Rolls-Royce Silver Shadow vs Citroën DS
Rene van Rijswijk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS D super
Gepost: 28 februari 2014 11:08 PM

Een collega van mijn heeft problemen met het veersysteem, hoogte regeling en remmen achter van zijn Rolls. Mijn vraag is weet iemand of het systeem in deze Rolls hetzelfde systeem is in onze ds’s.. Aangezien er ook gebruik wordt gemaakt van bollen.

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 01 maart 2014 12:00 AM
  [ # 1 ]

Beste, het lijkt erop maar is niet precies hetzelfde. Allereerst werkt met lhs gelijkende olie(castrol nog iets…) dus het oude systeem, daarnaast kent het systeem op de silver shadow geen veerbollen. In de spiraalveren zitten hydraulische cilinders die de hoogte van de wagen aanpassen. De spiraal veer zorgt voor de vering. Extra gewicht bovenop het gewicht van de auto kan dan gecompenseerd worden. Hoogte regelaars zijn gok ik hetzelfde, maar of delen uit de ds een op een te gebruiken zijn weet ik niet. Het staat mij bij van niet.

Gr. Joris M.

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 01 maart 2014 12:08 AM
  [ # 2 ]

Ik las je tekst nog even na, de bollen waar je op doelt zijn waarschijnlijk voor de voorraad druk, maar een silver shadow veert niet op bollen. Als het systeem niet werkt is dit zon probleem; de auto hangt dan een beetje achter over, maar is prima rijdbaar. Het is een compensatie systeem.

Succes.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 01 maart 2014 12:25 AM
  [ # 3 ]

systeem werkt wel met Citroen delen, maar de werking is anders.

Ik heb het wel eens uitgezocht, maar veel is er niet van blijven hangen. Wat me wel bij is gebleven dat de druk in de veerbollen 15 bar is.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 01 maart 2014 09:00 AM
  [ # 4 ]

Misschien kan je hier iets mee?
http://www.rrsilvershadow.com/menu/hydr.htm
Bij het downloaden van de hydraulics animatie greep m’n virusscanner wel in…

Profiel  
 
Rene van Rijswijk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS D super
Gepost: 01 maart 2014 10:05 PM
  [ # 5 ]

bedankt voor de reacties ik ga volgende week bij hem kijken. hij heeft wel een offerte laten maken bij een garage 12000 ex btw.
Want de auto heeft nog meer problemen koppakking klepstoters en een uitlaatdemper. Al met al best wel een hoop geld en volgens mij met een vork geschreven. Het zal liggen aan het type auto.
groet Rene

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 02 maart 2014 04:01 PM
  [ # 6 ]

Onderdelen van RR zullen wel niet goedkoop zijn. Misschien kan hij ook een leuke DS kopen van dat geld? Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 maart 2014 04:07 PM
  [ # 7 ]

Ik vind die 12.000 euro niet schokkend. De gangbare rekening van een revisie van het remsysteem, wat ook citroën patenten gebruikt, is ongeveer 10.000 euro. Dus dat zo’n garage met een hark schrijft moet men niet te snel zeggen zonder kennis van de auto te hebben.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Rene van Rijswijk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS D super
Gepost: 04 maart 2014 10:23 PM
  [ # 8 ]

Misschien heb je wel gelijk over mijn reactie. Ik begreep ook van mijn collega dat de koppakking en klepstoters de grootste kosten post is.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 maart 2014 10:25 PM
  [ # 9 ]
waterman schreef:

Ik vind die 12.000 euro niet schokkend. De gangbare rekening van een revisie van het remsysteem, wat ook citroën patenten gebruikt, is ongeveer 10.000 euro. Dus dat zo’n garage met een hark schrijft moet men niet te snel zeggen zonder kennis van de auto te hebben.

Het was een vork… Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook