xantia 2.0 8v Zender
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 26 februari 2014 02:57 AM

Tja het bloed kruipt waar het niet gaan kan zegt men altijd, nou dat geld zeker voor mij.
Ik navolging van mijn schitterende xantia cituning is er een vervolg gekomen in de vorm van een xantia 2.0 8 v hyderactief 1 Met de door citroen orgineel geleverde bodykit en een fabrieksaf schuifkanteldak

Het verhaal begon half vorig jaar toen ik deze auto tegenkwam bij een handelaar die deze had ingeruild en ik was er eigenlijk direct weg van.
Ben gaan kijken en heb deze gekocht zonder een proefrit te rijden en dat laatste bleek niet zo’n slimme zet te zijn, want toen we eenmaal tuis waren bleek dat de auto toch wel erg veel mankementen had.

Maar ik dacht het komt wel een keertje en besloot de auto te stallen.

Na ongeveer een maandje besloot ik er aan te beginnen en bracht deze auto naar mijn dealer alwaar een monteur direct erg blij er van werd en na enig overleg wilde hij deze auto van mij overnemen, waar ik weer blij van werd omdat deze auto gered zou gaan worden.

We zijn er samen aan begonnen en hebben er een waslijst aan onderdelen aan vernieuwd:
Nw veerbollen
Nw remschijven + blokken aan de voorzijde
Nw remslangen
Nw multieriem
Nw ditributieriem
Nw tussen en eind demper
Nw achter draagarmlagers
Gordel achter omdat deze rafelde en dat is een apk afkeur kwam ik achter
Compleet sloten set omdat er 2 sleutels bij zaten inc werkende afstandsbediening met klapsleutel
Spoiler voor opnieuw gespoten

Nu was deze apk klaar en veerde weer zoals een xantia hoort te veren.

Helaas was de blijheid van de monteur van korte duur omdat het verbruik en de wegebelasting te zwaar ging wegen voor hem waarop ik afgelopen maand besloten heb om de xantia terug te nemen.

Maar deze auto was ver van af voor mij omdat er toch nog wel het eea aan mankeerde dus de waslijst werd langer.
De achterste voorraadbol was slecht dus deze is weer op druk gezet
nw koplampen
nw knipperlichten
nw mistlampen in de frontspoiler
Binnenverlichting werkte niet dus ook gefixt
Andere achterlichten omdat de oude zo vaal waren dat het geen gezicht was.
Nu was deze technisch weer zoals het hoorde te zijn.

Helaas had ik een klein ongelukje waardoor er wat plaatwerk en verlichting gesneuveld was.
Dus ik op zoek naar nw plaatwerk en verlichting en heb de boel weer netjes in orde gemaakt, alleen was het vinden van plaatwerk in de juiste kleur een groot probleem heb ik de auto naar een spuiterij gebracht die er voor zorgde dat de complete neus achterklep(omdat deze zo verweerd was) en de achterspoiler opnieuw een lak kleurtje kreeg, en om kleurverschil te beperken heb ik gelijk de rest van de auto in z’n geheel laten polijsten met als resultaat dat de auto er weer schitterend bij staat in zijn volle glorie.

Lm velgen zijn niet mijn ding want heb altijd last van trillingen of bij geluiden waardoor deze nu op stalen wielen staat, ik moet nu alleen nog een paar mooie wieldoppen scoren.

Nu heb ik het afgemaakt met een originele radio zodat de auto zo origineel mogelijk is nu, en een brodit houder voor de smartphone voor wat extra gemak.

Of ik er lang van mag gaan genieten weet ik niet want doordat mijn contract bij mijn huidige werkgever niet verlengd is zal deze aangeboden gaan worden voor een nw liefhebber.

Goed, tijd voor foto’s ik heb ze in een album staan en de laatste zijn van toen ik de auto net aangeschaft had.
citroen xantia zender

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 15 maart 2014 11:31 AM
  [ # 1 ]

helaas doordat mijn contract niet verlengt is ben ik weer genoodzaakt om deze auto weg te doen.
Het zit mij niet mee!

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 07 mei 2014 09:17 PM
  [ # 2 ]

Nou We zijn weer een maandje of wat verder en ook ik zit niet stil hihihi, ondanks dat deze auto aangeboden blijf ik toch bezig met optimaliseren.(stiekum wil ik deze wel houden.
Ik kwam er recent achter dat mijn blok toch wel erg nat was en toen ik op onderzoek uitging bleek de koppakking te lekken dus de auto mocht weer de brug op en hebben ze alle pakkingen vernieuwd, kleppen gesteld en om van dat irritante gerammel op hobbelige wegen af te zijn ook de stabilisator stangen. direct ook maar een beurt meegegeven dus zo is de auto inmiddels al voor een groot gedeelte vernieuwd.
Helaas bleef het blok vochtig nu aan de voorzijde de carterbeluchtingsslag gescheurd. dus, je voelt hem al, een nw erop.
Nu is ie droog!!!!!

Ook had ik al een geruime tijd een olietemperatuur meter liggen met een chromenringen behuizing dus ben inmiddels begonnen om dit alles in te bouwen, moet alleen nog een doorvoer hebben. daar word aan gewerkt!

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 10 mei 2014 08:23 PM
  [ # 3 ]

We zijn weer ff verder en de olie lekkage is opgelost.
uiteindelijk lekte het blok op 3 plekken nl:
*koppakkingshoeken
*carter ontluchtingsslang
*pijpje van de peilstok.

eindelijk is het dus gelukt en kan ik m’n auto weer drup vrij op de oprit zetten.
paar foto’s van de koppakking:

nu wilde ik eigenlijk in mijn vorige xantia al een olietemperatuurmeter hebben maar daar kwam het niet van dus je voelt al wel aankomen, deze moest dus wel in de huidige.
Ik kon een activa dashboard op de kop tikken uit een 1997-er met chromen teller ringen dus ik aan de slag.
Nu blijkt dus dat een 97-er en een 94-er veel verschillen qua aansturing van de meters.
Het blijkt nl dat de 94-er nog dmv weerstanden over de meter de juiste waarde krijgt en dat de 97-er waarschijnlijk via de computer de waarde doorkrijgt want deze had geen weerstanden. dus heb ik de print van de watertemperatuur overgezet en een nw print voor de olietemperatuurmeter gemaakt, een paar draden getrokken en deze middels een stekker op de reeds aanwezige opnemer in het blok aangesloten.
Resultaat; ik kan nu zien hoe warm de motor olie is. Smile
oude meter:

De print:

Eind resultaat:

Totaal plaatje

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 12 mei 2014 03:28 PM
  [ # 4 ]

Het is een geweldige auto Stan!
Heb er op CitroMobile even bij staan kwijlen, maar helaas het geld er op dit moment niet voor…

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 12 mei 2014 05:18 PM
  [ # 5 ]

dank je, ik ben er ook erg blij mee, en als het goed is komt er binnenkort de finishing touche maar daarover zodra het binnen is.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook