2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Mathijs’ Visa Super
comaly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 05-06-2010

Gepost: 01 januari 2014 04:09 PM
  [ # 16 ]

Gefeliciteerd!

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 01 januari 2014 05:46 PM
  [ # 17 ]

Vandaag nieuwe foto’s gemaakt, was alleen al een beetje te donker. Verder niet zo heel veel gedaan, de rechter spiegel is volgens mij een linker die niet goed afgesteld kan worden, ket kunststof aan de buitenkant wordt niet mooier dan dit, en de kachelkraan is gangbaar dus zal verstopt zijn. Ook wil de oliepijlstok steeds omhoog komen, waarschijnlijk door trilling want ik voel geen luchtstroom uit het buisje komen. Daar een keer een andere voor scoren. Ik zag dat in de olievuldop een filtertje zit, ik kan me herinneren van de BX dat die eruit werd gehaald om sludge te voorkomen. Ik zie hier geen sludge, zal ik die dan laten zitten, of eruit halen voor een betere ontluchting. De chokekabel is niet soepel meer, gaat niet helemaal terug.













My other car is a broomstick.

Profiel  
 
benson
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 03-07-2005

- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Gepost: 01 januari 2014 07:07 PM
  [ # 18 ]

Deze is gewoon weg niet mooi ..............MAAR PRACHTIG is die.

points

C-15D & Berlingo

Profiel  
 
verkaadje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 12-08-2010

- C1 Ambiance
Gepost: 01 januari 2014 08:53 PM
  [ # 19 ]

Zeker waar! Hij staat alleen nog steeds op autoscout.. what

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 01 januari 2014 08:56 PM
  [ # 20 ]

Lekker laten staan, gaan vanzelf wel mensen bellen :p

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 02 januari 2014 11:37 AM
  [ # 22 ]
mathijs schreef:

Vandaag nieuwe foto’s gemaakt, was alleen al een beetje te donker. Verder niet zo heel veel gedaan, de rechter spiegel is volgens mij een linker die niet goed afgesteld kan worden, ket kunststof aan de buitenkant wordt niet mooier dan dit, en de kachelkraan is gangbaar dus zal verstopt zijn. Ook wil de oliepijlstok steeds omhoog komen, waarschijnlijk door trilling want ik voel geen luchtstroom uit het buisje komen. Daar een keer een andere voor scoren. Ik zag dat in de olievuldop een filtertje zit, ik kan me herinneren van de BX dat die eruit werd gehaald om sludge te voorkomen. Ik zie hier geen sludge, zal ik die dan laten zitten, of eruit halen voor een betere ontluchting. De chokekabel is niet soepel meer, gaat niet helemaal terug.

Je oliepeilstok moet een rubberen randje hebben waardoor ie op z’n plaats blijft zitten, misschien dat je met sloopspul of een stukje brandstofslang en ruitenkit iets kunt fabriceren.
De chokekabel moet ietsjes te lang zijn, zo`n halve cm, want de motor kantelt ook en bij een te korte kabel trekt de motor zelf de choke ietsjes uit als ie kantelt Grote kans dat er een te strakke bocht in de kabel zit, of dat de binnenkabel beschadigd is. ik weet niet zeker of de kabel van een 2pitter ook op de 1100 past
Deze motor heeft niet zulke lange ontluchtingsslangen als de BX-en (16&19;?) hebben, ik heb nog nooit witte mayonaiseprut bij een 1100 gezien, wel vaak aangekoekte zwarte prut, dus schoonmaken in benzine is sowieso verstandig.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 02 januari 2014 12:33 PM
  [ # 23 ]

Prachtbakkie! Smile

Ziet er zeer goed uit, mooie kleur ook. Ik ga je belevenissen volgen.

Heel veel plezier er mee!

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 02 januari 2014 09:18 PM
  [ # 24 ]

Mijn BX14RE met deze motor had er nogal last van, nadat ik het sponsje eruit heb gehaald was het stukken beter. Schoonmaken kan geen kwaad, ga ik van het weekend maar eens doen. De pijlstok heeft geen rubber meer, verklaart dus wel wat Smile. De chokeknop steekt idd heel iets uit het dashboard, ik akn hem alleen niet ver genoeg terug drukken waardoor de choke er iets op blijft staan. Ik denk ook dat de dynamo niet genoeg power meer geeft. Bij laag stationair met verlichting aan en achteruit ingeschakeld gaat het laadstroomlampje branden. Een beetje gas geven helpt.

Dank je 1.4 TRS! Ik ga er met veel plezier in rijden weet ik nu al. Het is een erg charmante auto Smile

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 04 januari 2014 06:55 PM
  [ # 25 ]

2 vraagjes Smile.

Hoe stel ik de koppeling af, ik zie de hevel wel maar de stelbout niet van bovenaf,
hoe onstop in de paravan, kan ik er van bovenaf bij of moet ik met iets porren in de afvoerbuis van onderaf. Gisteren trok hier een gigantische hoooooooosbui langs en nu klotst het voorin als ik door een bocht ga…

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 04 januari 2014 08:13 PM
  [ # 26 ]

Koppeling weet ik niet, dat laat ik altijd doen huh
De paravent kun je heel mooi bij via de klep in het schutbord,even de reservewielsteun weghalen, vier boutjes uitdraaien en met wat wrikken gaat de klep ervoor weg. De klep zit vaak best wel vast door de bitumenmatten die het geluid moeten dempen.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 04 januari 2014 09:24 PM
  [ # 27 ]

Dank! Ga ik morgen maar eens mee aan de gang. Het bitumen had ik al gevonden :p. Nog iemand voor de koppeling?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 05 januari 2014 03:58 AM
  [ # 28 ]

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 05 januari 2014 06:53 PM
  [ # 29 ]

Vandaag lekker bezig geweest met de Visa, paravent is schoon en ziet er nog erg netjes uit, meteen de choke gangbaarder gemaakt, koppeling gesteld. Kan nu weer normaal in de achteruit Smile. Ik de heb de achterlichtunits eraf gehad en schoon gemaakt en toen zag ik dat links en rechts verschillend zijn, een is wat donkerder dan de andere en heeft andere ribbeltjes. Dat wil ik wel graag gelijk hebben, zijn die units nog te krijgen?  De achterruitverwarming werkt niet maar het relais klikt ook niet, zou dan het relais stuk zijn of is de achterruit niet meer goed. En de sigarettenaansteker doet het niet. Nog niet kunnen zien waarom, zekeringen zijn allemaal goed. Die grote pan op de carburateur, is die in latere modellen niet veel kleiner? Er lag nog een aluminium type stripje los op het blok. ik denk dat het van de carburateur is.




My other car is a broomstick.

Profiel  
 
75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 16-07-2008

Gepost: 05 januari 2014 07:39 PM
  [ # 30 ]

Hallo Mathijs ,

Mogelijk heb je een Gemo en een Seima exemplaar op de auto zitten.

Ik heb zelf beide uitvoeringen op reserve liggen voor mijn Oranje varkenssnuitje

Ik heb ook meen ik 2 nieuwe linkse N.O.S. die indertijd als links en rechts verkeerd geleverd zijn door een Citroën onderdelen groothandel.

Rene ter Veer

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook