Temperatuurverschil verwarming links/rechts
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 21 januari 2014 10:29 PM

Ik merkte onlangs een wat vreemde afwijking in de uitstroomtemperatuur van de verwarming in onze DS5. Met beide regelingen op dezelfde instelling (22°) zijn de temperaturen van de uitstromende lucht gelijk zolang de wagen niet op temperatuur is, echter eens hij op temperatuur gekomen is merk ik een duidelijk verschil tussen de linkse en de rechtse zijde. De centrale blaasmonden daar is het rechts wat warmere lucht als links en de gleuf voor de ontwaseming (onder de voorruit) daar is het hetzelfde links frisser als rechts maar het verschil is groter als aan de centrale blaasmonden. Nog gekker word het achteraan (centrale uitstroommonden tussen de voorzetels) daar is het verschil er ook maar net andersom links merkelijk warmer als rechts waar zelfs behoorlijk frise lucht uitkomt. Morgen nog eens nazien wat het verschil is aan de andere uitstroomopeningen.
Lijkt me niet helemaal normaal Mad ,
Willen jullie andere Ds5-rijders eens voelen of er bij jullie wagen ook verschil in temperatuur is bij de diverse uitstroomopeningen tussen links en rechts eens de wagen op temperatuur is. 
Ik leg het in alle geval eens voor aan mijn dealer, hij moet binnen een goede 1000Km toch op onderhoud.

Profiel  
 
geerst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 13 maart 2014 11:24 PM
  [ # 1 ]

Beste,
Hebt u ook koude voeten? Er komt er weinig warme lucht bij de voeten, bij inschakelen manuele stand-voet- blijft de meeste lucht via de frontale roosters komen! Deze moet je dan met de hand alle 4 dichtdraaien!? Bij manuele stand -voorruit- worden wel alle andere openingen automatisch gesloten.Bij andere ds5 idem.
De temperatuur is inderdaad ook erg schommelend,niet constant.
Vreemde auto de ds5. (daarom heb ik hem gekocht!?)
veel groeten,geerst

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 30 maart 2014 07:58 PM
  [ # 2 ]

Koude voeten valt nogal mee, maar het is idd wel zo dat er onderaan niet zo’n erg groot debiet lucht uitkomt. Maar als ik de klep manueel verzet naar de voeten enkel lijken bij mij de andere kleppen toch wel te sluiten, en alle debiet naar onder te gaan. Ik zal er één dezer dagen nog eens extra op letten. Enige dat me wat stoort is het verschil in temperatuur tussen links en rechts tijdens koudere dagen dus als er warme lucht uitkomt, bij de warmere dagen en er dus frisse lucht moet uitstromen is alles wel in orde en er geen waarneembaar verschil tussen de linkse en de rechtse zijde. We zullen het maar met de mantel der liefde bedekken zeker Razz .

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook