordt als je de rem intrapt.
Van de andere kant: met ontluchten van de achterremmen heb ik niet het idee dat je 15 meter leiding moet ontluchten.

Ik gok dat Frank gelijk heeft, maar ben benieuwd naar het harde bewijs Smile

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 januari 2014 11:48 AM
  [ # 39 ]

Ik herroep bij deze alles van gisteravond! Surprisedops:

Heb even in het boekje “Cursus hydraulische systemen en organen” gekeken.
Had ik dus eerder moeten doen, want Frank heeft het gewoon bij het rechte end.
Het boekje behandelt alle HP-Citroëns t/m de GS, de remservo van de CX zal niet wezenlijk anders werken.

De achterremmen worden dus gevoed vanuit de achtervering en ontlucht je idd meer dan 10 m leiding.
Dat houdt dus ook in dat in noodsituaties, dus bij het wegvallen van de voedingsdruk, alleen de voorremmen gevoed worden door de restdruk in de remaccubol.

Weer wat geleerd, altijd anders gedacht en ik niet alleen dus.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 januari 2014 11:49 AM
  [ # 40 ]

Dat is te vinden in de principetekeningen van het hydraulisch systeem.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43068
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 januari 2014 11:55 AM
  [ # 41 ]

Volgens mij heeft een CX break nog wel een remkracht/druk regelaar die een berline niet heeft.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 januari 2014 11:58 AM
  [ # 42 ]

Die ben ik tijdens de ontmanteling van m’n donor-Break overigens niet tegengekomen.
Tenzij die geïntegreerd is in de remservo.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 januari 2014 12:01 PM
  [ # 43 ]

De Vraagbaak noemt ‘m wel.
Zit trouwens nog verschil in de vroege en latere exemplaren, wijzigt per september 1976.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 19 januari 2014 12:09 PM
  [ # 44 ]

De break en de prestiges hebben een remdruk regelaar inderdaad.
Nooit break gehad. Maar volgens de boeken zit ie naast de veiligheidsklep.
linksachter op het voor subframe.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 januari 2014 01:59 PM
  [ # 45 ]

Zoals al is benoemt,is de remdruk regelaar pas later gekomen.
En heeft ook te maken met wel of geen stuur bekrachtiging.
De remdruk begrenzer of remkrachtbegrenzer wordt ook gevoed door de achtervering,
Denk dat deze er voor zorgt,dat er bij een zware belasting op de achter wielen niet te veel geremd wordt.
Maar de achter remmen worden ten allertijde gevoed door de achtervering.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook