2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
AX Mistral: vrrrrroemrrrr…hik
Gepost: 16 februari 2014 08:50 PM
  [ # 16 ]

Dank. 11,nogwat, als ik me goed herinner. In ieder geval laadt de accu voldoende bij. Als ik de dynamo fop met een draadje naar de plus en het daar even tegenaan houdt, gaat de dynamo hoorbaar laden. Het lampje in het dash was dus de eerste verdachte, want dat brandt niet. Als ik echter het lampje vervang door een exemplaat waarvan ik zeker weet dat het werkt, brandt het lampje ook niet. Waarom niet? Massa niet goed of weerstand naar de vaantjes? Zal ook heel rap F2 checken natuurlijk!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 februari 2014 08:54 PM
  [ # 17 ]

Bij 11 V laadt de dynamo dus niet, dat moet 14 tot 14,5 V zijn.

Jouw relaas nogmaals lezend denk ik dat de blauwe steker niet goed op de tellerpartij zit.

Edit: of printbanenfolie stuk.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2014 09:00 PM
  [ # 18 ]

Inderdaad, met het fopdraad is de waarde wel oké, had ik moeten vermelden. De blauwe stekker is gecontroleerd, die kan er maar op een manier op en lijkt goed te zitten. Ook de zekering is in orde. Nog steeds geen lampje!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 februari 2014 09:08 PM
  [ # 19 ]

Even de bedrading terug meten.

Contact aan, bekrachtigingsdraad op dynamo los, moet ca. 12 V zijn.
Zo niet, meten op pin 4 7-polige blauwe steker op tellerpartij, moet ca. 12 V zijn.
Zo niet, meten op pin 5 7-polige blauwe steker op tellerpartij, moet ca. 12 V zijn.
Zo niet, meten achter F2, moet ca. 12 V zijn.

Vind je vanzelf de onderbreking.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2014 09:55 PM
  [ # 20 ]

Op pin 4 meet ik niks, op pin 5, 12 V. (draad dynamo weer op zijn plek, oké of niet?) Met de draad los is eerder vandaag al 12V gemeten bij de dynamo. Waar vind ik het gat? Tellerblok? Of juist daarvoor nog?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2014 10:01 PM
  [ # 21 ]

Tussen de dynamo en pin 4 dus, als ik even teruglees. Wat is dan een logische plek?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 februari 2014 10:19 PM
  [ # 22 ]

Hans

Je moet alle metingen doen met de draad op de dynamo los.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2014 10:22 PM
  [ # 23 ]

Oke, dat wist ik dan weer niet. Direct nog een keer!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2014 10:26 PM
  [ # 24 ]

Geen verschil: pin4 nul, pin5 12 volt…

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 februari 2014 10:32 PM
  [ # 25 ]

Dan zit de onderbreking daar dus tussen, ws in een van de twee printbanen op de folie aan de achterkant van de tellerpartij.
Zit overigens ter plaatse van het laadstroomlampje de folie goed onder de metalen lipjes van het lamphoudertje?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2014 10:34 PM
  [ # 26 ]

Dacht ik wel, maar ik ga het eens inspecteren. Is zo’n printbaan eventueel provisorisch op te lappen?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 februari 2014 10:37 PM
  [ # 27 ]

Misschien te solderen?

Je kan ook nog even proberen het lamphoudertje iets terug te draaien, mogelijk maakt die geen goed contact.
Kan je met jouw multimeter doorpiepen?
Zo ja, vanaf pin 5 de printbanen volgen tot je niets meer hoort.
Daar zit dan de onderbreking.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2014 10:41 PM
  [ # 28 ]

Nee, piepen doet het ding niet, maar ik kan wel de baan volgen en het display in de gaten houden lijkt me. Is even etteren. Solderen is een hachelijke zaak. Er zitten wel kleine beschadigingen op de baan op het punt waar de stekker heeft gezeten. Is niet raar, denk ik. Breuken zijn niet zichtbaar.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2014 10:45 PM
  [ # 29 ]

Verrek, naast de weerstand zit een breuk in de baan die naar pin5 leidt! En duidelijk ook. Rare plek. Moet weer heel.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 februari 2014 10:45 PM
  [ # 30 ]

Je hebt ook electrolijm, google daar maar eens op.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook